phpBB FM in de stress!!!

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Carlo Claessen

phpBB FM in de stress!!!

Bericht door Carlo Claessen » 29 apr 2003, 13:15

Deze post gaat over copyrights en dergelijke!!!

Lees deze post goed door voor dat jullie eraan denken of willen de copyright weg te halen!!!
Het project Fully Modded deed complete premodded forums voor download openbaar stellen maar vergat een paar dingen!!!

Het is dus altijd belangrijk om de copyright te bewaren en daar te laten waar het hoort te staan!!!

Dit betekent niet dat je hele forum of site bezaaid moet zijn met copyrights maar laat de copyrights wel in hun waarde en ook in originele staat!!!

Verder dacht Fully Modded door hun project voor sale te zetten onder de copyrights uit te kunnen komen en dachten erdoor om een bedrag van $10 te rekenen dat hun onder de copyrights uit te kunnen komen!!!

Ze vergaten dat het hoofd project (phpbb) waar het op gebouwd is een volledige free source basis is en dat er geen profits (winsten of geld mee verdienen) mee mogen worden gemaakt!!!

Wat ze eigenlijk deden!!!

1: Ze gingen alle websites af deden alle mods downloaden, deden ze op hun project toevoegen en vergaten de credits erbij te zetten (doen ze nu nog niet!!!) !!!

2: Ze gebruik(t)en de images van Daz (Forum Images en doen ze in de download erbij zonder enige vorm van duidelijke herkenning erbij zetten!!!)

3: Nu willen ze er geld voor rekenen wat dus de hele phpBB comunity niet accepteerd!!!

Ok zover een korte samenvatting, voor meer referentie materiaal bezoek de links die ik hierboven heb gegeven!!!

Wat is dus belangrijk!!!

Dat is dus wat ik op mijn site ook doe!!!

1: Verwijder nooit copyrights of als je via een MOD een copyright toevoegen moet doe dit dan ook!!!

2: Geef altijd herkenning en erkenning aan de auteur van de MOD of creator!!!

3: Vraag altijd aan een auteur of aan een creator toestemming of je iets te download mag zetten ja of nee!!! (Dat doe ik op mijn site ook!!! Er komt nog een pagina waar ik alle mails en communicatie met andere autheurs neerzet!!!)

4: Freesource betekent niet altijd dat je iets zomaar mag hijacken (stelen, pub steeling hotlinking enzzzzz...) en op je eigen site mag zetten!!!

5: Een email of een PM naar de origeinele auteur doet dit wonder verrichten en is en kleine moeite, ik ken er maar weinig die dit niet toestaan!!!

6: Een MOD op jou site installeren mag wel maar je mag hem niet zo verder distrubiteren!!!

7: Last but not least!!!!

Als je toestemming krijgt om iets te publiceren moet je zelf ook in staan voor de support van de MODS!!!

Ik hoop dat ik wat dingen heb kunnen duidelijk maken nu!!!

Grtz Carlo Claessen
(die voor elke MOD op zijn site netjes toestemming vraagt en heeft gekregen!!!)
Laatst gewijzigd door Carlo Claessen op 05 dec 2003, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 23 aug 2003, 00:55

Wat je zegt over die copyrights daar ben ik het helemaal mee eens. Eer moet toekomen aan de geen die het verdiend. Wat mij dan wel vaak opvalt is dat een heleboel mod writers nergens hun copyright inzetten. Althans niet publiekelijk op de website waar de mod is geinstalleerd. Daarnaast leveren zij een 'modificatie' en niet een heel programma. Stel ik download een mod kijk hoe die is opgebouwd en maak hem vervolgens na maar dan in mijn eigen code maar beide doen exact het zelfde. Is er dan sprake van copyright breuk?

Ik denk maar zo als je een modificatie maakt voor een opensource project dan moet je niet zeuren over copyrights. Het moet juist een eer zijn wanneer mensen daar gebruik van maken.

Waar ik het niet mee eens ben is dat het niet terecht is dat zij nu geld gaan vragen voor een fully modded versie.

Zij vragen 10 euro schreef je? Dat vindt ik niet veel, mijn uurtarief is veel hoger. Zij verkopen niet het product maar leveren in feite een dienst en dat is het inbouwen van modificatie's. Er zijn een heleboel bedrijven die dat doen. Kijk bijv. naar pc winkels die voor een klein bedrag voor jouw windows installeren en office bijv. Dat komt op het zelfde neer want zij leveren daarmee een dienst.

Ps. ik heb niet al die topics door gelezen maar dit is mijn mening over het geen wat carlo heeft geschreven. Mensen moeten dingen ook in perspectief zien. Anders zou niemand een portal mogen hebben omdat dat een idee is waar wellicht ook copyrights over gevraagd zou kunnen worden.

Ik heb ze net even gelezen en het probleem ligt vooral bij Daz die naar mijn mening in zijn recht staat omdat het hier gaat om images en dat is een heel ander verhaal. Maar daarnaast zichzelf in een hele moeilijke positie heeft geplaatst. In feite zegt hij jongen download maar wat je wilt maar je mag het niet gebruiken zonder mijn toestemming. Beetje vreemd vindt ik persoonlijk. Er trouwens ook nog een verschil tussen copyrights en beeldmerk rechten welke hier flink door elkaar gehaald worden.

WebbieX

Donny_nl
Contacteer:

Re: phpBB FM in de stress!!!

Bericht door Donny_nl » 03 mar 2004, 18:05

carloclaessen schreef: Verder dacht Fully Modded door hun project voor sale te zetten onder de copyrights uit te kunnen komen en dachten erdoor om een bedrag van $10 te rekenen dat hun onder de copyrights uit te kunnen komen!!!

Ze vergaten dat het hoofd project (phpbb) waar het op gebouwd is een volledige free source basis is en dat er geen profits (winsten of geld mee verdienen) mee mogen worden gemaakt!!!
uit de phpBB License Agreement , http://www.phpbb.com/support/license.php
When we speak of free software, we are referring to freedom, not price. Our General Public Licenses are designed to make sure that you have the freedom to distribute copies of free software (and charge for this service if you wish), that you receive source code or can get it if you want it, that you can change the software or use pieces of it in new free programs; and that you know you can do these things.

To protect your rights, we need to make restrictions that forbid anyone to deny you these rights or to ask you to surrender the rights. These restrictions translate to certain responsibilities for you if you distribute copies of the software, or if you modify it.

For example, if you distribute copies of such a program, whether gratis or for a fee, you must give the recipients all the rights that you have. You must make sure that they, too, receive or can get the source code. And you must show them these terms so they know their rights.
Als ik dit goed begrijp mag je dus wel degelijk geld vragen voor de distribute van de open source software zolang je maar melding maakt dat het om open source gaat en aangeeft waar die te source te halen is. Of heb ik het nu bij het verkeerde eind?
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 03 mar 2004, 18:49

WebmasterX schreef:Ik denk maar zo als je een modificatie maakt voor een opensource project dan moet je niet zeuren over copyrights. Het moet juist een eer zijn wanneer mensen daar gebruik van maken.
Hier ben ik het niet mee eens, natuurlijk is het een eer als je MOD veel gebruikt wordt maar dat wil niet zeggen dat je je rechten verspeelt wanneer je iets gratis beschikbaar stelt. En of je dat nu voor een betaald of open-source systeem schrijft doet er verder al helemaal niet toe, een MOD blijft een MOD.

Nick V
Contacteer:

Bericht door Nick V » 05 mar 2004, 10:52

als je voor windows een programma maakt mag je die toch ook vekopen :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 05 mar 2004, 11:05

Wat is dat nu weer voor reactie? Je zegt het zelf al, als je het programma zelf schrijft mag je ermee doen wat je wilt. hetzelfde met phpBB. Echter, phpBB is opensource (GPL) en anderen mogen hier dus geen geld voor vragen. Dit is, afhankelijk van hoe je de kwestie opvat, juist hetgene wat phpBB-FM doet.

Kharay

Bericht door Kharay » 05 mar 2004, 11:28

mosymuis schreef:Wat is dat nu weer voor reactie? Je zegt het zelf al, als je het programma zelf schrijft mag je ermee doen wat je wilt. hetzelfde met phpBB. Echter, phpBB is opensource (GPL) en anderen mogen hier dus geen geld voor vragen. Dit is, afhankelijk van hoe je de kwestie opvat, juist hetgene wat phpBB-FM doet.
Dat is niet helemaal wat phpBBFM doet. Je kunt in principe phpBBFM zonder problemen downloaden (http://heanet.dl.sourceforge.net/source ... nstall.zip)
en de installatie lezen (http://www.phpbbfm.net/Documentation_In ... tions.html)

In die zin wordt er geen stuiver gevraagd voor wat dan ook. Waar geld voor wordt gevraagd is de installatie er van.

Vanuit een hack/MOD auteur standpunt moet ik er ook bij vermelden dat geld vragen voor de installatie niet HET punt is waar mijn tenen krom van trekken. Al vind ik het zelf echt heel, heel erg om ook maar een stuiver te vragen voor iets wat gemakkelijk uit te leggen is in een paar minuten. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Nee, waar mijn tenen krom van trekken in het geval van phpBBFM is het feit dat MJ (hoofd van phpBBFM) nooit toestemming heeft gevraagd voor het gebruik van MODs/hacks in een pre-modded phpBB.

De heren van PHPNuke hebben dat bijvoorbeeld WEL gedaan in het geval van mijn phpBBMyAdmin MOD.

Enfin, hoe je het ook wend of keert, MJ en phpBBFM zijn verkeerd bezig. Het hele product staat mij ook gewoon niet aan, het is lelijk, sloom en onoverzichtelijk.

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 05 mar 2004, 12:20

Ik moet ook zeggen carloclaessen ik weet dat jij overal toestemming voor vraagt. Dat doe ik ook. Alleen is soms het probleem dat je van sommige auteurs niet eens een bericht terug krijgt. Wat dan? Is het dan te zien als toestemming? Ik zet in al mn berichten indien ik in 2 weken geen bericht terug krijg neem ik aan dat u akkoord gaat met het gebruik van deze mod. Bij voorbaat dank ik u ;) Want anders krijg je vaak geen reactie. Maar vaak ook weer wel 8)
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 05 mar 2004, 18:16

pfff premodded forums is toch een hoop onzin? mod zelf toch!!
easymod bv is toch heel makkelijk, als je dan nog niet wilt modden moet je wil heel lui zijn, en kan je beter invision nemen :roll:

Kharay

Bericht door Kharay » 05 mar 2004, 18:28

MeDieViL schreef:pfff premodded forums is toch een hoop onzin? mod zelf toch!!
easymod bv is toch heel makkelijk, als je dan nog niet wilt modden moet je wil heel lui zijn, en kan je beter invision nemen :roll:
Of phpBB2.2, wat met de dag meer en meer op phpBBFM begint te lijken... :shoot:

PetraK
Contacteer:

Bericht door PetraK » 05 mar 2004, 23:19

Invision vind ik helemaal niets .......

En die van phpbb2 heb ik wel staan als voorbeeldje ...... Maar echt makkelijk....tjah er zit al veel in.

Ik probeer toch indd zelf het een en ander te modden, daar waar ik het kan :)

Maar voor beginners is het wel makkelijk natuurlijk zo een premodded geval...

Maar om er voor te moeten betalen? Ik denk niet dat veel mensen die willen gaan doen lijkt me
Vogelplanet

Geen Pbtjes met word lid van mijn forum ofzo

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 07 mar 2004, 07:29

Kharay schreef:Of phpBB2.2, wat met de dag meer en meer op phpBBFM begint te lijken... :shoot:
Dat heb je verkeerd. phpBBFM is juist een phpBB 2.2 na-aper. Het is dus andersom dan je denkt. :wink:

Kharay

Bericht door Kharay » 07 mar 2004, 11:57

WebSiteNet schreef:
Kharay schreef:Of phpBB2.2, wat met de dag meer en meer op phpBBFM begint te lijken... :shoot:
Dat heb je verkeerd. phpBBFM is juist een phpBB 2.2 na-aper. Het is dus andersom dan je denkt. :wink:
Eeeeh... nee? phpBBFM is ouder dan welke werkende Beta/Alpha van 2.2 die wij ook kennen. Ik heb het over 2.2, niet over 2.0.x
Ik had het er over wie waar op lijkt, niet wie waar wanneer eerder was. 2.2 is een lelijk product, dat is wat ik bedoelde. Het is zware overkill, net als phpBBFM. 99% van de extra functionaliteit zul je nooit gebruiken. Bij beide niet. Van de 300+ hacks/MODs die phpBBFM heeft zijn er zeker 150 standaard extra functionaliteit in 2.2. Of zoiets...

enfin, allebei dus producten die ik niet zal aanraken.

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 07 mar 2004, 12:44

ik kijk toch echt uit naar phpBB 2.2...
mn eigen forum streef ik ook naar zulke functionalteit..

maja, dut is mijn mening nu eenmaal, ik heb graag veel features en alles er rond

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 07 mar 2004, 12:50

Van mij hoeft phpBB2.2 niet zo nodig, ik heb toch alle functies allang in mijn forum zitten, door mods of eigen werk, dus heb ik het niet nodig. Overschakelen doe ik dus nooit, dan zou bijna anderhalf jaar werk voor niets zijn geweest... :shock:

MarlyNL
Contacteer:

Bericht door MarlyNL » 08 mar 2004, 14:02

Hallo,
Wat is de link van phpbbfm?

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 08 mar 2004, 15:35

PetraK
Contacteer:

Bericht door PetraK » 08 mar 2004, 15:38

Ik heb deze op mijn pc staan, in de zip. Heb hem geprobeerd up te loaden naar lycos ..NOT......beetje groot denk ik.

Bij mijn eigen server kwam ik niet verder dan de instal.

Vind hem persoonlijk TE VEEL van het goede
Vogelplanet

Geen Pbtjes met word lid van mijn forum ofzo

Podium4

Bericht door Podium4 » 08 mar 2004, 15:39

Ik heb 'm zelf ook wel eens zonder succes proberen te vinden.. Lees dit eens!
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 08 mar 2004, 15:40

hoeveel mods zitten er eigenlijk in fm?

Gesloten