Ik ben bezig met phpBB2 installeren maar nu heb ik een access database gemaakt, en die in de map van phpBB2 gedaan. Nu krijg ik deze foutmelding.
Je PHP configuratie ondersteund geen database systeem dat phpBB kan gebruiken.
met deze instellingen
Standaard board taal: DutchEnglish
Database Type: Access [ ODBC ]
Kies je installatie methode: Installeer
Database Server Hostname / DSN: localhost
Jouw Database Naam: Forum
Database Gebruikersnaam:
Database Wachtwoord:
Prefix voor tabellen in database: phpbb_
Beheerder Email Adres: mijn mail adres
Domain name: members.lycos.nl
Server Poort: 80
Script pad: /bartroelofs/phpBB2/
Beheerder gebruikersnaam: WebM@ster
Beheerders wachtwoord: wachtwoord
Beheerders wachtwoord [ Bevestig ]: wachtwoord
Hoe kan hij wel werken. Zodat ik als het nodig is het forum kan verhuizen. maar ook de DB meenemen??
Geen eigen ACCESS database
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- WebSiteNet
- Contacteer:
Re: Geen eigen ACCESS database
Als het je eigen server is kan je mysql instaleren. Maar access kan dus niet.broodplankie schreef:Je PHP configuratie ondersteund geen database systeem dat phpBB kan gebruiken.
- Carlo Claessen
Correctie kan wel webdev, dit hebik ook pas uitgevogeld en ik ben er in het beginstadium mee, houd er wel rekening mee dat als je van een thuis sql server gebruikt maakt dat er echter flink aan je pc wordt getrokken, je rekening moet houden met je veiligheid qua bestand gegevens die er op staan etc.............
Echter door het dumpen van de dbase op je sql server installed en dan uitvoeren van dit commando, je firewall settings etc.......... goed zetten dan is het mogelijk, ik heb het dus nu over accessen van de dbase, ik weet niet of lycos dit toestaat echter om een dbase uit je root van de site te gebruiken!!!
Alles wat je doet doe je wel op eigen risico, ik sta nergens voor in!!!!
genoeg blah blah nu nu willen jullie de uitleg voor remote acces neem ik aan
Ga naar je c: schijf Of waar je mysql hebt geinstalled
open de map mysql, open daar de map bin
dus zoiets
Hier staat een file in genaamd mysql.exe
deze moet je draaien, je krijgt nu een popup van een dosscherm
als je had gelezen had je nu alvast een dump gedaan van je dbase in de server op je localhost zo niet doe dat eerst
klaar, mooi dan gaan we terug naar het dosscherm en daar typen we hetvolgende commando
ok na dat we dit hebben gedaan en de wachtwoorden en gebruikersnaam en de dbasenaam hebben aangepast natuurlijk dan doen we enteren, ok thats all,
nu stap 2
we gaan je config.php aanpassen
zoals ik al aangeef in de config is dat een standaard config met enigste verschil dat localhost is vervangen voor jou IP
hoe vind ik dat weer denken jullie, nou simpel, klik start, uitvoeren
in het scherm type je cmd
nu krijg je een dosscherm waar je het volgende intypt
ipconfig/all
je krijgt nu een summarice van gegevens
hier staat je ip aangegeven
let echter wel op dat dit alles geen nut heeft voor inbelnummers en zo, je moet een vast ip hebben
vul alles in en het zou moeten werken, een vrij hoge upload is wel aan te raden voor routers geld dit verhaal ook echter vergeet niet om poorten open te zetten op je router anders werkt het niet, standaard poort is 1338 voor mysql
sccs, mits ik merk dat er geen seriouze vraag is of ik heb twijfels over de leeftijd en het wel of niet mogen hiervan zal ik gaan replyen, het is verder echter zoals ik al zei op eigen risico!!!
Ik denk dat veel pappaas en mammaas boos zullen zijn als hun pc crashed of gaat hangen vanwege het slecht afstellen van de dingen dus vraag eerst, de laatste regels zijn uiteraard voor onze jongere gbruikers die graag proberen en zo vaak dingen doen ongevraagd (ik ben ook klein geweest) (ik praat uit ervaring geloof ik hier)
sccs carlo
Echter door het dumpen van de dbase op je sql server installed en dan uitvoeren van dit commando, je firewall settings etc.......... goed zetten dan is het mogelijk, ik heb het dus nu over accessen van de dbase, ik weet niet of lycos dit toestaat echter om een dbase uit je root van de site te gebruiken!!!
Alles wat je doet doe je wel op eigen risico, ik sta nergens voor in!!!!
genoeg blah blah nu nu willen jullie de uitleg voor remote acces neem ik aan
Ga naar je c: schijf Of waar je mysql hebt geinstalled
open de map mysql, open daar de map bin
dus zoiets
Code: Selecteer alles
c:\\mysql\bin
deze moet je draaien, je krijgt nu een popup van een dosscherm
als je had gelezen had je nu alvast een dump gedaan van je dbase in de server op je localhost zo niet doe dat eerst
klaar, mooi dan gaan we terug naar het dosscherm en daar typen we hetvolgende commando
GRANT ALL PRIVILEGES ON DBASENAAM.* TO GEBRUIKERSNAAM IDENTIFIED BY 'JOUWWACHTWOORD';
nu stap 2
we gaan je config.php aanpassen
<?php
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysql4';
$dbhost = 'jou ip';
$dbname = 'dbase naam';
$dbuser = 'gebruikersnaam';
$dbpasswd = 'wachtwoord';
$table_prefix = 'phpbb_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
hoe vind ik dat weer denken jullie, nou simpel, klik start, uitvoeren
in het scherm type je cmd
nu krijg je een dosscherm waar je het volgende intypt
ipconfig/all
je krijgt nu een summarice van gegevens
hier staat je ip aangegeven
let echter wel op dat dit alles geen nut heeft voor inbelnummers en zo, je moet een vast ip hebben
vul alles in en het zou moeten werken, een vrij hoge upload is wel aan te raden voor routers geld dit verhaal ook echter vergeet niet om poorten open te zetten op je router anders werkt het niet, standaard poort is 1338 voor mysql
sccs, mits ik merk dat er geen seriouze vraag is of ik heb twijfels over de leeftijd en het wel of niet mogen hiervan zal ik gaan replyen, het is verder echter zoals ik al zei op eigen risico!!!
Ik denk dat veel pappaas en mammaas boos zullen zijn als hun pc crashed of gaat hangen vanwege het slecht afstellen van de dingen dus vraag eerst, de laatste regels zijn uiteraard voor onze jongere gbruikers die graag proberen en zo vaak dingen doen ongevraagd (ik ben ook klein geweest) (ik praat uit ervaring geloof ik hier)
sccs carlo
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien