[verplaatst] Eigen bericht invoegen bij PM reply
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

[verplaatst] Eigen bericht invoegen bij PM reply
Ik zou graag willen dat als je replyt op een pm dat het bericht van degene die het gestuurd heeft eronder komt te staan zoals bij een e-mail. Moet ik daarvoor een mod aanvragen ofzo???
Verplaatst naar mod aanvraag door mosymuis
Verplaatst naar mod aanvraag door mosymuis
Ik heb precies wat je zoekt: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=130479
Echter, dit heeft volgens mij alleen betrekking op viewtopic, je moet het dus waarschijnlijk zelf aanpassen zodat het ook werkt in privmsg.php.
Echter, dit heeft volgens mij alleen betrekking op viewtopic, je moet het dus waarschijnlijk zelf aanpassen zodat het ook werkt in privmsg.php.

Ik heb een paar kleine dingetjes veranderd, nu zou hij het moeten doen in privmsg.php.
Code: Selecteer alles
##############################################################
## MOD Title: E-mail style quoting
## MOD Version: 0.8.3
## Author: BadBlock < badblock at sarov.ru >
## Description: This mod changes the way phpBB quotes
## messages from BBcode [quote] style
## to standard e-mail style (">" symbol at the beginning
## of every line). Quoted strings are then highlighted with
## pre-defined color in viewtopic.
## Installation Level: (easy)
## Installation Time: 1 Minute
## Files To Edit: 1
## privmsg.php
##
## Included Files: (n/a)
###############################################
#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
privmsg.php
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
$privmsg_message = '[quote="' . $to_username . '"]' . $privmsg_message . '[/quote]';
#
#-----[ REPLACE WITH ]------------------------------------------
#
// START E-mail style quoting with ">"
// length of quoted strings, edit this number as desired
$eachstrlen=73;
$curstrlen=0;
$replybbm = "";
$text=$privmsg_message;
for ($bbc=0; $bbc<=strlen($text); $bbc++) {
$curchar = substr($text, $bbc, 1);
if ($curstrlen==0 AND ($curchar==">" OR substr($text, $bbc, 4)==">")) {
//bypassing double (triple...) quotings
$replybbm = $replybbm . ">".$curchar;
while ($curchar!="\n") {
$bbc++;
$curchar = substr($text, $bbc, 1);
$replybbm = $replybbm . $curchar;
}
} else {
if ($curstrlen==0) $replybbm = $replybbm . "> ";
if ($curstrlen>$eachstrlen AND ($curchar==" " OR $curchar=="," OR $curchar=="." OR $curchar=="-" OR $curchar=="–")) {
$curstrlen=0;
$replybbm = $replybbm . $curchar."\n";
} elseif ($curchar=="\n") {
$curstrlen=0;
} else {
$curstrlen++;
}
}
}
$privmsg_message="[b]".$to_username." :[/b]\n".$replybbm;
// END E-mail style quoting with ">"
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
$row_color = ( !($i % 2) ) ? $theme['td_color1'] : $theme['td_color2'];
$row_class = ( !($i % 2) ) ? $theme['td_class1'] : $theme['td_class2'];
#
#-----[ AFTER, ADD ]------------------------------------------
#
//START highlighting quoted strings with color
// edit color as desired
$highlightcolor="#29166F";
$tmpreply="";
$temp = split ("\n", $privmsg_message);
while (list ($tmpkey, $tmpval) = each ($temp)) {
if (substr ($tmpval,0,1) == ">" OR substr ($tmpval,0,4)==">") {
$tmpreply=$tmpreply . "<font style=\"color: ".$highlightcolor.";\">" . $tmpval . "</font>";
} else {
$tmpreply=$tmpreply . $tmpval . "";
}
}
$privmsg_message=$tmpreply;
//END highlighting quoted strings with color
#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM
Laatst gewijzigd door mosymuis op 17 mar 2004, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok het werkt dus niet. Heb gerefreshed heb mezelf nieuw gestuurd reply alles geprobeerd. Heb gereplaced de 1 en de andere geadd. Zie geen verschil in mijn pm ook geen foutmelding.
Deze regel
$privmsg_message = '
Vond ik ook slecht 1 keer niet 2 keer ronder elkaar, ennuh (gewoon wat ik denk hè ik weet er niks van af dus zeg maar als ik stom *beep*) ik denk dus dat dat replace niet werkt aangezien er nu niets wordt gequote in mijn message maar alleen in het subject!!!!
Hope you can help!!!! TAnx
Deze regel
$privmsg_message = '
';' . $to_username . ' schreef:' . $privmsg_message . '
Vond ik ook slecht 1 keer niet 2 keer ronder elkaar, ennuh (gewoon wat ik denk hè ik weet er niks van af dus zeg maar als ik stom *beep*) ik denk dus dat dat replace niet werkt aangezien er nu niets wordt gequote in mijn message maar alleen in het subject!!!!
Hope you can help!!!! TAnx
Dat was een foutje van mij, hij staat er ook maar 1 keer in.Rwin schreef:Deze regel
$privmsg_message = '';' . $to_username . ' schreef:' . $privmsg_message . '

HUH, ik snap het niet meer. Ik wil de tekst waar ik op antwoord als tekst in mijn antwoordbericht invoegen. (dat heet dan dus een quote) Maar jij hebt nu de code gegeven om aan de bestaande quotes een > toe te voegen, maarrrrrr mijn antwoorden bevatten nog helemaal geen quotes. Als ik wat antwoord is het antwoordbericht helemaal leeg. Alleen voor het subject staat RE:
PS had jij mijn gast ding omzeilt op mijn forum????
PS had jij mijn gast ding omzeilt op mijn forum????
Nee, deze code zorgt ervoor dat bestaande quote methodeRwin schreef:Maar jij hebt nu de code gegeven om aan de bestaande quotes een > toe te voegen, maarrrrrr mijn antwoorden bevatten nog helemaal geen quotes. Als ik wat antwoord is het antwoordbericht helemaal leeg. Alleen voor het subject staat RE:
[quote="user"]bericht[/quote]
reactie[/quote]
[b]user:[/b]
> bericht
reactie
Maar volgens mij is er wel iets mis met de loop, ik krijg nu telkens een "Maximum execution time" fatal error wanneer ik bij je op PM quoten klik.
Que?Rwin schreef:PS had jij mijn gast ding omzeilt op mijn forum????
Op mijn forum poste iemand dat het gemakkelijk te omzeilen was met een smiley, aangezien jij die code had gemaakt dacht ik dat jij het had gedaan
Ennuh een quote knop bij PM??????????????????????? Dat wist ik niet, dat is alles wat ik nodig heb. Ik hoef neit persee > ik wil gewoon een quote wist dus niet dat dat bestond, eens even kijken.
Ennuh een quote knop bij PM??????????????????????? Dat wist ik niet, dat is alles wat ik nodig heb. Ik hoef neit persee > ik wil gewoon een quote wist dus niet dat dat bestond, eens even kijken.
Rwin schreef:Op mijn forum poste iemand dat het gemakkelijk te omzeilen was met een smiley, aangezien jij die code had gemaakt dacht ik dat jij het had gedaan

Die knop heeft er altijd al gezeten, kijk dus nog maar eens goed bij het lezen van een PM.Rwin schreef:Ennuh een quote knop bij PM??????????????????????? Dat wist ik niet, dat is alles wat ik nodig heb. Ik hoef neit persee > ik wil gewoon een quote wist dus niet dat dat bestond, eens even kijken.

Echter, er lijkt een bug in te zitten wanneer je al ge-quote berichten opnieuw probeert te quoten, je server geeft dan een time-out. Hoe je dit moet oplossen weet ik (nog) niet, als je er niet uitkomt kan je de mod misschien beter maar verwijderen.