<Installatie wil niet vlotten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
future303

<Installatie wil niet vlotten

Bericht door future303 » 27 nov 2003, 00:13

*beep* d'r is ook een NL forum :shock:

Hallo allemaal...

Ben al een paar dagen bezig om phpbb om mijn servert draaiend te krijgen, zonder enig resultaat...

de foutmelding: The PHP configuration on your server doesn't support the database type that you chose

Ik draai MySQL 3.23.56-Max en PHP, (voor specs: http://support.navigram.com/sqladmin/test) op een SUN Cobalt RAQ550

heb overal toegang toe, heb een database staan, heb de rechten voor elkaar (volgens mij...) en toch gaat het mis...

Alvast bedankt luitjes...!!!! :D

//Edit: url gemaakt van specs...

Podium4

Re: <Installatie wil niet vlotten

Bericht door Podium4 » 27 nov 2003, 08:57

future303 schreef: The PHP configuration on your server doesn't support the database type that you chose
Welk database type heb je aangeklikt bij installeren?
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

future303

Re: <Installatie wil niet vlotten

Bericht door future303 » 27 nov 2003, 09:59

podium4 schreef:
future303 schreef: The PHP configuration on your server doesn't support the database type that you chose
Welk database type heb je aangeklikt bij installeren?
MySQL 3.x... aangezien ik MySQL 3.23.56-Max draai... :?:

[/img]

future303

Bericht door future303 » 03 dec 2003, 10:22

kick :D

iemand suggesties :?:

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 03 dec 2003, 16:55

Veel voorkomend probleem maar vak de oplossing, IPV localhost 127.0.0.1

Klik maar eens op zoeken, je zult verbaasd zijn bij hoeveel dat de oplossing is, ik hoop dat dit voor jou de oplossing is
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

future303

Bericht door future303 » 03 dec 2003, 19:01

carloclaessen schreef:Veel voorkomend probleem maar vak de oplossing, IPV localhost 127.0.0.1

Klik maar eens op zoeken, je zult verbaasd zijn bij hoeveel dat de oplossing is, ik hoop dat dit voor jou de oplossing is
bedankt voor je feedback...
helaas mocht ook dit niet baten...

ik heb nog eens mijn gehele configuratie gechecked en alles klopt gewoon... :evil:

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 03 dec 2003, 20:13

als je op een thuis server draait kunnen nog 2 andere dingen roet in het eten gooien

denk aan firewall of router, routers kun je ook vaak configureren en poorten openen en sluiten zo ook firewalls, heb je deze gesloten dan wil het ook vaak niet werken
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

future303

Bericht door future303 » 04 dec 2003, 10:43

carloclaessen schreef:als je op een thuis server draait kunnen nog 2 andere dingen roet in het eten gooien

denk aan firewall of router, routers kun je ook vaak configureren en poorten openen en sluiten zo ook firewalls, heb je deze gesloten dan wil het ook vaak niet werken
Helaas...

Ik draai op een externe, eigen, server (SUN Cobalt RAQ 550)
de benodigde poorten staan daar open.

Gesloten