Calendar Mod
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Calendar Mod
ik gebruik de calendar mod als concertagenda.
nu wil ik een paar scheidingen maken via de titel.
ik wil eigenlijk dat de titel rood gekleurt kan worden zodat je kunt zien dat het concert is uitverkocht.
maar hoe doe ik dit?
ik zat zelf te denken om een checkbox in de posting_body van de calendar toe te voegen. als de checkbox is aangevinkt is het concert uitverkocht.
als "uitverkocht" dus true is, zal hij de topic titel rood moeten kleuren.
anders (else) moet hij gewoon doorgaan en de normale code uivoeren.
maar hoe en waar doe ik dit?
verder heb ik nog een vraag, maar ik wil eerst zelf een idee bedenken en zal dan kijken of ik daar hulp bij nodig heb..
hopelijk kan iemand mij met bovenstaand helpen!
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=152
http://www.muziekforumonline.phpbbhost. ... lendar.php
nu wil ik een paar scheidingen maken via de titel.
ik wil eigenlijk dat de titel rood gekleurt kan worden zodat je kunt zien dat het concert is uitverkocht.
maar hoe doe ik dit?
ik zat zelf te denken om een checkbox in de posting_body van de calendar toe te voegen. als de checkbox is aangevinkt is het concert uitverkocht.
als "uitverkocht" dus true is, zal hij de topic titel rood moeten kleuren.
anders (else) moet hij gewoon doorgaan en de normale code uivoeren.
maar hoe en waar doe ik dit?
verder heb ik nog een vraag, maar ik wil eerst zelf een idee bedenken en zal dan kijken of ik daar hulp bij nodig heb..
hopelijk kan iemand mij met bovenstaand helpen!
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=152
http://www.muziekforumonline.phpbbhost. ... lendar.php
wat ik al heb gedaan:
cal_posting_body_lit.tpl
zou iemand mij:
- kunnen zeggen of ik iets fout heb gedaan
- de querie kunnen geven die ik moet uitvoeren. (in CAL_TABLE dus een kolom "uitverkocht" toe te voegen)
- hoe ik nu titels rood kan krijgen door middel van bovenstaande..
cal_posting_body_lit.tpl
calendar.phpTOEGEVOEGD schreef: <tr>
<td width="19%" class="row1"><span class="gen"><b>Uitverkocht</b></span></td>
<td class="row2">
<input name=uitverkocht type=checkbox value="1" class="post">Ja</td>
</tr>
TOEGEVOEGD schreef: global $thisscript, $phpbb_root_path, $phpEx, $db, $template, $action, $phpbbheaders,
$board_config, $cal_config, $id, $day, $month, $year, $time, $uitverkocht, $userdata, $modify, $lang, $description, $subject, $caluser,
$endday, $endmonth, $endyear, $bbcode_uid, $homeurl;
meer heb ik niet gedaan omdat ik niet weet hoe ik verder moet.TOEGEVOEGD schreef: $sql = "INSERT INTO ".CAL_TABLE." (username, stamp, subject, description, user_id, valid, eventspan, bbcode_uid, uitverkocht) VALUES ('".addslashes($userdata[username])."', '$year-$month-$day $time', '$subject', '$description', '".$userdata['user_id']."', '$valid', '$endyear-$endmonth-$endday','$uitverkocht', '$bbcode_uid')";
zou iemand mij:
- de querie kunnen geven die ik moet uitvoeren. (in CAL_TABLE dus een kolom "uitverkocht" toe te voegen)
- hoe ik nu titels rood kan krijgen door middel van bovenstaande..
Ja, bij het veranderen van het kalender item gebeurt er niets.P.T. schreef:zou iemand mij:
Open
calendar.php
Zoek
Code: Selecteer alles
$sql = "UPDATE ".CAL_TABLE." SET stamp=
, bbcode_uid='$bbcode_uid'
, uitverkocht='$uitverkocht'
P.T. schreef:zou iemand mij:
ALTER TABLE phpbb_calendar ADD uitverkocht tinyint(1) default '0' NOT NULL;
Op 1 van mijn forums gebruik ik de calender hack ook, maar heb me er nooit zo in verdiept omdat ik hij eigelijk niet eens gebruikt wordt. Ik denk echter dat we het over cal_view_month_lite.tpl en $event_list in calendar.php hebben. Hier vindt je het volgende rond regel #1303:P.T. schreef:- hoe ik nu titels rood kan krijgen door middel van bovenstaande..
$event_list .= "<span class=gensmall><acronym title='".stripslashes($results['username']).": $full_subject'>
$pt <a href='$url' id='cal_id".$results['id']."' onMouseOver=\"swc('cal_id".$results['id']."',1)\" onMouseOut=\"swc('cal_id".$results['id']."',0)\">
$subject</a></acronym><br></span>\n";
$uitverkocht = ( $results['uitverkocht'] ) ? ' style="color:#9C0000;"' : '';
Da's heel vreemd. Plaats achter deP.T. schreef:in de database wordt uitverkocht ook niet "1"...
echo "\$sql= $sql<br />\n";
//edit
Ik begrijp je niet goed. Copy-paste de bewuste HTML source eens hier?P.T. schreef:ik heb nu class=post weggehaald (dit stond namelijk nog bij het tpl bestand)
maar nu krijg ik dit als titel: uitverkocht te.., style="color:#9C0000;
uitverkocht test (titel), en dan de style...
wat is er fout?
het is eigenlijk al opgelost:mosymuis schreef:Da's heel vreemd. Plaats achter deP.T. schreef:in de database wordt uitverkocht ook niet "1"...
regel eens dit:Code: Selecteer alles
Het levert je vermoedelijk wel een error op maar het helpt je met debuggen. Plaats de resultaten eens hier, met en zonder aangevinkt "uitverkocht" hokje.Code: Selecteer alles
//editP.T. schreef:ik heb nu class=post weggehaald (dit stond namelijk nog bij het tpl bestand)
als ik iets toevoeg in de kalender, en ik vink uitverkocht aan.mosymuis schreef:Ik begrijp je niet goed. Copy-paste de bewuste HTML source eens hier?P.T. schreef:ik heb nu class=post weggehaald (dit stond namelijk nog bij het tpl bestand)
maar nu krijg ik dit als titel: uitverkocht te.., style="color:#9C0000;
uitverkocht test (titel), en dan de style...
wat is er fout?
krijg ik dit als resultaat :
T
in de quote boven deze quote had ik als titel "uitverkocht test", maar aangezien hij op max. 14 tekens staat, kwam er dit te staan: "uitverkocht te..," met daarachter "style="color:#9C0000;"ITEL, style="color:#9C0000;
Hoezo? Werkt het nu opeens? En hoe heb je dat gedaan?P.T. schreef:het is eigenlijk al opgelost:mosymuis schreef:Het levert je vermoedelijk wel een error op maar het helpt je met debuggen. Plaats de resultaten eens hier, met en zonder aangevinkt "uitverkocht" hokje.P.T. schreef:ik heb nu class=post weggehaald (dit stond namelijk nog bij het tpl bestand)
Nogmaals; copy-paste de HTML source eens?P.T. schreef:als ik iets toevoeg in de kalender, en ik vink uitverkocht aan.mosymuis schreef:Ik begrijp je niet goed. Copy-paste de bewuste HTML source eens hier?
krijg ik dit als resultaat :
Tin de quote boven deze quote had ik als titel "uitverkocht test", maar aangezien hij op max. 14 tekens staat, kwam er dit te staan: "uitverkocht te..," met daarachter "style="color:#9C0000;"ITEL, style="color:#9C0000;

//edit!
De kleur werkt nu... hij kleurt hem rood.
ik had de code verkeerd gezet
echter, in de database opslaan doet hij niet.
dit klopt volgens mij...
ik zal eens wat je hierboven zei doen..
//edit 2
dit:
levert bij het posten dit:
De kleur werkt nu... hij kleurt hem rood.
ik had de code verkeerd gezet

echter, in de database opslaan doet hij niet.
<tr>
<td class="row2">
<input name=uitverkocht type=checkbox value="1" class="post">Ja</td>
</tr>
dit klopt volgens mij...
ik zal eens wat je hierboven zei doen..
//edit 2
dit:
$sql = "UPDATE ".CAL_TABLE." SET stamp='$year-$month-$day $time', subject='$subject', description='$description', eventspan='$endyear-$endmonth-$endday', bbcode_uid='$bbcode_uid', uitverkocht='$uitverkocht' WHERE id = '$id'";
}
levert bij het posten dit:
$sql= UPDATE phpbb_calendar SET stamp='2004-3-31 20:15', subject='25 Jaar Hazes', description='25 jaar Hazes
Datum:
29/03/04, 31/03/04
Plaats:
Ahoy Rotterdam
Tijden:
aanvang: 20.15 uur
Organisator:
Melvin Produkties
[color=red:6ce59609bc]uitverkocht![/color:6ce59609bc]
[quote:6ce59609bc]Aanvullende informatie
De concerten welke André Hazes op maandag 8 en woensdag 10 december a.s. in Ahoy\\\' Rotterdam zou geven, zijn om persoonlijke redenen verplaatst naar maandag 29 en woensdag 31 maart 2004.
Kaarten voor maandag 8 december 2003 zijn geldig op maandag 29 maart 2004 en kaarten voor woensdag 10 december 2003 zijn geldig op woensdag 31 maart 2004.
Bezoekers die op de nieuwe data verhinderd zijn het concert bij te wonen, kunnen vanaf woensdag 8 oktober a.s. hun toegangskaarten inwisselen bij het voorverkoopadres.[/quote:6ce59609bc]', eventspan='2004-3-31', bbcode_uid='6ce59609bc', uitverkocht='' WHERE id = '61'
ik zal even op een nette manier proberen weer te geven wat ik heb veranderd in calendar.php...
ik ga er vanuit dat daar het probleem zit en misschien ben ik wat vergeten..
heb ik iets gemist of verkeerd gedaan?
ik ga er vanuit dat daar het probleem zit en misschien ben ik wat vergeten..
$params = array(
'uitverkocht' => 'uitverkocht',
'sid' => 'sid',
'id' => 'id',
'day' => 'day',
if ($modify)
{
ereg_replace("<br />", "", $description);
$sql = "UPDATE ".CAL_TABLE." SET stamp='$year-$month-$day $time', subject='$subject', description='$description', eventspan='$endyear-$endmonth-$endday', bbcode_uid='$bbcode_uid', uitverkocht='$uitverkocht' WHERE id = '$id'";
}
else
{
$sql = "INSERT INTO ".CAL_TABLE." (username, stamp, subject, description, user_id, valid, eventspan, bbcode_uid, uitverkocht) VALUES ('".addslashes($userdata[username])."', '$year-$month-$day $time', '$subject', '$description', '".$userdata['user_id']."', '$valid', '$endyear-$endmonth-$endday', '$bbcode_uid', '$uitverkocht')";
}
dit zijn alle wijzingen die ik heb gemaakt...$uitverkocht = ( $results['uitverkocht'] ) ? ' style="color:#FF0000;"' : '';
$event_list .= "<span class=gensmall><acronym title='".stripslashes($results['username']).": $full_subject'>
$pt <a href='$url' $uitverkocht id='cal_id".$results['id']."' onMouseOver=\"swc('cal_id".$results['id']."',1)\" onMouseOut=\"swc('cal_id".$results['id']."',0)\">
$subject</a></acronym><br></span>\n";
heb ik iets gemist of verkeerd gedaan?
iemand?
kan iemand mij zeggen of er iets verkeerd is of dat ik iets vergeten ben?
//edit...
ik had in het tpl bestand ff een "nee" radiobutton toegevoegd.
als er dan een topic titel rood is en ik klik op wijzingen en ik kies voor uitverkocht "nee". dan veranderd hij hem.
echter, als ik weer doe wijzigen en ik zet uitverkocht dan op "ja", dan doet hij niks...
kan iemand mij zeggen of er iets verkeerd is of dat ik iets vergeten ben?
//edit...
ik had in het tpl bestand ff een "nee" radiobutton toegevoegd.
als er dan een topic titel rood is en ik klik op wijzingen en ik kies voor uitverkocht "nee". dan veranderd hij hem.
echter, als ik weer doe wijzigen en ik zet uitverkocht dan op "ja", dan doet hij niks...
Hij haalt hem dus niet eens uit het formulier. Helpt het als je de naam nu eens netjes tussen haakjes zou zetten?P.T. schreef:levert bij het posten dit:$sql= (...), uitverkocht='' (...)

<input name="uitverkocht"
En het is waarschijnlijk zoieso beter om een radio set te gebruiken, omdat er dan altijd een waarde wordt doorgegeven;P.T. schreef:<input name=uitverkocht
<input type="radio" name="uitverkocht" value="0" checked="checked" /> nee <input type="radio" name="uitverkocht" value="1" /> ja
dat de " bijna niet stonden komt omdat ik de code had gekopieerd uit die pagina.
er wordt weinig tot niet gebruik gemaakt van "
ik dacht dat het niets hielp, maar ik zal het eens uitproberen.
radiobuttons had ik ondertussen algemaakt.
ik wil er eigenlijk geen "nee" functie in.
zo hoeft men dat nooit aan te klikken.
alleen als het is uitverkocht.
ik zal thuis (ik zit nu op school) wel eens proberen met die "
ik dacht dat het niets hielp, maar ik zal het eens uitproberen.
radiobuttons had ik ondertussen algemaakt.
ik wil er eigenlijk geen "nee" functie in.
ik zal thuis (ik zit nu op school) wel eens proberen met die "
Van welke pagina had je dat? En het is zeker niet correct, zeker bij zaken als namen kan je het beter altijd gebruiken.P.T. schreef:dat de " bijna niet stonden komt omdat ik de code had gekopieerd uit die pagina.
Met checkboxes zou het ook moeten werken, radio hokjes waren maar een idee.P.T. schreef:ik wil er eigenlijk geen "nee" functie in.

in view_month_blabbla.tpl wordt er weinig gebruik van gemaakt.
gebruik van aanhalingstekens had ik al gedaan:
dit werkt dus niet! 
gebruik van aanhalingstekens had ik al gedaan:
<tr>
<td class="row2">
<input type="radio" name="uitverkocht" value="1"/><span class="gen">Ja</span></td>
</tr>

een stukje uit board_config_body.tpl:
nu mijn code (had hem straks aangepast aan bovenstaand zo ongeveer:
dit is nu dus eigenlijk precies hetzelfde...
maar toch werkt het niet.
zit hier dan werkelijk de fout?
lijkt mij van niet...
<tr>
<td class="row1">{L_BOARD_EMAIL_FORM}<br />
<span class="gensmall">{L_BOARD_EMAIL_FORM_EXPLAIN}</span></td>
<td class="row2">
<input type="radio" name="board_email_form" value="1" {BOARD_EMAIL_FORM_ENABLE} />
{L_ENABLED}
<input type="radio" name="board_email_form" value="0" {BOARD_EMAIL_FORM_DISABLE} />
{L_DISABLED}</td>
</tr>
nu mijn code (had hem straks aangepast aan bovenstaand zo ongeveer:
<tr>
<td class="row2">
<input type="radio" name="uitverkocht" value="1" {UITVERKOCHT}/><span class="gen">Ja</span></td>
</tr>
dit is nu dus eigenlijk precies hetzelfde...
maar toch werkt het niet.
zit hier dan werkelijk de fout?
lijkt mij van niet...
Op de vorige pagina vroeg ik je om
toe te voegen na de query, en de pagina liet toen dit zien:
wat dus wil zeggen dat hij de waarde niet oppikt en meestuurt. Want je had het "Uitverkocht" hokje toch aangevinkt? Pas als hij die waarde goed in de database stopt kunnen we verder.
uitverkocht=''
okee, maar ik zie de fout niet....
maar zit er dan niet een fout in het php bestand?
wordt het vanuit het tpl bestand meteen daarheen verzonden?
ik ffjtes wat uitgetest...
in calendar.php:
daarachter heb ik gezet:
als ik nu uitverkocht niet aanvink, komt er niks te staan en doet hij het gewoon normaal.
vink ik uitverkocht wel aan, dan krijg ik dit:
ik zie daar dus nu wel een 1 staan, dus dat uitverkocht is aangevinkt.
misschien dat dit onderzoek nergens opslaat en gewoon iets anders is, maar ik probeer ook ff wat uit..
maar zit er dan niet een fout in het php bestand?
wordt het vanuit het tpl bestand meteen daarheen verzonden?
ik ffjtes wat uitgetest...
in calendar.php:
while( list($var, $param) = @each($params) )
{
if ( isset($HTTP_POST_VARS[$param]) || isset($HTTP_GET_VARS[$param]) ) {
$$var = ( isset($HTTP_POST_VARS[$param]) ) ? $HTTP_POST_VARS[$param] : $HTTP_GET_VARS[$param];
} else {
unset($$var);
}
}
echo "$uitverkocht";
vink ik uitverkocht wel aan, dan krijg ik dit:
[b]1[/b]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/calendar.php:75) in /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/includes/sessions.php on line 292
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/calendar.php:75) in /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/includes/sessions.php on line 293
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/calendar.php:75) in /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/includes/page_header.php on line 646
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/calendar.php:75) in /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/includes/page_header.php on line 648
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/calendar.php:75) in /usr/home/muziek/public_html/phpBB2/includes/page_header.php on line 649
misschien dat dit onderzoek nergens opslaat en gewoon iets anders is, maar ik probeer ook ff wat uit..
Laatst gewijzigd door LazyTiger op 05 mar 2004, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, wanneer het "uitverkocht" veld wordt verzonden neemt PHP deze aan als $uitverkocht, of als $_POST['uitverkocht'] als je het netjes wilt doen. De meest waarschijnlijke verklaring is dan ook dat je ergens een typo hebt gemaakt.
Even ter controle; plaats dit eens ergens in calendar.php?
Even ter controle; plaats dit eens ergens in calendar.php?
echo "\$uitverkocht= $uitverkocht<br />\n";