phpbb op apache met mysql

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
benny

phpbb op apache met mysql

Bericht door benny » 15 dec 2003, 18:34

beste mensen

ik heb sinds gisteren de apache webserver geinstaleerd met de php funktie en mysql

gelijk even phpBB2 erop... maar dat ging niet gelijk lekker... ik kreeg de tip om alleen de dns en de databasenaam intevullen (dus niet de username en password) dit ging wel goed... tot ik mezelf wilde inloggen.
dus phpBB2/login.php ik kreeg gelijk een 404 error
ook liet ik iemand registreren... hij registreerde wel maar hij kreeg iets van debug mode dat er een fout zat in emailer.php. iemand die precies hetzelfde heeft gedaan als mij kreeg ook precies het zelfde... ook phpnuke wil niet draaien :? wat is er aan de hand? :roll: :cry:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 15 dec 2003, 19:03

Voor die 404 error bij login kan iets zijn het script path en het domain in het configuratie gedeelte in het admin panneel.

die fout met emailer komt door dat er een smtp server gebruikt moet worden. gebruik anders de server van je host.

benny

Bericht door benny » 15 dec 2003, 19:32

webdev schreef:Voor die 404 error bij login kan iets zijn het script path en het domain in het configuratie gedeelte in het admin panneel.

die fout met emailer komt door dat er een smtp server gebruikt moet worden. gebruik anders de server van je host.
het script pad zoals jij zegt is gewoon /phpBB2/ zoals het dus is

en over die smtp staat er in de configuratie
Gebruik SMTP Server voor email
Vul 'yes' in als de email via een benoemde server wilt of moet versturen in plaats van de 'local mail' functie
dus zou hij gewoon via local mail moeten doen toch? zijn dit instellingen van mysql of apache waar dit aanligt?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 15 dec 2003, 19:40

ligt er aan wat je ingevuld hebt en of je een smtp server hebt of email ondersteuning.

Gesloten