Zoveel portals beschikbaar... Welke moet je kiezen?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
NuKeD
Contacteer:

Zoveel portals beschikbaar... Welke moet je kiezen?

Bericht door NuKeD » 31 okt 2003, 20:01

Ik ben bezig met het opzetten van een forum met portal, newbee en dus nog onwetend... :roll: Gelukkig heb ik eindelijk wat hulp gevonden maar ik zou graag wat meer weten over het kiezen, opzetten en uiteindelijk onderhouden (vullen met informatie) van portals.

Nu heb ik een aantal portals gezien, MX-portal, EZportal, CMS, PHP-Nuke en er zijn er nog veel en veel meer....
Ik zie door de bomen het bos niet meer....

De wensen:
  • Een frontpage met nieuws, FAQ's, links (keuze van de maand) en colums.
    Een makkelijk te gebruiken forum met mogelijkheid om de standaard FAQ aan te passen.
    Foto-album met veel mogelijkheden.
    E-cards.
    Shop, liefst met een optie om verschillende bedrijfjes hun eigen onderdeel van de shop te laten onderhouden. Afbeelding
    Een makkelijk aan te passen feel en look.
    Mogelijkheid om met meerdere Admins te werken.
    En als laatste, makkelijk op te zetten (ook zonder veel kennis) en een uitgebreide admin pannel.
Kan iemand vertellen welke mod geschikt is, waarom en wat het verschil met de andere portals is? Afbeelding
Laatst gewijzigd door NuKeD op 31 okt 2003, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Beus

Bericht door Beus » 31 okt 2003, 20:28

Note: Smartor en EzPortal = hetzelfde ( tenminste dat dacht ik, de webmaster van Smartor is de maker van EzPortal )

NuKeD
Contacteer:

Bericht door NuKeD » 31 okt 2003, 20:31

:oops: Aangepast.... Misschien dat een mod hem in het juiste forum kan zetten? Hoort denk ik in mod-aanvraag thuis. Kwam er net te laat achter....

Beus

Bericht door Beus » 31 okt 2003, 20:33

NuKeD schreef::oops: Aangepast.... Misschien dat een mod hem in het juiste forum kan zetten? Hoort denk ik in mod-aanvraag thuis. Kwam er net te laat achter....
Ik denk dat het ook mooi hier past

Want je kan er een mooie Discussie over starten :)

Ik gebruik zelf EzPortal Reden was eerder omdat ik het de eerste Portal was die ik tegen kwam en best makkelijk te installeren was.

NuKeD
Contacteer:

Bericht door NuKeD » 31 okt 2003, 20:40

Bevalt EzPortal een beetje? Past mijn verlanglijstje binnen EzPortal?

Ik heb er ook aan lopen denken, maar ben echt 95% n00b met dit spul en heb hulp gevonden... Nu hoef ik dus niet de makkelijkste maar liever de mooiste!

Beus

Bericht door Beus » 01 nov 2003, 11:30

Om eerlijk te zeggen, voor dat verlanglijstje moet je gewoon Hacks installeren op je phpBB forum. ( Zie http://www.phpbbhacks.com )

En die links kan je handig in je portal_body.tpl veranderen. ( je hebt dus wel een beetje kennis nodig voor HTML )

En de FAQ aanpassen doe je doordat je de lang_faq.php aanpast in je Language pack.

En je kan sowieso met meerdere Admins werken

En voor de rest moet je gewoon hacks zoeken daar heeft de Portal niks mee te maken. ( Eigenlijk had de eerste wens alleen iets directs te maken met een Portal )

Groeten,
Beus

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 03 nov 2003, 15:25

ten eerste moet je ezportal instaleren. daarna moet je het album modificatie van de zelfde maker instaleren. op phpbbhacks zijn vervolgens een "paar" hacks te krijgen zoals shop, loterij en punten mod.

Gesloten