probleem met memberlist

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
kesocees

probleem met memberlist

Bericht door kesocees » 12 feb 2004, 23:59

Hallo,
ik ben onlangs begonnen met het forum installeren en met behulp van de kennis/posts in dit forum is het me gelukt. Prima support en prachtig forum. :thumb: Ben echt in mijn nopjes :)
Aanvankelijk geen probleem, maarre .. na het enigszins aanpassen van de overall_header.tpl geeft de Memberlist slechts 1 gebruiker weer, maar dan wel in een rij van 25, terwijl ik er 25 andere member heb.
Ik heb hierna de originele overall_header.tpl weer teruggezet, maar de lijst blijft 1 member in een lijst van 25 weergever :?:
Graag een helpend handje bij het oplossen van dit probleem...
Cees.
Probleem is te zien op: http://www.keso.nl/kesoforum

Podium4

Bericht door Podium4 » 13 feb 2004, 00:08

je hebt niks aan de overall_header.tpl met dit probleem....

open je memberlist.php en kijk 'ns goed rond naar wat je de laatste keren hebt veranderd voor de mods die je hebt geinstalleerd en check of dit goed is gebeurt
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

kesocees

Bericht door kesocees » 13 feb 2004, 00:38

podium4 schreef:.open je memberlist.php en kijk 'ns goed rond naar wat je de laatste keren hebt veranderd voor de mods die je hebt geinstalleerd en check of dit goed is gebeurt
Bedankt voor je reactie. Het enige dat ik heb veranderd is een nieuwe stijl (Bman1Blue) installeren en daarna weer gewijzigd in de standaardstijl. Versta je onder mods installeren ook zo'n template?
Ik ben niet in memberlist.php geweest, alleen maar in de overall_header.tpl om een ander logo.gif te linken. Als newbie vond ik dat al heel wat :?
Ik had al veel posts nagesnuffeld, maar nergens kwam ik dit probleem tegen, heb ik dat weer :x
gr. Cees

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 13 feb 2004, 14:27

misschien scheelt het als je memberlist.php opnieuw upload.. :?

kesocees

Bericht door kesocees » 13 feb 2004, 19:24

Ook gedaan, maar helaas :cry:
Ik heb voor de zekerheid maar even de database gebackupped. Want ik neem aan dat het daar niet aan ligt. De members zijn daarin nog allemaal zichtbaar.
Ik was van plan de memberlist toch 'onzichtbaar' te maken, maar het hield me bezig waarom hij het nu niet meer goed doet. Op 't 1 of andere manier leest hij maar 1 member :?:
Dus als iemand nog een brainwave heeft :wink:

P.S. voor de zekerheid,heb ik het ook nog een keer geprobeerd met een nieuwe stijl, ongewijzigde style, maar dat hielp ook niet (als het al uberhaupt hieraan zou liggen)

Duvelske
Contacteer:

Bericht door Duvelske » 14 feb 2004, 00:24

Heb je toch niet deze template aangepast?

memberlist_body.tpl
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org

Laturzzz,
Duvelske

kesocees

Bericht door kesocees » 14 feb 2004, 10:36

Nee, echt niet.
Bij het installeren van nieuwe styles worden de originele tpl van die (nieuwe) styles naar de server geupload.
Ik heb echt alleen maar enkele wijzigingen geprobeerd (bijplaatsen van een extra link, en logo aangebracht aan de overall_header.tpl van die stijl)
Aanvankelijk ging dat goed. Daarna nieuwe stylen uitgeprobeert en ook daar in de overall_header licht gewijzigd. Toen ging het fout.
Daarna als laatste de huidige Classic style geinstalleerd met ongewijzigde tpl. Maar de weergave blijft dan ook verkeerd :cry:
't blijf raar.
Wat zou er gebeuren als ik (met uitzondering van de database, die ik graag wil behouden) alles weer opnieuw upload naar de server. Dus de hele phpbb?? Met ander woorden gaat dat dan fout? Of zou dan alles weer gereset zijn?

Aeolus

Bericht door Aeolus » 14 feb 2004, 18:29

alles opnieuw uploaden kan, zolang je de config.php maar niet upload en overschrijft. Dan is er niets aan de hand. Als je met je forum teruggaat naar subsilver, doet het probleem zich dan nog voor?? zo nee, ligt het aan de memberlist_body.tpl van je huidige template, zo ja ligt het toch in de memberlist.php en zul je daar echt even een nieuwe van moeten downloaden op phpbb.com en deze opnieuw uploaden.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

kesocees

Bericht door kesocees » 14 feb 2004, 19:36

Hey folks,
alles gedaan wat jullie hebben geadviseerd. Zonet opnieuw phpbb gedownload, uitgepakt.
Naar de server gegaan. De standaard subsilver template eerst verwijderd, de memberlist.php verwijderd.
Vervolgens de nieuwe memberlist.php geupload, de subsilver geupload en opnieuw ingesteld op subsilver.
Maar helaas :cry: :de memberlist blijft eigenwijs :roll:
Als ik in de memberlist op 'verversen' druk, blijft hij hangen. Blijkbaar toch iets aan de hand :?:
Ik heb de keus:
1. alles, ook de database opnieuw installeren. Dan ben ik wel gegevens kwijt.
2. Dit 'foutje' accepteren en mijn aanvankelijk plan om de memberlist toch uit het menu te laten (voor privacy enzo.). Hopelijk geeft het geen problemen in de toekomst?
3. Nog ff wachten op een wonder :lol: cq. een gouden tip.
Ik zelf denk: 3 en vervolgens 2.
In elk geval tot nu toe bedankt voor jullie vlotte hulp en ondersteuning.
Cees.

kesocees

Bericht door kesocees » 16 feb 2004, 08:10

:( Jammer, geen gouden tip. Blijkbaar een onverklaarbare 'storing'?
Ben maar overgegaan naar punt 2 :wink:
Cheers,
Cees

kesocees

't komt meer voor ..

Bericht door kesocees » 17 feb 2004, 23:28

Ik heb gezien (en daar ook gepost) dat op phpbb.com dit probleem zeer recentelijk ook al meerdere keren is geconstateerd en gemeld, zonder nog een oplossing.
Ter info,
Cees.

kesocees

Bericht door kesocees » 18 feb 2004, 13:29

Bijkomend probleem blijkt ook te zijn dat bij de 2e reply je een wit scherm krijgt en dus niet verder kan :cry: :cry: :cry:
Meerdere gebruikers hebben hier ook last van??
gr. Cees
Echt jammer, dus ... uhhh, wat nu met een niet werkend forum?

kesocees

Bericht door kesocees » 20 feb 2004, 08:26

Hi,
ter info: via de engelse support site zag ik dat het mogelijk iets te maken heeft :?: met de utility Zend Optimizer wat op de server aanwezig was.
Samen met mijn provider/host ben ik aan het overwegen om de site te verplaatsen naar een andere server (waar geen Zend Optimizer op staat) en te kijken of het dan weer goed komt :?:
Gr.
Cees

kesocees

phpBB 2.0.6. veroorzaakt een error met Zend Optimizer

Bericht door kesocees » 21 feb 2004, 01:15

Het blijkt inderdaad the Zend Optimizer te zijn (op de server van de host/provider) die problemen geeft met
- de memberlist en
- geen 2e reply meer kan worden ingevoerd.
Mijn provider heeft (tijdelijk) Zend Optimizer uitgezet en toen werkte alles weer :lol: :lol:
Nu maar hopen op een spoedige update van phpbb om dit probleem te verhelpen.

Gr.
Cees

Gesloten