Sub-forum?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Jerre
Contacteer:

Sub-forum?

Bericht door Jerre » 18 dec 2003, 16:25

Hoi,

Ik zoek een manier om een subforum te maken, net zoals dat kan in VBulletin. Oftewel; onder een forum een nieuw forum maken, dat iets verder naar rechts staat geschoven, dus 'een onderdeel van forum'.

Mocht het idee niet duidelijk zijn;

Op http://forum.gamer.nl, onderaan staat Gamerië. Dat bedoel ik.

Alvast bedankt!

Kharay

Bericht door Kharay » 18 dec 2003, 16:30

Met de standaard phpBB2.0.x is dat niet mogelijk. Er bestaat een uitbreiding voor.

Die kun je hier ophalen:

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=153335

Jerre
Contacteer:

Bericht door Jerre » 18 dec 2003, 16:54

Mmm thx... maar zo te lezen werkt het niet echt vlekkeloos!

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 18 dec 2003, 16:56

hmm; dat is volgens mij nog iets anders

zoek is op phpbbhacks.com naar subforums...

Kharay

Bericht door Kharay » 18 dec 2003, 16:56

Heb je subforums echt nodig? Als het antwoord Ja is dan moet je OF vBulletin gebruiken of wachten op phpBB2.2, die het wel krijgt ingebouwd.
Of je neemt een kansje met Category Hierarchy MOD van Pthiirik. Ikzelf gebruik het niet:

1 - Niet nodig.
2 - Pthiirik pakt het verkeerd is mijn mening.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 dec 2003, 19:08

Kharay schreef:2 - Pthiirik pakt het verkeerd is mijn mening.
Heo bedoel je dat? Ik vind die mod ronduit geniaal! alles is perfect in te stellen en je kan alles regelenit het admin panneel.

Kharay

Bericht door Kharay » 18 dec 2003, 19:14

webdev schreef:
Kharay schreef:2 - Pthiirik pakt het verkeerd is mijn mening.
Heo bedoel je dat? Ik vind die mod ronduit geniaal! alles is perfect in te stellen en je kan alles regelenit het admin panneel.
Nee, de opzet is verder prima. Daar niet van. Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde meer de daadwerkelijke functionele code. Hij pakt het naar mijn mening te gecompliceerd en harrewarrig aan. Al moet daarbij wel opgemerkt worden dat phpBB2.0.x standaard gezien geen enkele ondersteuning voor sub-niveau's heeft. Maar, alsnog vind ik Pthiirik's werk ... raar, chaotisch, spaghetti. Maar goed, wat betreft de stabiliteit er van is zijn MOD sinds versie 1 heel ver gekomen. Versie 2.0.6 zoals hij er nu ligt is een prima MOD, alleen een beetje... teveel code naar mijn mening.

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 18 dec 2003, 19:14

dat is waar, zijn mods maken phpBB 2.0.6 bena evengoed als 2.1.2 :bier:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 dec 2003, 19:18

Zijn script is juist op uiterst hoog niveau geschreven. Voor de mens is het script wat moeilijker te volgen maar de php parser doet het juist door het niveau heel erg snel.

En er staan wel veel functies in maar dat komt door dat het recursieve functies zijn (dat betekent dat een functie zichzelf staats aanroept).

dat is nodig om die subforums mogelijk te maken.

Kharay

Bericht door Kharay » 18 dec 2003, 19:23

webdev schreef:Zijn script is juist op uiterst hoog niveau geschreven. Voor de mens is het script wat moeilijker te volgen maar de php parser doet het juist door het niveau heel erg snel.

En er staan wel veel functies in maar dat komt door dat het recursieve functies zijn (dat betekent dat een functie zichzelf staats aanroept).

dat is nodig om die subforums mogelijk te maken.
Ik weet precies wat recursie is, ik heb genoeg programmeer ervaring. Als een ervaren programmeur ben ik nog steeds van mening dat subfora op 2.0.x makkelijker kunnen. Minder... warrig. Ik ben niet de enige die dit van mening is hoor. Ik ken meedere hack/MOD authors die van mening zijn dat het met een stuk minder code had gekund.
Klein voorbeeldje... ik ben ook een tijd terug begonnen aan een hierarchy systeem. En mijn recursieve function om alle childs-niveaus te vinden (tot een oneindig niveau) was een stuk kleiner dan wat Pthiirik aan het doen is in zijn Hierarchy MOD.
Alsnog, ik neem wel mijn petje voor hem af... hij is een zeer capabel programmeur. Alleen, als mede PHP-programmeur zeg ik: het KAN beter.

Gesloten