Free hosting en een PHPBB board...(heb search al gedaan!!)

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
cartuningforum

Free hosting en een PHPBB board...(heb search al gedaan!!)

Bericht door cartuningforum » 18 sep 2003, 16:00

'k Heb hier heel 't forum zo'n beetje afgestruind, over bijvoorbeeld Lycos, en een PHPbb forum. Ik heb momenteel namelijk een PHPBB forum, 2 zelfs, bij een gratis host, welke een forum op zijn server zet, en je dus eigenlijk enkel 't administration panel zelf beheren kunt, en voor de rest de host mailt om bijvoorbeeld wijzigingen aan te brengen in je board.
Niet dat ik echt klagen heb over deze hosting, maar toch zou ik graag echt zélf een PHPbb forum op een host plaatsen, zoals bij de meerdere free hosting services, en ik hoorde dat Lycos voortaan beter zou moeten zijn, doordat de servers zijn geoptimaliseerd, en er meerdere server bijgekomen zijn...??Is dit echt zo, of raden jullie een php plaatsen bij lycos toch af...?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 sep 2003, 16:54

lycos heeft veel reclame. goed en gratis is zeldzaam ze hebben allemaal wel een nadeel. lycos heeft reclame, ftp van haz is langzaam etc. als je 'niks' gevonden hebt zoek je niet goed want het barst van de vragen naar gratis. opplossing is dus eigenlijk alleen maar betaald of slecht......

cartuningforum

Bericht door cartuningforum » 18 sep 2003, 16:59

webdev schreef:lycos heeft veel reclame. goed en gratis is zeldzaam ze hebben allemaal wel een nadeel. lycos heeft reclame, ftp van haz is langzaam etc. als je 'niks' gevonden hebt zoek je niet goed want het barst van de vragen naar gratis. opplossing is dus eigenlijk alleen maar betaald of slecht......
Ehm, ik zei ook nregens dat ik 'nix'gevonden heb, maar vraag enkel of de verbetering van lycos nu waarheid of fabel is, de snelheid en betrouwbaarheid zou nl verbeterd zijn... :wink:

En dat je voor gratis niet op de eerste rij zitten kunt begrijp ik natuurlijk ook beste Webdev. Een reclame bannertje neem ik dan natuurlijk ook voor lief, 't gaat mij meer over een meestal 'acceptabele' snelheid, en over 't algemeen net zo'n bereikbaarheid.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 sep 2003, 17:08

Nu je het zecht, volgens mij wel. ik hoor nu minder problemen over lycos. volgens mij isie nu ook minder langzaam...

cartuningforum

Bericht door cartuningforum » 18 sep 2003, 17:29

Jah ? :D Kijk, da's wat ik bedoelde, en als het dan nog waar is ook ...
ehm...meteen nog een vraagje webdev, ik las zojuist de tut's over het plaatsen van een forum op bijvoorbeeld lycos dan he... Maar dat ziet er nogal ingewikkeld uit :oops: ...Of valt dat in de praktijk best mee, en is dit goed te doen ?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 sep 2003, 17:46

zo ingewikkeld is het niet. lees het gewoon goed door en doe wat er staat.

cartuningforum

Bericht door cartuningforum » 18 sep 2003, 17:50

ennuh, die 50meg, is dat genoeg ruimte voor een forum zo ook (stel :oops: dat 't goed lopen gaat :lol: ...) ?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 sep 2003, 18:51

jep. je zal niet zo snel tekort komen

cartuningforum

Bericht door cartuningforum » 18 sep 2003, 18:54

hmm, klinkt als reden genoeg er eens aan te beginnen...
Na eerst ff het evt. onderwerp goed doord8 te hebben, want 't moet natuurlijk wel een goed lopen geheel gaan worden (is de bedoeling tenminste iig...)

cartuningforum

Bericht door cartuningforum » 20 sep 2003, 09:46

Nou, ik heb nu dus een account be tripod lycos,ehm, en dan :D...
Momenteel heb ik met dat standaard sitebuild proggie zo'n beetje een (mega simpele) 'site'gemaakt, maar het's dus de bedoeling en phpbb forum erop te krijgen, liefst (als dit niet téchnisch wordt) met als 'website'
zo'n phpbb frontpage. Ik zie echter via de "standaard" lycos proggies daar online niet echt veel meer mogelijkheden dan het bouwen via sitebuilder enzo... kunnen jullie me helpen zo'n site op te zetten, of iig, te vertellen hoe... :oops: ? get me started....thanx!!! :thumb:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 sep 2003, 09:52

bij het reggen op lycso heb je een ftp wachtwoord en username meegekregen. daarmee kan je uploaden via een ftp proggie. met dat ftp proggie zet je alle bestanden van phpbb in een map die je forum noemt. start nu je browser, ga naar je lycos account (members.lycos.nl/username) en dan naar de map forum. je krijgt dan een instalatie scherm te zien. de gegevens die je moet invullen voor de db staan in het aanmeld-mailtje vul alles in en klik op start. nu is je phpbb forum klaar voor gebruik. je moet nog wel forums instellen enzo.

Gesloten