niet ingelogd? pagina sluiten!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Podium4

niet ingelogd? pagina sluiten!

Bericht door Podium4 » 28 okt 2003, 16:20

Ik ga een shoutbox op m'n site planten en ik wil dat alleen mensen die ingelogd zijn die kunnen zien.... de shoutbox open zich in een nieuw, kleiner scherm dus het is niet de bedoeling dat mensen opeens login.php in dat kleine scherm krijgen....

Eigenlijk zoek ik een scriptje die als je niet ingelogd bent een waarschuwing geeft dat je moet inloggen, als je dan op ok druk dat de pagina waar in de shoutbox zou worden geladen gesloten zou worden....

Ik heb wel een stukje script dat je terugstuurd naar login.php als je niet bent ingelogd maar dat is nog dus niet helemaal goed....

Wie kan helpen

Code: Selecteer alles

// Make sure the player is registered 
$user_id = $userdata['user_id']; 
$username = $userdata['username']; 
if (!$userdata['session_logged_in'] && $user_id == ANONYMOUS) 
{ 
  $header_location = ( @preg_match("/Microsoft|WebSTAR|Xitami/", getenv("SERVER_SOFTWARE")) ) ? "Refresh: 0; URL=" : "Location: "; 
  header($header_location . append_sid("login.$phpEx?redirect=bestandsnaamvanjenieuwepagina.$phpEx", true)); 
  exit; 
}

Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 28 okt 2003, 16:31

Je geeft een beetje te weinig info. Welke chatbox gebruik je en waar heb je de code toegevoegd?

Podium4

Bericht door Podium4 » 28 okt 2003, 19:20

webdev schreef:Je geeft een beetje te weinig info. Welke chatbox gebruik je en waar heb je de code toegevoegd?
Oke eigenlijk is het niet van belang wat voor shoutbox het is, want het is buiten phpbb om ik wil er alleen voor zorgen dat alleen mensen die lid zijn van m'n forum op die shoutbox kunnen posten... nu kan iedereen dat...

Maar ik heb het probleem ook al opgelost... ik laat mensen die niet ingelogd zijn doorsturen naar een andere pagina, daar krijgen ze de melding dat ze moeten inloggen en word de pagina vanzelf gesloten....

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 okt 2003, 12:56

Je had het ook kunnen oplossen door de popup code tussen switches te plaatsen:

<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
<!-- END switch_user_logged_in -->

Podium4

Bericht door Podium4 » 29 okt 2003, 13:01

mosymuis schreef:Je had het ook kunnen oplossen door de popup code tussen switches te plaatsen:

<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
<!-- END switch_user_logged_in -->
De link komt niet in de header te staan....

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 okt 2003, 17:10

Dat maakt niet uit :D ik gebruik het zelf ook in bijvoorbeeld viewtopic_body.tpl, viewforum_body.tpl, privmsgs_body.tpl en overall_footer.tpl voor mijn eigen shoutbox. Dit is ook een extern PHP systeem net als bij jou, en deze verberg ik op die manier voor gasten. :)

Gesloten