Logo wijzigen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Logo wijzigen
Hallo,
Ik heb sindskort ook phpBB2 geinstalleerd en het werkt mooi!
Ik heb alleen een vraag.
Kan ik het logo van phpBB links boven in beeld ook wijzigen?
Ik kan namelijk de code ervan niet vinden in de bron of ik zoek niet goed genoeg.
Groeten Miles
Ik heb sindskort ook phpBB2 geinstalleerd en het werkt mooi!
Ik heb alleen een vraag.
Kan ik het logo van phpBB links boven in beeld ook wijzigen?
Ik kan namelijk de code ervan niet vinden in de bron of ik zoek niet goed genoeg.
Groeten Miles
- Carlo Claessen
Open het alsjeblieft met kladblok voor je het bestand naar z'n mallemoer helpt... dan vind je het wel...miles schreef:OK srry hoor,
Maar goed ik kan het stuk dat erover gaat niet vinden in dat bestand.
Ik open het met Dreamweaver.
logo_phpBB.gif
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
ik open alles al tijden in dreamweaver, niks mis mee, werkt stukken beter dan kladblok zelfspodium4 schreef:Open het alsjeblieft met kladblok voor je het bestand naar z'n mallemoer helpt... dan vind je het wel...miles schreef:OK srry hoor,
Maar goed ik kan het stuk dat erover gaat niet vinden in dat bestand.
Ik open het met Dreamweaver.
logo_phpBB.gif

-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Oke op zich is er niks mis met dreamweaver deze heeft namelijk wel veel voordelen boven kladblok omdat ie de code beter laat zien.... alleen is het niet aan te raden voor beginners omdat ze dan zelf dingen gaan veranderen die helemaal niet kloppen, is namelijk erg verleidelijk in dreamweaver vanwege al die mooie functies.... op die manier kun je een bestand goed naar de mallemoer brengen....
-
T
IK persoonlijk vindt het een zwak punt van het phpbb systeem dat het niet standaard te wijzigen is.
Bij een hoop forum systemen is het standaard te wijzigen, jammer dat je bij phpbb de code diep in moet duiken.
BTW acht ik de kans klein dat je met dreamweaver de code verprutst, dreamweaver maakt schone html code en ik ben er achter gekomen dat de overall_header template niks anders is dan html, maar het blijft wel ff opletten geblazen natuurlijk. Ik heb mijn imagemap met een grafische editor gemaakt, met wat handwerk heb ik het tot een mooie mod gemaakt
Bij een hoop forum systemen is het standaard te wijzigen, jammer dat je bij phpbb de code diep in moet duiken.
BTW acht ik de kans klein dat je met dreamweaver de code verprutst, dreamweaver maakt schone html code en ik ben er achter gekomen dat de overall_header template niks anders is dan html, maar het blijft wel ff opletten geblazen natuurlijk. Ik heb mijn imagemap met een grafische editor gemaakt, met wat handwerk heb ik het tot een mooie mod gemaakt

Re: T
Niet standaard te wijzigen? het is open-source je mag alles wijzigen wat je maar wilt....Chris de Boden schreef:IK persoonlijk vindt het een zwak punt van het phpbb systeem dat het niet standaard te wijzigen is.
Trouwens zo diep hoef je niet in de code te duiken, het is een template bestand met inderdaad puur html erin dus makkelijk te wijzigen
- Carlo Claessen
mmmmmmmm
al aan de optie gedacht om gewoon het logo bij de images op te zoeken
je eigen logo de zelfde naam geven en dan gewoon het bestaande te overschrijven, geen edit werk nodig dan, tenzij je wilt dat het op een andere positie komt of een andere bestand extensie gebruikt
al aan de optie gedacht om gewoon het logo bij de images op te zoeken
je eigen logo de zelfde naam geven en dan gewoon het bestaande te overschrijven, geen edit werk nodig dan, tenzij je wilt dat het op een andere positie komt of een andere bestand extensie gebruikt
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien
-
Ik bedoelde het anders:podium4 schreef:Niet standaard te wijzigen? het is open-source je mag alles wijzigen wat je maar wilt....Trouwens zo diep hoef je niet in de code te duiken, het is een template bestand met inderdaad puur html erin dus makkelijk te wijzigenChris de Boden schreef:IK persoonlijk vindt het een zwak punt van het phpbb systeem dat het niet standaard te wijzigen is.
Ik bedoelde dat het handiger zou zijn om het logo in het admin paneel te kunnen wijzigen zonder de tpl file aan te hoeven passen, dit zou een handige optie zijn voor diegene die niet zo'n held zijn in het editten van de code en genoegen nemen met wat een phpbb forum standaard aanbied.
Met "diep in de code duiken" doel ik op de doelgroep die niet zou kunnen, mogen en of willen editten of er helemaal de ballen van snappen.
Die personen hoeven helemaal niet in de broncode te komen. Nog sterker: ik zou voor pixs sowieso niet de tpl's aanpassen maar in ../images kijken en daar de org pixs renamen en eenzelfde maken met dezelfde afmetingen.Chris de Boden schreef:Ik bedoelde het anders:podium4 schreef:Niet standaard te wijzigen? het is open-source je mag alles wijzigen wat je maar wilt....Trouwens zo diep hoef je niet in de code te duiken, het is een template bestand met inderdaad puur html erin dus makkelijk te wijzigenChris de Boden schreef:IK persoonlijk vindt het een zwak punt van het phpbb systeem dat het niet standaard te wijzigen is.
Ik bedoelde dat het handiger zou zijn om het logo in het admin paneel te kunnen wijzigen zonder de tpl file aan te hoeven passen, dit zou een handige optie zijn voor diegene die niet zo'n held zijn in het editten van de code en genoegen nemen met wat een phpbb forum standaard aanbied.
Met "diep in de code duiken" doel ik op de doelgroep die niet zou kunnen, mogen en of willen editten of er helemaal de ballen van snappen.
Ehhr, het antwoord staat op de vorige pagina.
Kom je er nog niet uit? Kijk dan eens rond bij
Zoeken. Deze vraag is namelijk al 100 keer eerder gesteld. 

Kom je er nog niet uit? Kijk dan eens rond bij