ezportal vraag
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
ezportal vraag
hey iedereen ik heb op mijn forum een ezportal en ik wil graag wat links erbij voegen bv een chatbox nu weet ik dat je dat kan doeon door het portal_body.tpl te bewerken maar daar kom ik nie zo uit is er geen makkelijkere manier om dat te veranderen???
thomas
thomas
je vind dit in Templates/subSilver/portal_body.tpl.
<td class="row1" align="left"><span class="genmed" style="line-height: 150%">
<a href="{U_PORTAL}">{L_HOME}</a><br />
<a href="{U_INDEX}">{L_FORUM}</a><br />
<a href="{U_MEMBERLIST}">{L_MEMBERLIST}</a><br />
<a href="{U_FAQ}">{L_FAQ}</a><br />
<a href="{U_SEARCH}">{L_SEARCH}</a><br />
</span></td>
en dan onder <a href="{U_SEARCH}"<{L_SEARCH}</a><br />
kan je deze regel toevoegen. (en als je meer wil, daaronder.)
<a href="Url">Name of Link</a><br />
als je meer wil, gewoon eronder. en natuurlijk. vervang url met je link en name of link voor de naam, in jou geval bv. chatbox
<td class="row1" align="left"><span class="genmed" style="line-height: 150%">
<a href="{U_PORTAL}">{L_HOME}</a><br />
<a href="{U_INDEX}">{L_FORUM}</a><br />
<a href="{U_MEMBERLIST}">{L_MEMBERLIST}</a><br />
<a href="{U_FAQ}">{L_FAQ}</a><br />
<a href="{U_SEARCH}">{L_SEARCH}</a><br />
</span></td>
en dan onder <a href="{U_SEARCH}"<{L_SEARCH}</a><br />
kan je deze regel toevoegen. (en als je meer wil, daaronder.)
<a href="Url">Name of Link</a><br />
als je meer wil, gewoon eronder. en natuurlijk. vervang url met je link en name of link voor de naam, in jou geval bv. chatbox
-
-
het is gelukt bedankt. nu ga ik nog ff een mooi chatscript zoeken. ik doe geen mod want dat lukt nooit bij mij dus gewoon losse chatbox. nu had ik nog een vraagje 2 zelfs. 1 is kan iemand me uitleggen hoe ik in het ezportal een poll kan weer geven want ik heb wel pols lopen maar hij word niet weer gegeven in het ezportal.
2 hoe kan ik meerderen berichten neerzetten in het portal ik kan nu maar 1 balk met wat tekst en ik zal er meer willen met nieuws of zo.
2 hoe kan ik meerderen berichten neerzetten in het portal ik kan nu maar 1 balk met wat tekst en ik zal er meer willen met nieuws of zo.
Als de Poll een mededeling is geloof ik.thomashorst schreef:1 is kan iemand me uitleggen hoe ik in het ezportal een poll kan weer geven want ik heb wel pols lopen maar hij word niet weer gegeven in het ezportal.
En hoelang de Poll loopt precies weet ik niet

Wat bedoel je? Links/midden/rechts??thomashorst schreef: 2 hoe kan ik meerderen berichten neerzetten in het portal ik kan nu maar 1 balk met wat tekst en ik zal er meer willen met nieuws of zo.
In portal.php moet je bovenaan de instellingen opgeven. Daar staat ook de poll bij. Als je bijvoorbeeld de poll van forum 2 (als je bij het op index.php kijkt zie je categorieën staan, klik erop en dan zie je in je browser wat voor nummer dat ze hebben) vul je er 2 in en op het forum komt de poll. De poll hoeft geen sticky/mededeling te zijn. Ze lopen tot dat er een nieuwe is.Stefkuh schreef:Als de Poll een mededeling is geloof ik.thomashorst schreef:1 is kan iemand me uitleggen hoe ik in het ezportal een poll kan weer geven want ik heb wel pols lopen maar hij word niet weer gegeven in het ezportal.
En hoelang de Poll loopt precies weet ik niet![]()
Laatst gewijzigd door Luuk op 21 dec 2003, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Daar komt toch al de laatste mededelingen? Bovenaan dat bericht kun je zelf aanpassen. Maar daarna komen allemaal mededelingenthomashorst schreef:@ stefkuh : ik bedoel in het midden.

Volgens mij maakt dat helemaal niks uit, ik heb zelf ezPortal Admin Page niet maar daar kun je volgens mij de configuratie's aanpassen jathomashorst schreef: en maakt het wat uit als ik phpbb plus heb geinstalleerd daar zit geloof ik ook in de admin paneel een speciaal gedeelte bij voor het portal toch??

-
portal.php:
ik zal even uitleggen wat het allemaal is en daarmee zijn waarschijnlijk je problemen opgelost als ik me niet vergis.
nou, welkoms tekst lijkt me duidelijk. er komt gewoon een blok met tekst in het middelste rij bovenaan.
number of news on portal is het aantal nieuwsberichten dat je wilt laten zien. in de middelste rij onder de welkomsttekst.
length of news wil zeggen hoeveel woorden hij van dat nieuwsbericht moet laten zien.
news forum id en poll forum id is gewoon waar je het nieuws en de poll vandaan wil halen. dus welke categorie zoals hierboven al werd vermeld
hierboven zie je portal.php.//
// Set configuration for ezPortal
//
// Welcome Text: note that we are in PHP file, so use \' instead of ' and use \\ instead of \ (HTML enabled)
$CFG['welcome_text'] = 'typ hier je welkomstekst';
// Number of news on portal
$CFG['number_of_news'] = '1';
// Length of news
$CFG['news_length'] = '500';
// News Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '1,2,5'
$CFG['news_forum'] = '1';
// Poll Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '3,8,14'
$CFG['poll_forum'] = '1';
ik zal even uitleggen wat het allemaal is en daarmee zijn waarschijnlijk je problemen opgelost als ik me niet vergis.
nou, welkoms tekst lijkt me duidelijk. er komt gewoon een blok met tekst in het middelste rij bovenaan.
number of news on portal is het aantal nieuwsberichten dat je wilt laten zien. in de middelste rij onder de welkomsttekst.
length of news wil zeggen hoeveel woorden hij van dat nieuwsbericht moet laten zien.
news forum id en poll forum id is gewoon waar je het nieuws en de poll vandaan wil halen. dus welke categorie zoals hierboven al werd vermeld
-
Nee dat heeft er niks mee te maken. Zoals PT al zei, je moet de forums aangeven in nummers bij portal.php. Dus bijv. al je mededelingen staan in het forum: Mededelingen e.d. Dat is dan bijv. nummer 6.thomashorst schreef:nou dan ga ik het nog ff proberen. komt namelijk bij mij niet automatisch de nieuste antwoorden te staan. hmm dan moed je toch zo'n top 5 topics mod installeren of nie????
Dan moet je nummer 6 hieronder invullen (waar die 1 staat), en bij meerdere weer een komma dus bijv. 1,5,6
// News Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '1,2,5'
$CFG['news_forum'] = '1';
-
hmm ik heb gedaan wat jullie zeiden in het portal.php en ik heb hem upgeload en toen gaf hij een foutmelding die heb ik weer goed gemaakt door de standaart weer upteloadden dat kwam denk ik omdat de portal admin geinstaleerd is en als ik die dingen in vul bij het portal admin is er oook geen verschil vaag. maar het portal admin is gewoon het zelfde als het portal.php.
-
-
-