Enkel de hoofd(topics) op de 1ste pagina?

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Marco1971

Enkel de hoofd(topics) op de 1ste pagina?

Bericht door Marco1971 » 19 sep 2003, 23:26

Dag,

Ik ben bezig met de aanmaak van een website forum met phpBB 2.0.6

Maar aangezien op de eerste pag. de rubrieken & onderrubrieken te zien zijn, maakt het het nogal onoverzichtelijk, teveel van het goede.

Ik weet niet of het mogelijk is om op de eerste pagina enkel de hoofdrubrieken te laten zien?

Zoniet denk ik beter 4 apparte forums aan te maken bv Fauna, Flora, Algemeen enz
Is het mogelijk dat ze beiden met 1 gebruikersnaam & paswoord toegangkelijk zijn? Zodat de leden niet voor elk forum opnieuw moeten registreren?

Iemand ervaring hiermee?

*een mogelijkheid die ik net zelf bedacht, als de rest niet mogelijk is zelf een index pagina te maken met keuzelinks naar de betreffende hoofdtopics (indien deze urls niet veranderen van naam???)

Met vriendelijke groeten,

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 sep 2003, 05:23

1 ding klopt niet: je hoeft je niet voor elke 'rubriek' te regristreren. en om de hoofd topic te zien is er een mod:

http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1131

Marco1971

Bericht door Marco1971 » 21 sep 2003, 00:28

Thanx Webdev voor je reactie & the mod

"1 ding klopt niet: je hoeft je niet voor elke 'rubriek' te regristreren"

Dit heb ik waarschijnlijk niet duidelijk beschreven.
Voor elke rubriek niet, maar bedoelde daarmee bv vier verschillende, afzonderlijk forums (installaties) op 1 webdomein.

bv Q2.be/FaunaForum Q2.be/FloraForum enz

Maar dan moeten de leden zich toch voor elk appart forum registreren.

Of gaat het verscheidene forums met 1 gebruikersnaam & 1 paswoord te laten werken?

Alvast bedankt & vriendelijke groeten

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 21 sep 2003, 06:47

In zekere mate is dit mogenlijk ja. maar er zitten risico's aan vast:
-alles kan foutlopen door dat er in een ander forum iets gewijzigd is. denk maar eens aan: moderator zijn
-het aantal berichtennklopt lang niet. als je op alle vier de forums actief bent maak je in alle forums berichten!

het is mogenlijk maar ik heb er geen ervaring mee en ik denk dat het eerder fouten oplevert. Ik zou het niet doen. (mijn mening)

Aeolus

Bericht door Aeolus » 21 sep 2003, 22:06

ik heb er zelf ook niet bepaald ervaring mee maar wat ik ooit eens ergens heb gelezen is dat het mogelijk is om meerdere fora op 1 db te runnen, allemaal een eigen prefix te geven en van de tabel phpbb_users de prefix weg te halen, en dus ook de verwijzingen vanuit het forum naar die tabel in de db aanpassen. volgens mij stond het zelfs in een algemene tutorial op phpbb.com maar dat weet ik niet meer zeker. het kan idd zijn dat je dan geknoei krijgt met de moderators zoals webdev het zegt, want je zit bijvoorbeeld met het feit dat je iemand mod maakt van forum 1, dan is ie op dat moment hoogstwaarschijnlijk in alle 4 de fora moderator van forum 1. enja, ook ik zou eigenlijk niet weten of je daar geknoei mee krijgt of nie...
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Gesloten