database problemen met het overplaatsen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

database problemen met het overplaatsen
ik heb de database overgezet en krijg deze errors
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
wat zouden ze met dit bedoelen Serverhost: mysqlhost , komt van de provider
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
wat zouden ze met dit bedoelen Serverhost: mysqlhost , komt van de provider
- superman5000
- Contacteer:
dat heb ik gedaan, alle gegevens ingevuld =superman5000 schreef:je moet eff kijken in config.php (in de root staat die)
daar moet je je database naam veranderen (naar de nieuwe) en je gebruikers naam en je password voor je database
<?php
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysql4';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'mijn_nieuwe_naam';
$dbuser = 'mijn_nieuwe_gebruikersnaam';
$dbpasswd = 'mijn_nieuw_paswoord';
$table_prefix = 'phpbb_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
Re: database problemen met het overplaatsen
Het lijkt erop dat MySQL down is op de server, het zou ook kunnen dat er geen gebruiker gekoppeld is aan de database.
Als je zelf een gebruiker kunt instellen controleer dan even of die ook gekoppeld/geactiveerd is aan de database.
En over welke provider hebben we het ?
Als je zelf een gebruiker kunt instellen controleer dan even of die ook gekoppeld/geactiveerd is aan de database.
Wat bedoel je precies met "komt van de provider", zijn dat gegevens die je hebt opgekregen ofzo ?mister.G. schreef:wat zouden ze met dit bedoelen Serverhost: mysqlhost , komt van de provider
gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Re: database problemen met het overplaatsen
http://www.priorweb.beSpikey schreef:Het lijkt erop dat MySQL down is op de server, het zou ook kunnen dat er geen gebruiker gekoppeld is aan de database.
Wat bedoel je precies met "komt van de provider", zijn dat gegevens die je hebt opgekregen ofzo ?mister.G. schreef:wat zouden ze met dit bedoelen Serverhost: mysqlhost , komt van de provider
deze mail kreeg ik van de provider,
> Beste,
>
> Een database werd geactiveerd met volgende gegevens:
> Login: mijne_login
> Wachtwoord: mijn_wachtwoord
> Databasenaam: mijn_database_naam
> Serverhost: mysqlhost>
Het probleem is ook dat ik zelf geen database kan aanmaken
Als ik nog een Database wil, moet ik dat eerst via een formulier doen,
waar ik bij de vorige provider die gewoon zelf kon aanmaken
Ik zie dat je 72 tabellen hebt in de database, die zullen niet allemaal van het phpbb-forum zijn. Doen andere programma's op jouw website het wel goed die van die database gebruik maken ?
Zo ja, controleer dan de gegevens uit het config bestand van die programma's want die moeten hetzelfde zijn.
Probeer anders ook eens "mysqlhost" i.p.v. "localhost" in config.php, wie weet ....
Als het niet lukt geef dan even duidelijk aan hoe jouw gegevens eruit zien, ik bedoel:
databasenaam: gebruiker_databasenaam <--- wat staat hier bij elke regel, niet letterlijk natuurlijk, maar uit mijn_database_naam kan ik niets opmaken.
Zo ja, controleer dan de gegevens uit het config bestand van die programma's want die moeten hetzelfde zijn.
Probeer anders ook eens "mysqlhost" i.p.v. "localhost" in config.php, wie weet ....
Als het niet lukt geef dan even duidelijk aan hoe jouw gegevens eruit zien, ik bedoel:
databasenaam: gebruiker_databasenaam <--- wat staat hier bij elke regel, niet letterlijk natuurlijk, maar uit mijn_database_naam kan ik niets opmaken.
gr. Spikey
HEEELL erg bedankt, het was zoals je aangaf :Spikey schreef:Ik zie dat je 72 tabellen hebt in de database, die zullen niet allemaal van het phpbb-forum zijn. Doen andere programma's op jouw website het wel goed die van die database gebruik maken ?
bij het gastboek (ook in phpBB) , krijg ik deze error
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/admin/l ... .class.php on line 30
Connection Error
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /opt/www/devriendtc/web/www.jurgenvandenbroeck.be/forum/admin/l ... .class.php on line 30
Connection Error
waar zou dat dan kunnen staan ????Spikey schreef:Heeft dat gastenboek soms een eigen/apart config bestand ?
------------------------------------------------
ik denk dat ik het hebmister.G. schreef:waar zou dat dan kunnen staan ????Spikey schreef:Heeft dat gastenboek soms een eigen/apart config bestand ?
probleem opgelost;
zoals je weeral eens zei : eigen/apart config bestand ?
// Je kan berichten bewerken!! .. websitenet..