Nederlandse phpBB Awards 2003 | de Winnaars

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gesloten
Stef

Nederlandse phpBB Awards 2003 | de Winnaars

Bericht door Stef » 31 dec 2003, 13:08

Nederlandse phpBB Awards 2003

Een snelle awards vlak voor het uiteinde je kon stemmen op de volgende forums ook de jury heeft hier uit een winnaar gehaald.
Publiek
Totaal aantal stemmen : 31
  • Zutfun - 32%
    SpammersHeaven - 19%
    BabeCheck - 12%
    Webdev - 6%
    NL Webhebbies - 6%
    Digitaly - 6%
    FrankYang - 3%
    Manythings - 3%
    Hotrid's Forum - 3%
    Heupdyplasie Forum - 3%
    Muziek Forum Online - 3%
    Gametrex - 0%
    Me2U - 0%
    DJPortal - 0%
    Sloaj - 0%
Jury
De jury heeft zich op elk forum aangemeld, als het goed is het forum een paar keer bezocht door de jury leden. Daaruit hebben ze een punten opgemaakt en een verhaal bij geschreven die verhalen zijn één groot verhaal geworden:
  • 1. Zutfun.nl, WebmasterX, 9,4
    2. SpammersHeaven, mosymuis, 9,2
    3. Webdev, webdev, 8,3
    4. Frankyang.net, Damnation, 8,2
    5. Heupdyplasie, Headout, 7,8
    6. BabeCheck.nl, Ladybug, 7,6
    7. DJ Portal, Budweiser, 7,5
    8. Manythings, Matel, 7,4
    9. Muziek Forum Online, P.T., 7,2
    10. NL Webhebbies, CarloClaessen, 6,6
    11. ME2U, Beus, 6,3
    12. Gametrex, Spykon, 6
    13. Sloaj.nl, Sloaj.nl, 5,8
    14. Hotrids Forum, Hotrid, 5,6
    15. Digitaly, Michaa113, 5,2
1. Zutfun.nl van WebmasterX
[9,4] Op het eerste gezicht een prachtig forum, eentje die je niet vaak meer tegenkomt en die gewoon van top tot teen geprobeerd is te verbouwen.
Het is in het begin wel even zoeken hoe en wat. Maar daar kom je al snel achter! Dan heb ik wel nog even een opmerking over de faq/regels.
Misschien dat je ze even kort kunt samenvatten en dat je ze wat mooier afwerkt. Verder zie je aan het leden aantal en aantal post wel hoe goed je forum is!
Lekker veel mods en allemaal even goed afgewerkt, een terechte winnaar!

2. SpammersHeaven van mosymuis
[9,2] Een forum die gewoon niet kan achterblijven in een Award zoals dit.
En geef toe, wie kent nou niet Spammersheaven?
Jammer dat je geen eigen knopjes hebt en dat het soms niet helemaal is afgewerkt.
Een zeer mooi forum met de benodigde mod's en ook niet meer dan dat.
Je kan er makkelijk een discussie openen zolang je maar niet vreest voor zo'n 100 antwoorden of soms zelfs meer.
Voor de mensjes die een voorbeeld willen van grote post aantallen op een forum wat nog niet boven de 1000 members is check dit.
De leden laten duidelijk zien dat je een goed forum hebt!

3. Webdev van Webdev
[8,3] Ik krijg gelijk een goede eerste indruk op het logo na, Nog mooier vind ik het onderwerp en dat je dan gewoon alles kan bezoeken, normaal MOET je dan perse registreren maar dat is hier niet zo.
1 Nadeeltje dat het menu'tje kleiner word ( en daardoor soms 2 regels in beslag neemt bij bijv. gebruikerslijst ) als je op downloads klikt.
Jammer datik bij het registreren "I stem toe met de voorwaarde" tegen kom.
Ook denk ik dat je de naam php hebt geblokt want phpBB NL Awards als gebruikersnaam was niet toegestaan.
Het forum hokje is denk iets te klein voor de Moderator teams en de SubForums omdat dat er teveel zijn, word het druk en soms kan dat erg verwarrend zijn.
2 extra handige dingetjes de downloads en de kennisbank! Je kunt zien dat je er werk in gestoken hebt! En dat heb je zeker niet voor niets gedaan.

4. Frankyang.net van Frank
[8,2]Op het eerste gezicht een standaard template, dit veranderde al heel snel nadat ik een 2de blik van boven naar beneden op de index had geworpen.
De index ziet er mooi en verzorgd uit op de voor mij iets te drukke footer na.
Daar had gerust van mij het Nieuws balkje mogen verdwijnen maja, ik ben niet de admin ;).
Flink veel gemod wat net als WebmasterX je flink wat pluspuntjes oplevert.
Je kan zien dat je er echt je tijd in hebt gestoken, ook is alles tot in de puntjes goed verzorgd!
Maar er zijn ook enkele minpuntjes te vinden:
- Ga je language pack eens na "I stem toe met de voorwaarde"
- [??] Beetje onzinnig maakt het ook onduidelijker
ondanks dat je veel gemod hebt vind ik dat de template wel een tintje meer orginaliteit mag hebben

5. Heupdyplasie van Headout
[7,8] Een mooi forum als je binnenkomt, er is duidelijk tijd in gestoken. Ik kon in het begin helemaal niet registreren?
Toen heb ik me via een omweggetje aangemeld. Helaas nadat ik ingelogd ben moet ik de site naam opnieuw typen om weer daar te komen want ik wordt al meteen naar het forum gelinked.
Dan komen we op een portal, Helaas irriteert het blokje Nieuws me gigantisch want die laat steeds het forum een stuk naar onderen schuiven.
Verander dit please.( staat nu op 20% zo te zien, kun je beter 25% van maken )
Je kunt duidelijk zien dat je er zelf veel aangedaan hebt. Ik zou echt wat doen aan die fora's zo word het voor mij net iets te druk.
Soms zijn er nog kleine schoonheids foutjes. De mensen hebben er echt wat aan denk ik! Maar hou het duidelijk.

6. BabeCheck.nl van Ladybug
[7,6] De Babecheck van Ladybug ook al zijn er talloze andere babes forum is dit er zeker eentje die eruit springt mede door de mooi header!
Enkel jammer dat de Shoutbox onder constructie is, Helaas mis ik ook de © maker van de orginele template?
De extra's maken het weer helemaal goed, Zeker een goed Babesforum!

7. DJ Portal van Budweiser
[7,5] Op het eerste gezicht al een flink aangepast forum, maar Wat bij babecheck het echt compleet maakte kunnen we bij DJ Portal niet zeggen.
Ik vind de header erg slecht vergeleken met de rest van het forum! Wel mooie copyright van de maker die is blijven staan waar ik heel blij om ben.
Ook bij DJ Portal vind ik ook weer de "I stem toe met de voorwaarde". Het is een mooi duidelijk forum! Je kunt echt zien dat je er zelf veel hebt aangepast.
Ook de extra's maken het leuk om lid te zijn van dat forum. Een goeie plek voor een DJ :)

8. Manythings van Matel
[7,4] Eerste blik op het forum is goed, een groot lang forum met alle discussies, en als je het dan groot wilt dan pak je alles.
En dat is precies wat er hier is. Misschien iets te groot en lang. Ook de kerstsfeer is hier duidelijk te merken.
De forum inhoud is zeer goed, het belangrijke nieuws is altijd te vinden en de discussie erover ook natuurlijk.
Voor alle onderwerpen wordt dus goed gezorgd waardoor ook al die bezoekers komen ;).
Wel een minpuntje die ik helaas moet geven zijn de balken van F1.
Nog enkele dingen: 1. het logo veranderen.
2. cellpic2 in kerstsfeer brengen en Who's online doen dat na cellpic1, cellpic2 komt.
3. het logo kan stukken beter!
Je kunt goed zien dat je er zelf aan gewerkt hebt! We wachten vol smart op het het nieuwe phpBB 2.2 template :)

9. Muziek Forum Online van P.T.
[7,2] Op het eerste gezicht een simpele FI style met portal, bleek later ook te zijn.
Jammer alleen dat de Menu Balk niet echt mooi is met al die soms onzinige items (Yebbie top honderd, laatste bezoek enz.)
Wat me weer opvalt is dat er zoals op vele forums een niet echt goed logo is.
Verder wel wat mooie mods zoals Birthday/ Zodiac etc. Wel word het wat druk in die viewtopic als je zo eens alles goed invult.
Tips: betaalde host/ .nl adres, wat minder drukke viewtopic maken, portal.php wat uitbreiden en verbeteren.

10. NL Webhebbies van CarloClaessen
[6,6] De Webhebbies van Carlo, niet echt een doel zie ik op het eerste gezicht.
Ik wilde me in het begin registreren maar "Registreer" die is er niet. Het is met toch nog gelukt.
Het valt me op dat het erg onduidelijk is maar wel helemaal afgewerkt. Jammer van het menutje die kan toch wel beter?
Ook is het veelste bruin waardoor mijn pret eigenlijk al een beetje bederft. Verder is de balk links van Site Navigatie wel geinig maar geeft soms ook de nodig irritatie bij scrollen.
Wel nog de nodige tips waar je toch echt wat aan moet doen Carlo.
1. De style, misschien een simpele 2de style erbij ook al wordt ie maar wat lichter.
2. Op sommige paginas overheerst zeer grote drukte en word het soms wat moeilijk te overzien.
Voor de rest, ga door met modjes presenteren aan ons ;).

11. ME2U van Beus
[6,3] Op het eerste gezicht belemmerd een grandioos irritante banner mijn zicht.
Als je wat naar beneden scrollt komen er zelfs nog 2 van die lelijke dingen tevoorschijn en zelfs een paypal donatie link.
Na 2 minuten heb ik eigenlijk al een beetje de indruk dat je je host een beetje vervijfdubbeld terug wil verdienen
Verder is er alweer een standaard style waaraan niet echt veel is gedaan, na nader onderzoek zie ik zelfs op de index geen 1 verschil behalve de copyright, logo en de super irritante banner.
Verder wat kleine modjes maar nou ook niet echt iets om te zeggen dat je echt tijd in je forum hebt gestoken.
Niet helemaal netjes afgewerkt ook "I stem toe met de voorwaarde" en de die bevestiging is ultra piep. Na 3x heb ik het opgegeven en door Jeffrey (Leipo) latend doen.
Zoals op vele is het een forum zonder een echt onderwerp ook wel "Standaard" genoemd.
Daarnaast komen de smilies me heel bekend voor, of kan ik beter zeggen dat ik allemaal mosymuis smilies erin zie en wat van Jildert.
Een grote tip is denk ik gewoon een middagje vrij nemen voor je forumpje, dan kom je al een heel eind verder.

12. Gametrex van Spykon
[6] Op het eerste gezicht een duidelijk forum, je kunt niet zien dat er gelijk iets veranderd is aan het template
zonder de ©opyright van de maker? Ook zie ik wat ik toch wel erg jammer vind de Taal niks aan veranderd is "I stem toe met de voorwaarde"
Het erg slecht afgewerkt is, jammer! Die knopjes Bijv. bij voorkeuren in profiel zien er echt niet uit.
Als ik verder blader over het forum vallen me een paar dingen op, in de header staan wat spaties teveel, verder geen echt goed logo en vooral het onafgewerkte quick reply blokje irriteert me een beetje.
Ook de clancorner heb ik zoiets van ''Verberg het maar en geef die groep toegang''.
Voor de rest is het heel goed opgedeeld zodat je zonder problemen alles goed kunt vinden.
Wel irri is soms de iets te Vlaamse taal die moeilijk wordt voor NL'ers, maar daarnaast leer je ook wel een beetje je buurlanden ermee ;).
Jammer is wel dat bijna elke member een banner in zijn sig heeft staan en dan een hele rij posts achter elkaar kan soms iets te irritant worden.
Wel wat mooie berichten dat er een nieuwe site aankomt met een nieuwe site waar ik met smart op zal wachten :).

13. Sloaj.nl van Sloaj.nl
[5,8] Slaoj.nl ik weet niet precies wat het in het begin inhoud? Mode? Babes? Oo buurmeiden.
Ik kom binnen en de afgrijselijke banner spreekt me aan. Ook een niet al te lekkere pop-up krijg ik meteen voor men neus geduwd.
Jammer dat je weer niet de "I stem toe met de voorwaarde" fout eruit hebt gehaald.
Wel leuk dat ik een mooi emailtje krijg weer eens wat anders :) Leuke header hoor! Niet te veel veranderd maar je hebt het wel GOED veranderd.
Je knopjes passen er alleen niet echt bij. Wat je punt omhoog haalt is je originaliteit!
Want de hele categorie van alles en nog wat is gejat van spammers heaven. /Misschien al opgelost/
Verder zijn op sommige plekken veel dingen slecht afgewerkt.
Bijv. rank plaatjes, vlaggen mod, quick reply.
Wat me ook opvalt is dat het bijna alleen easymod modifications zijn?
Ook merk ik een aantal bugs op!

14. Hotrids Forum van Hotrid
[5,6] Een aantal mods geinstalleerd die niet goed zijn afgewerkt. Het hele forum is gewoon slecht afgewerkt.
De header ziet er totaal niet uit er komt een witregel te voorschijn als ik me inlog.
Ik weet en ik zie ook wel dat je forum toch wilt veranderen, wat je niet zo goed afgaat.
Een tip: Ga eens je fouten na! Verder valt me vooral het taalgebruik op, vooral als een topic onder het onderwerp babes valt.

15. Digitaly van Michaa113
[5,2] Op het eerste gezicht gewoon een standaard template die op meeste plekken naar mijn mening veel en veel beter afgewerkt kon worden ( Header, Shoutbox, Avatar grootte, aanpassingen template ).
Ook veel te veel fora! Alleen wat toegevoegde mods die dan wel weer een beetje goedmaken verder erger ik me in topics aan de bij sommige TE grote avatars maar toch niet nagecheckt worden en de veelste lange signatures.
Verder moest ik mijn geslacht invullen terwijl ook de optie was "Wil ik niet zeggen".
Een middagje erin steken en je forum is gelijk stukken beter!

De Jury: podium4, Leipo, Stefkuh

//We hebben ons best gedaan om elk forum zo goed en nauwkeurig te keuren. De uitslag kan niet meer veranderd worden//

Dat betekent dat Zutfun van WebmasterX de absolute winnaar is van Nederlandse phpBB Awards 2003

Iedereen een interactieve 2004 :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 31 dec 2003, 13:38

Het is een eer om tweede te zijn, Zutfun is de terechte winnaar! :bier:

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 31 dec 2003, 14:00

Zeer mooi geschreven :wink: .

Wel vind ik de wedstrijd niet zo eerlijk verlopen, ivm die crash. Indien deze er niet was geweest waren de stemmen toch wat anders verdeeld aangezien ik mijn stem (ik dacht) 27 December had uitgebracht en de laatste backup voor de crash 26 December was. Misschien mensen nog iets langer de tijd gegeven hebben om te stemmen omwille van d crash.

Genoeg gezeverd, Zutfun is toch de verdiende winnaar :wink: .

LadyBug
Contacteer:

Bericht door LadyBug » 31 dec 2003, 15:43

Mooie uitslag :bier:
Ben blij met mijn 3de plaats 8)

Verder heb ik, totdat de thanks page die al enige tijd in aanmaak is af is, de footer voorzien van verschillende copyrights en bedankjes :bier:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 31 dec 2003, 17:01

Ik blijf er bij: een erg leuk initiatief, en zeker voor herhaling vatbaar.

Uit het verslag blijkt dat er problemen waren met het inloggen, een nieuwsbalk etc. Dit komt eigenlijk doordat ik me aangemeld heb met een hd.nl versie 3, terwijl 2 nog draait. Morgen gaat 3 "up", omdat we dan een officiele stichting zijn. Jammer, hadden we wellicht iets hoger uitgekomen.

Nummer 1 waren we toch niet geworden, Zutfun.nl is terecht winnaar geworden!

Bedankt voor al het werk en de goede feedback!
:thumb:
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 31 dec 2003, 19:02

Vond/ Vind de uitslag eigenlijk een beetje tegen vallen.
5 forum's onder de 7 waarbij 1 eigenlijk zoveel minpunten om zijn style kreeg.
De andere 4 hadden naar mijn mening niet echt een goede reden.
Maja, wordt misschien in Kwartaal Winnaars gedaan vorig jaar!
Was leuk om Jury-Lid te mogen spelen :D
[+] Isento at DeviantArt

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 01 jan 2004, 20:59

In ieder geval heel erg bedankt voor deze eer, ik had echter wel gehoopt dat er iets meer leden hadden gestemd om zo een beter beeld te krijgen. Ook was het idd verstandiger geweest om na de storing de poll iets langer open te houden zodat mensen opnieuw hun stem konden uitbrengen.

Maar goed, het is een leuk initiatief wat jullie hebben genomen en jullie moeten er vooral mee door gaan.

Mvg,

WebmasterX

Cheeta
Contacteer:

!

Bericht door Cheeta » 13 jan 2004, 16:49

Volgend jaar ga ik ook meedoen als ze er weer zijn!!

mzzl 8)

Stef

Bericht door Stef » 13 jan 2004, 19:40

We gaan het volgend jaar waarschijnlijk weer houden!
Alleen net ff wat beter! :)

//Kan gerust Sticky Off hoor :p

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 13 jan 2004, 19:41

volgend jaar ga ik tuurlijk ook mee doen :twisted:
mn forum is nu nog in developement!!! :bier:

SPyKoN
Contacteer:

Bericht door SPyKoN » 13 jan 2004, 19:45

Ik doe alvast ook mee. De nieuwe Gametrex wordt een heuse portal met tal van mogelijkheden gedragen en ondersteund door phpBB2 8)

matel
Contacteer:

Bericht door matel » 13 jan 2004, 22:46

Natuurlijk doe ik volgend jaar weer mee :D Ik hoop dat phpBB 2.2 dan uit is en dat ik natuurlijk m'n eigen stijl ook klaar heb :wink:
ManyLinks website
ManyThings Forum Kom en wordt ook lid!
Afbeelding

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 14 jan 2004, 15:14

ik doe volgend jaar ook weer mee...
het is ondertussen flink veranderd en nog maar half af... :lol:

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 14 jan 2004, 21:24

Ik ga een stapje hoger :lol:
Ik wil al gaan beweren ( aan de ene kant voel ik me eigen nu heel stoer, aan de andere kant als ik verlies ben ik nerd mja.. ) dat ik concurrent van Moos zal gaan worden en misschien van Zutfun :lol:
Of tenminste, het forum waaraan ik aan mee werk zal zen concurrent worden :lol: ( in style moos, niet in member aantal :wink: )
[+] Isento at DeviantArt

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 14 jan 2004, 22:19

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 15 jan 2004, 15:18

Gheghe, not even close!
Tenminste, de domein heb je geraden..
Helaas en ik bezig met een nieuwe style/ site die geheel op phpBB gebouwd is.
En nee, hij staat niet op de host van Gamespoil :)
[+] Isento at DeviantArt

g0liatHxx

Bericht door g0liatHxx » 06 feb 2004, 21:14

jah jong tmijn stond er nieens bij :cry:
anyway proficiat zutfun :)

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 07 feb 2004, 09:54

Volgend jaar :wink:
[+] Isento at DeviantArt

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 07 feb 2004, 10:04

ghehe, Kijk eens naar de titel. Wie weet komt er aan het eind van het jaar een nieuwe.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 11 jun 2004, 19:58

*sticky af.

Gesloten