Premodded?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten

Is het een goed idee?

Ja
9
28%
Nee
18
56%
Geen mening
5
16%

Totaal aantal stemmen: 32

Duvelske
Contacteer:

Premodded?

Bericht door Duvelske » 18 mar 2004, 15:34

Ik wilde vragen of hier veel interesse in was, gewoonweg omdat ik zelf een hekel heb aan het opnieuw moeten modden van mn forum als ik een nieuwe maak. Daarom heb ik nou een 2.0.7 phpbb forum compleet gemod en kan zo geinstalleerd worden. Ook heb ik van iedere mod auteur een goedkeuring gehad! Moet alleen nog voor de printer topic mod de laatste versie erin maken ;)
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

Podium4

Bericht door Podium4 » 18 mar 2004, 15:46

Ik heb nee gestemd:
Ik vind ten eerste dat er eigenlijk wel genoeg premodded forums zijn, phpBBplus bijvoorbeeld met veel meer features...

Verder vind ik dat een premodded versie de creativiteit van ons forumbouwers niet echt bevorderd... de meeste mensen installeren vaak geen mods meer op een premodded versie... ook een nadeel die daarbij komt kijken is de beschikbaarheid van styles... er zijn maar weinigen die hun favorieten style helemaal gaan ombouwen om 'm geschikt te maken met jouw of een andere premodded versie...

Vaak vind ik ook dat premodded versies iets te veel van het goede hebben.. ik heb ooit eens phpbbplus uitgeprobeerd.. daar kwam ik zoveel extra functies tegen dat het me begon tegen te vallen... ik ben er uiteindelijk daarom ook weer afgestapt...

Nog een nadeel: als je zelf begint met modden, weet je veel beter hoe je een mod kunt aanpassen naar jouw wensen... als je een premodded versie download en installeerd zitten er vaak allerlei dingen in die je helemaal niet gebruikt... je weet dan vaak niet hoe je ze er moet uit slopen... als je dus zelf een mod installeert zul je door dat installeren ontdekken wat de mod allemaal kan en doet... als je iets dan niet bevalt of je wil bijvoorbeeld iets niet wat de mod doet ... ( zoals gender in viewtopic ) is het vaak voor de gebruikers met premodded ook al niet al te makkelijk om dit ff aan te passen... simpelweg omdat ze niet weten waar ze dat zo snel moeten zoeken...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 18 mar 2004, 15:59

Dat klopt ook wel ja, maar er zijn styles die al in ontwikkeling zijn die niet voor de normale phpbb uitkomen, maar alleen voor de premodded. Dus je krijg in de loop van de tijd meer keuze uit diverse andere templates. Ook zullen sommige templates omgebouwd worden voor de premodded versie. Maar dit kan nog wel een tijdje duren ja
Bezoek ook ns mn site:

Laturzzz,
Duvelske

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 18 mar 2004, 16:10

Geen mening.
Ja vind ik iets te omdat ik het niet echt super nodig vind.
Maar ook weer geen Nee want het kan toch nog wel eens van pas komen soms.
Maar dan moet je je wel realiseren dat je BB 2.2 ook moet gaan modden om ''in de race'' te blijven en je zal een goed board moeten opzetten.
[+] Isento at DeviantArt

Stef

Bericht door Stef » 18 mar 2004, 16:24

Ik heb ook Nee gestemd, ben het met podium4 eens.

Ik wil alleen toevoegen toch zonde van je tijd, binnen dit jaar is phpBB 2.2 uit en dan? Denk je dat mensen dan jou premodded versie zullen gebruiken?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 mar 2004, 17:27

Ik heb ook nee gestemd omdat:
1. Er is al een goed premodden forum (phpBB +)
2. Door premodded forums is het niet meer uniek om een gemod te hebben en kan iedereen het waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 mar 2004, 17:45

Duvelske schreef:Dat klopt ook wel ja, maar er zijn styles die al in ontwikkeling zijn die niet voor de normale phpbb uitkomen
Dat zegt iedereen tegenwoordig, eerst zien en dan geloven.

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 30 mar 2004, 16:19

Nu al helemaal niet meer, http://www.pnphpbb.com schuift er ook bij..
Dus je moet wel veel modden als je er nu nog bij wilt blijven denk ik zo maar..
[+] Isento at DeviantArt

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 30 mar 2004, 16:21

Leipo schreef:Dus je moet wel veel modden als je er nu nog bij wilt blijven denk ik zo maar..
En vooral origineel modden; mods installeren kan iedereen, veel mods installeren ook en dan wordt het er ook nog eens niet altijd beter op. Als je echt PHP kan schrijven zou je met originele vernieuwingen moeten komen die je nergens anders ziet.

Rappy
Contacteer:

Bericht door Rappy » 30 mar 2004, 16:22

Ik heb ook nee gestemd,
Als ze dat er allemaal al opzetten zouden bijna alle forums hetzelfde zijn!

Nymphy

Bericht door Nymphy » 30 mar 2004, 16:24

premodded vind ik ook niet veel

ok ik geef toe helemaal in het begin heb ik het gebruikt..

Maar ik vond het meerendeel rotzooi.. er staan vaak zoveel dingen op die je niet eens gebruikt/nodig vind..

Ik zet nu alle mods handmatig erin die ik zelf handig vind.. dus premodded is voor mij a big no

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 30 mar 2004, 16:51

Hmm iets nieuws :S zoals wat? :o
Bezoek ook ns mn site:

Laturzzz,
Duvelske

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 30 mar 2004, 16:53

Duvelske schreef:Hmm iets nieuws :S zoals wat? :o
Als je niets vernieuwends kunt bedenken moet je er zoieso niet aan beginnen, dat is de gouden regel die voor elk forum/site/project geldt.

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 30 mar 2004, 18:54

ook ik heb nee gestemd.
door zelf mods te installeren leer je langzaam de taal kennen.
na een tijdje ben je dan zelf grotendeels in staat (met de hulp van phpbb.nl evt) om de mods redelijk aan te passen naar je wensen.

premodded forums hebben vaak ook dingen die helemaal niet nodig zijn voor een forum met een bepaald onderwerp.

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 30 mar 2004, 19:29

Ik vind dat het het plezier van een forum hebben een beetje destroyed, afentoe je users lekker etsen door eraan te knutselen is heerlijk :twisted:
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 31 mar 2004, 08:06

Ik ben nog het meest met Podium4 en Mosymuis eens.

Als ik een mod installeer, leer ik direct wat het doet. Bij premodded forum niet (ik durf daar als beginner minder goed in te veranderen dan in de mod die ik installeer).

Als de mod even iets anders doet, dan ik verwacht, dan kan ik dat zelf veranderen. Wel handig als je PHP en MySQL redelijk beheerst, en inzicht hebt hoe PHPBB al werkt.

De mod die ik nog het meest ingrijpend naar mijn wensen (en naar de wensen van mijn forumleden) aanpas, is - je raadt het al - ADR. Ik heb daar een 3-tal kleine submodjes op de "hoofdmod" op losgelaten.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 31 mar 2004, 08:16

Ik denk niet dat we het vooral over dat zelf modden moeten hebben, natuurlijk prefereer ik dat zelf boven een standaard systeem of een techniek als EasyMod, maar dat is geen echt argument om iemand af te raden om een premodded systeem te maken.

Waarom denk je dat phpBB zo in trek is? Omdat mensen het dan zelf geen complex forumsysteem hoeven te schrijven. Waarom denk je dat phpNuke zo populair is? Omdat mensen dan direct een veilige, werkende PHP portal hebben. Waarom keuren jullie dat wel goed, en doorontwikkelde pakketten niet?

Het is gewoon een feit dat veel mensen geen tijd of zin hebben om veel mods te installeren, vaak zijn dat ook veel mensen die hier (om wat voor reden dan ook) moeite mee hebben en niet de motivatie hebben om dit door te zetten. Maar hé, er zijn premodded forums! Er zijn mensen die deze systemen met plezier ontwikkelen (Duvelske wil dit dus ook), en er zijn mensen die deze systemen met plezier gebruiken. Dat jullie niet tot deze eerste doelgroep behoren geeft niets, ik evenmin, maar dat is in mijn mening geen reden om het concept in zijn algemeen af te keuren.

De reden dat ik dit idee van Duvelske niet steun ligt ergens anders: ik denk dat hij weinig nieuws te bieden heeft boven de andere, bestaande systemen en dat hij beloftes als het zelf ontwikkelen van exclusieve templates niet waar kan maken. Wat ik op de vorige pagina al zei: je moet nergens aan beginnen als je niets vernieuwends of beters te bieden hebt als hetgeen dat al eerder gedaan is.

Nymphy

Bericht door Nymphy » 31 mar 2004, 10:33

Ik denk dat dit inderdaad het beste argument is :
mosymuis schreef:De reden dat ik dit idee van Duvelske niet steun ligt ergens anders: ik denk dat hij weinig nieuws te bieden heeft boven de andere, bestaande systemen en dat hij beloftes als het zelf ontwikkelen van exclusieve templates niet waar kan maken. Wat ik op de vorige pagina al zei: je moet nergens aan beginnen als je niets vernieuwends of beters te bieden hebt als hetgeen dat al eerder gedaan is.
Want tuurlijk zijn er genoeg mensen die liever een kant en klaar php forum incl een hoop hacks hebben ?
Maar je moet natuurlijk ook want eigen creativiteit inbrengen in zo een forum en niet enkel en alleen de mods die er zijn erin zetten.

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 20 apr 2004, 14:11

Ja dat klopt je eigen creativiteit is altijd beter dan al die mods die erin zitten. Ach de beslissing ligt bij de gebruiker zelf ;)
Bezoek ook ns mn site:

Laturzzz,
Duvelske

Gesloten