GZip backup 0 KB??

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
dakdak

GZip backup 0 KB??

Bericht door dakdak » 14 feb 2004, 14:37

Ik heb meerdere malen een backup van mijn database gemaakt, en zonder problemen. Nu wil echter sinds een aantal weken de GZip backup niet meer lukken: de file die gemaakt wordt is 0 KB groot.

Een 'normale' backup levert inmiddels een file van 10MB op, maar functioneert zonder problemen.

Enig idee wat het probleem kan zijn?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 feb 2004, 20:43

Waarschijnlijk kan php van jouw server niet gzippen. Lukt het met phpmyadmin wel?

dakdak

Bericht door dakdak » 21 feb 2004, 19:29

Hoi websitenet,

Bedankt voor je reactie!

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat phpmyadmin is. Hoe kan ik jouw voorstel testen?

Wat betreft de mogelijkheden van het gzippen: het is de eerste maanden (mijn board staat sinds september 2003) wel goed gegaan, het is pas in januari niet meer gelukt. Kan een hosting provider die optie zomaar disablen dan?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 21 feb 2004, 20:05

Het is mogelijk alhoewel het wel vreemd is. Het is waarschijnlijk het geval dat de data die hij moet gzippen te groot is. Probeer het dan maar eens om de zippen (alleen met phpmyadmin).

Bij iedere host zit wel een mysql controle panneel. SQL admin of MySQL admin of phpmyadmin genoemd.

Als dat er niet bij zit kan je in de kb kijken voor een tutorial over hoe je phpmyadmin moet instaleren.

Met phpmyadmin kan je een tabel of een data base 'exporteren' oftewel backuppen. Die kan je als een text bestand downloaden, zippen of gzippen.

Gesloten