[verplaatst] Verwijderen zonder postcountverlies

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 03 mar 2004, 23:24

Think i got it. :bier:

Open
functions_post.php

Zoek 'n verwijder

Code: Selecteer alles

$forum_update_sql .= ', forum_topics = forum_topics - 1';
Zoek

$forum_update_sql = "forum_posts = forum_posts $sign";
Vervang

$forum_update_sql = ( $sign == '- 1' ) ? "forum_posts = forum_posts" : "forum_posts = forum_posts $sign";
Laatst gewijzigd door mosymuis op 13 dec 2004, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

oiOIoi
Contacteer:

Bericht door oiOIoi » 04 mar 2004, 12:34

Hey mensen, misschien ben ik heel lastug maar ik heb net zown vraag en omdat het allemaal door elkaar loopt stel ik hem nu maar op mijn manier... :roll:

Mijn leden van http://www.gangster-shit.nl/forum beginnen nu dus ook te zeuren dat iedere keer als ik het een beetje opruim (topics verwijderen etc.) dat hun persoonlijke count naar beneden gaat, zelf zit ik er niet mee want ik blijf toch wel ADMIN en me ranking verandert toch niet.....maar zoals je begrijpt mijn leden wel.....

ik wil dus graag dat het aantal posts niet naar beneden gaat bij mijn leden, de rest zal me een zorg zijn....

Wie kan mij hiermee helpen??

Greetz en alvast bedankt...

-=<OI>=- a.k.a. DJ P.A.T. a.k.a. Patrick :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 04 mar 2004, 14:18

Als je oude posts/topics automatisch wilt laten verwijderen zonder postcount vermindering moet je forum pruning inschakelen, als je het handmatig wilt blijven doen zal je de wijzigingen moeten doorvoeren zoals we die noemden op pagina 1:

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=68631#68631
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=68632#68632

De postcounts van de gebruikers blijven dan gelijk.

oiOIoi
Contacteer:

Bericht door oiOIoi » 04 mar 2004, 19:17

THNX, het werkt perfect nu weet je...... :wink:

:thumb: propz aan jullie :thumb:

greetz oiOIOI

@ndre

Bericht door @ndre » 06 mar 2004, 14:07

mosymuis schreef:Think i got it. :bier:

Open
functions_post.php

Zoek 'n verwijder

$forum_update_sql .= ', forum_topics = forum_topics - 1';
Zoek

$forum_update_sql = "forum_posts = forum_posts $sign";
Vervang

$forum_update_sql = ( $sign == '- 1' ) ? "" : "forum_posts = forum_posts $sign";
Afbeelding

Clio

Bericht door Clio » 08 mar 2004, 13:01

mosymuis schreef:
@ndre schreef:Ik wil dat bij het deleten van de berichten onder Who is Online de regel de telling van het aantal posts blijft staan. De persoonlijke tellers en de tellers achter de forumnamen mogen gewoon lager worden, dat maakt me niet uit.
Dit is een ander verhaal; phpBB berekent die aantallen door de som te nemen van de topic en post totalen uit phpbb_forums, zoals je hier ziet in de functie get_db_stat in functions.php:

$sql = "SELECT SUM(forum_topics) AS topic_total, SUM(forum_posts) AS post_total
				FROM " . FORUMS_TABLE;
Je kunt dit aantal dus niet faken, tenzij je het updaten van die cijfers ook blokkeert. Hierdoor fake je dus ook de forum totalen. Wil je dat?
mag ik hier nog een keer op terug komen??? :D

Ik heb handmatig tig berichten verwijderd nu is de totaal teller uiteraard gezakt ...terwijl als je een bericht plaatst je een ander getal ziet:
/phpBB2/posting.php?mode=editpost&p=5386
kan je die weer gelijk krijgen ? dus totaal van de bovenste regel? naar :
De gebruikers hebben in totaal 2189 berichten geplaatst
lastige vraag ?mogelijk een oplossing ?
thxs

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 08 mar 2004, 13:09

Nee, dat kan niet, die post_id's zijn overal aan gekoppeld (posts, text, polls) en worden door MySQL zelf beheerd dmv een auto_increase eigenschap van die kolom. Dat zou je nog wel kunnen faken (bij elke nieuwe post "handmatig" het ID van de laatste rij ophogen met 1) maar dan nog kan je na het verwijderen van posts niet zomaar even de id's veranderen zodat de laatste waarden weer overeenkomt met het aantal rijen. Als je begrijpt wat ik bedoel. :roll:

Clio

Bericht door Clio » 08 mar 2004, 18:03

:thumb: dank voor de uitleg....

Speedy -=DAF=-
Contacteer:

Bericht door Speedy -=DAF=- » 10 apr 2004, 21:49

mosymuis schreef:Ja, dat idee heb ik.

Open
functions_post.php

Zoek

$sql = "UPDATE " . USERS_TABLE . "
Plaats erboven

$sign = ($mode == 'delete') ? '' : '+ 1';
Nu zullen alle forumtellers zoals behoren worden aangepast, behalve die van de gebruiker. Die behoud nu zijn posts, ook als er enkele worden verwijderd.

wil iemand zo vriendelijk zijn me toe te voegen op msn functions_post.php bestand aanpassen voor me want ik deed het en het werkte niet

msn : davyschotte@skynet.be is m'n msn account !

voeg me toe aub en help me aub

Patricia

Bericht door Patricia » 25 dec 2005, 22:32

mosymuis schreef:Als je oude posts/topics automatisch wilt laten verwijderen zonder postcount vermindering moet je forum pruning inschakelen, als je het handmatig wilt blijven doen zal je de wijzigingen moeten doorvoeren zoals we die noemden op pagina 1:

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=68631#68631
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=68632#68632

De postcounts van de gebruikers blijven dan gelijk.
Forum pruning staat aan, ik heb inderdaad ingesteld topics automatisch te verwijderen als ze een bepaalde tijd niet gebruikt worden...........als ik het goed begrijp, zullen de postaantallen van de gebruikers gelijk blijven als ze automatisch worden verwijderd.
Als ik handmatig via het moderator panel verwijder, gaat het wel van het postaantal van gebruikers af..............snap ik het zo goed?

wil ik dus voorkomen dat bij handmatig verwijderen de postaantallen wijzigen moet ik de MOD installeren...............of iets in het script wijzigen en dat ga ik dus echt niet durven, ben al blij dat ik het tot zover allemaal gefixt heb :oops:

bedankt alvast voor het antwoord en ik wil nog even kwijt dat ik hier de laatste dagen echt veel heb gelezen waar ik wat aan heb gehad, top!

Mik
Contacteer:

Bericht door Mik » 25 dec 2005, 22:36

Je ken ook een topic openen wat alleen jij ken zien, en dat je daar al de topics in plaatst die niet nodig zijn, dat doe ik ook :wink:

Patricia

Bericht door Patricia » 25 dec 2005, 22:49

Mik schreef:Je ken ook een topic openen wat alleen jij ken zien, en dat je daar al de topics in plaatst die niet nodig zijn, dat doe ik ook :wink:
nee dan heb ik nog "vervuiling", bovendien heb ik ingesteld dat topics automatisch verwijderd worden, scheelt heel veel werk, hiervoor hadden we dus een ander forum en deed ik alles handmatig :wink:

Bee

Bericht door Bee » 27 dec 2005, 10:47

Je kan ook een prullenbak installeren. Je postcount gaat niet omlaag maar reageren enzovoort zijn niet mogelijk. De "Bin mod" van kooky doet dit. http://myphpbb.zaup.org/
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten