gebruikers blijven inactief

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jelmo

gebruikers blijven inactief

Bericht door jelmo » 20 feb 2004, 19:11

heren/dames, ik heb een klein probleempje met mijn pas ge-installeerde phpbb forum, namelijk gebruikers die zichzelf aanmelden en vervolgens inloggen krijgen de volgende foutmelding:

Code: Selecteer alles

Je hebt een foutieve of inactieve gebruikersnaam of een foutief wachtwoord opgegeven. 
dit terwijl ik bij de configuratie in het admin paneel heb aangegeven dat er geen activering nodig is....deze foutmelding komt pas sinds ik gisteravond wat regels in lang_main heb veranderd, namelijk de regels voor het akkoord gaan met de voorwaarden (hiervoor konden gebruikers wel inloggen), het leek me echter dat het hier niet aan kon liggen, aangezien deze pagina je gewoon doorverwijst naar de registratie pagina....of heb ik dat mis?

dan nog een klein probleempje wat er wellicht mee te maken heeft, als gebruikers registreren krijg ik een foutmelding in mailer.php...ik heb al gezocht hier op het forum en heb bijna alle mogelijkheden geprobeert (mail.chello.nl, smtp.chello.nl e.d.) mmaar geen resultaat....nu heb ik aan mn hoster gevraagd wat ik moet invullen en volgens hem moet er gewoon localhost ingevuld worden en geen userid en ww....vervolgens krijg ik deze foutmelding:

Code: Selecteer alles

Ran into problems sending Mail. Response: 551 User not local. We don't relay 

DEBUG MODE

Line : 152
File : E:\carlinetuning\www\forum\includes\smtp.php
ik hoop dat er iemand is die me met deze probleempjes op weg kan helpen, mochten jullie t adres van t forum nodig hebben, dat is te bereiken op http://www.carlinetuning.nl/forum

jelmo

Bericht door jelmo » 21 feb 2004, 19:16

niemand die me hiermee kan helpen?

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 21 feb 2004, 19:27

je hebt de aktivatie staan op user en een fout in je smtp

Je kan de gebruikers met de hand aktiveren!

of probeer de smtp gegevens eens goed in te vullen

of zet het aktiveren op none(geen)

mzzl 8)
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

jelmo

Bericht door jelmo » 21 feb 2004, 19:36

Cheeta schreef:je hebt de aktivatie staan op user en een fout in je smtp
ik qoute mezelf:
dit terwijl ik bij de configuratie in het admin paneel heb aangegeven dat er geen activering nodig is....
Cheeta schreef: Je kan de gebruikers met de hand aktiveren!
dat weet ik, maar dat is geen oplossing voor het probleem....daar komt bij dat ik iedereen handmatig moet activeren en dat men als er een nieuwe account is aangemaakt dus niet direct kan inloggen...
Cheeta schreef: of probeer de smtp gegevens eens goed in te vullen
ik denk dat je mn berichtje maar half gelezen hebt, maar in ieder geval bedankt voor je reactie... :thumb:

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 21 feb 2004, 19:44

de error geeft aan dat die geen e-mail kan verstuuren.

Maar welke versie van phpbb gebruik je???

mzzl 8)

Luuk

Bericht door Luuk » 21 feb 2004, 19:45

In zijn eerste bericht staat een link naar zijn website :roll:

ps, 206 dus
Afbeelding

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 21 feb 2004, 19:47

ik heb deze error ook gehad met 2.05 vandaar dat ik het vroeg

en had de link niet gezien :oops:

Zit weer eens te lang 8er de pc!

mzzl 8)

jelmo

Bericht door jelmo » 22 feb 2004, 17:42

ik heb t al opgelost, zal nog even de oplossing posten voor als er eventueel iemand ooit nog tegen hetzelfde aanloopt, wat betreft de mail:
mn hoster had dus localhost opgegeven wat dus niet gebruikt kon worden aangezien ik daar blijkbaar geen permissie voor had, maar door het adres van zn mailserver in te vullen werkte het wel...

de fout van het inloggen zat m toch bij mezelf, ik had t kunnen weten aangezien de fout pas kwam sinds ik de lang_main had aangepast, ik had namelijk de voorwaarden veranderd van
-ik ben ouder dan 13 en stem toe
-ik ben jonger dan 13 en stem toe
-ik stem niet toe

in:
-ik stem toe
-ik stem niet toe

hierbij heb ik de fout gemaakt om lang_main.php "ik stem toe" achter
$lang['Agree_under_13'] te zetten ipv. $lang['Agree_over_13'] waardoor de account normaal gesproken dus pas geactiveerd wordt na het invullen van een formulier dat toegestuurd wordt via email (dat dus ook nog niet werkte wegens verkeerde smtp instelling)
na het veranderen van under in over werkt het perfect en kan een gebruiker die registreert meteen inloggen...
bedankt voor jullie reacties 8)

Gesloten