Cmod Permissies

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Php
Contacteer:

Cmod Permissies

Bericht door Php » 30 okt 2003, 01:43

Ik heb dit probleem: de cmod permissies veranderen soms spontaan, enig idee hoe dat kan? Zou er iemand toegang hebben tot mijn ftp of phpmyadmin, of kan het aan phpsoftware liggen?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 30 okt 2003, 16:49

Dan waarschijnlijk het eerste, PHP files hebben voor zover ik weet niet de mogelijkheid zelf de CHMOD waardes te veranderen.

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 30 okt 2003, 17:57

Dat dacht ik ook al. Sinds ik phpMyadmin heb verwijderd, en de geintegreerde versie 1.008 heb toegevoegd gebeurd het niet meer. Vreemd trouwens dat de server helpdesk er niet genoeg van weet.

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 31 okt 2003, 16:31

mosymuis schreef:Dan waarschijnlijk het eerste, PHP files hebben voor zover ik weet niet de mogelijkheid zelf de CHMOD waardes te veranderen.
Nou php heeft wel degelijk een functie om de lees en schrijfrechten van een bestand te wijzigen. Maar echt spontaan veranderd het niet.

Ik heb dit probleem wel vaker meegemaakt dat bestanden ineens andere rechten krijgen dan voorheen. Vaak worden de rechten dan terug gezet naar 644 en volgens mij doet Apache dat maar weet dat niet zeker.

WebbieX

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 02 nov 2003, 04:41

Het is wel een apache server ja. Maar vreemd is dat het alleen gebeurd na toevoeging van bepaalde mods. Nu heb ik phpmyadmin verwijderd en de oudste versie geinstalleerd die vanuit het admin paneel gebruikt kan worden, sindsdien geen last meer.

Gesloten