berichten wel in de database, gedeelte niet op het forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Maaike

berichten wel in de database, gedeelte niet op het forum

Bericht door Maaike » 20 dec 2003, 15:40

Ik had eerst een YaBB-forum :oops: en ik heb deze geconvert naar phpBB. Alle berichten zijn overgezet, de users niet, maar die users is niet zo erg. Alle berichten staan in de database, maar een groot deel daarvan komt niet op het forum. Ook staat er op de eerste pagina wel 'Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende', maar als je daarop drukt staat er 'Er zijn geen berichten in dit Forum. Klik op de Plaats Nieuw Bericht link op deze pagina om een bericht te plaatsen.'

Er staan 130 topics in de database en ik zie er maar 39 op het forum staan.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Podium4

Bericht door Podium4 » 20 dec 2003, 15:47

Ja, alle berichten zijn gebonden aan een bepaald gebruikers-id...
Voorbeeld

Bericht met id 19403 is gepost door gebruiker met id 393 ... als je geen gebruikers meer hebt, zal dat bericht pas weer komen als de 393ste gebruiker zich registreert...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Maaike

Bericht door Maaike » 20 dec 2003, 15:59

Inderdaad, bedankt voor je suggestie.

User-id 0, dat waren mensen die geen naam hadden opgegeven. Maar er stond geen userid=0 in de database. Die heb ik dus aangemaakt met naam 'Guest' en nu staan alle berichten er weer (y).

Enige 'probleem':
guest is nu clickable, maar heeft uiteraard geen profiel. Is het op te lossen dat guest niet meer clickable is?

Podium4

Bericht door Podium4 » 20 dec 2003, 16:06

heb je geen gebruiker in je database staan die Anonymous heet? die moet eigenlijk alle berichten krijgen toegewezen als je erg guest van wil maken....
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Maaike

Bericht door Maaike » 20 dec 2003, 17:46

Ja, die gebruiker had ik in de database staan. Probleem was dat daar niet automatisch naar werd verwezen.

Ik heb twee dingen gedaan om mijn 'problemen' op te lossen (maar ik denk dat de eerste eigenlijk niet nodig is geweest):

1. In de tabel phpbb_users stonden 2 users: ikzelf en Anonymous. Maar het probleem was dat degenen die als guest hadden gepost op mijn vorige forum, hun topic niet werd weergegeven. Ik ontdekte dat de user_id daarvan op 0 stond, terwijl er geen user met id=0 was. Dus heb ik een nieuwe user aangemaakt in de tabel phpbb_users met precies dezelfde eigenschappen (dus overal precies hetzelfde ingevuld) als bij Anonymous, behalve de user_id. Daar heb ik 0 ingevuld.
Nu zag ik weer alle topics. Probleem (zoals hierboven beschreven): in de forumindex waren alle guests (dus de gast-posters) clickable en als je erop klikte stond er dat het geen user was. In de topics zelf waren ze niet clickable.

2. In de tabel phpbb_topics heb ik waar bij het veld topic_poster een 0 stond, deze veranderd in -1. Nu waren mijn gasten geen links meer, maar er stond gewoon een naam (ik denk dat dit eigenlijk het enige was dat ik had hoeven doen).

Nu werkt het!

Bedankt voor je hulp!

Gesloten