*trekt-alle-haren-uit-hoofd*

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Eavan

*trekt-alle-haren-uit-hoofd*

Bericht door Eavan » 16 sep 2003, 19:15

*Haalt diep adem*
*blaast-een-paar-keer-in-papieren-zakje*
Ok daar gaat ie'...

Ik word niet goed. Ik heb alles (volgens mij dan natuurlijk) correct ingevoerd. Ik heb nu voor de driehonderdenachtentachtigste keer een critical error gekregen. Alles ge-delete.
Zelfs een ander forum gedownload. Could not connect to database.
Ik heb precies hetzelfde ingevoerd als iemand anders, van wie ik webruimte heb. Hij zit bij een heel ander forum, wat wel werkt. Waarom werkt het daar wel en hier niet? De provider gevraagd of er wel twee forums mochten zijn, ja dat mag, hij weet niet eens waarom het niet werkt.

Het zou moeten werken volgens iedereen.
Maar het werkt niet!

:shock: :shock: :shock:
:shock:

Vertel mij aub dat ik gewoon een ontzettende stomme alomvoorkomende beginners phpbb forum starters fout maak.
En wat die fout precies is :)

Alvast bedankt, bloemetje komt zo spoedig mogelijk!
Eavan

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 16 sep 2003, 19:38

Is de mysql database aangemaakt en geactiveerd? is de mysqlserver online? als het met andere board ook niet lukt dan heb je een van deze problemen of je hebt de gegevens niet goed.

Eavan

Bericht door Eavan » 16 sep 2003, 19:40

Dat andere board draait al heel lang, daarom snappen we het dus ook niet :( ik heb precies dezelfde gegevens alleen de prefix is anders

Vandaar ook dat ik dus geen haren over heb :)

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 16 sep 2003, 19:42

bij de instalatie moet je of mysql of mysql4 selecteren als je mysql hebt. Probeer het ook eens met de ander dan die je geselecteerd hebt.

Eavan

Bericht door Eavan » 16 sep 2003, 19:45

Ik heb alle opties al aangeklikt qua MySQL 3, 4 en weet ik wat er allemaal stond. Bij 3 kreeg ik de critical error, bij de andere de foutmelding dat ze niet ondersteund worden.
Net wat ik zeg, ik heb echt alles gedaan wat ik kon maar ik hou die critical error....

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 16 sep 2003, 19:50

heb je geprobeerd andere dingen te doen? zoals een gasteboek instaleren etc. als dat ook niet werkt is de database een beetje stuk. probeer anders phpbb opnieuw te downloaden. na dat je en kwartiertje hebt gerust om de stress weg te krijgen :lol:

Eavan

Bericht door Eavan » 16 sep 2003, 19:53

De database werkt prima. Die andere site werkt al héééél lang prima. Die is niet van phpbb en ik kan daar ook niets aan veranderen. Ik ben er niets eens lid van, ik heb er niet eens iets mee te maken. Behalve dan dat ik de gegevens gebruik om een phpbb forum aan te maken. Wat dus niet werkt terwijl al de gegevens kloppen.

Alles klopt, alles is goed, maar het werkt niet. Stress? Heel phpbb staat niet eens meer op mijn hardeschijf, heeft tot nu toch nog geen zin gehad :) Ik hoopte alleen dat ik hier een antwoord zou krijgen waardoor ik (en dus ook vele anderen) zichzelf voor de kop zouden slaan en zou roepen OOOH JA wat stom van ons :)

Nou kom maar op met die mep :)

Liefs,
Aoibheann

PS: zelfs volgens phpbb.com zou het moeten werken

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 16 sep 2003, 20:12

heb je een url voor ons?

wil je die niet geven

pm hem dan even naar mij
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Eavan

Bericht door Eavan » 16 sep 2003, 21:16

Een url van wat? :) Ik heb heel phpbb van mijn harde schijf gewist na al deze ellende :)

Peerke

Bericht door Peerke » 17 sep 2003, 06:13

JA maar hoe moeten we je helpen?

Zelfde is je auto naar de garage brengen en vragen om een APK. Als de garage houder vraagt waar de auto is, zeg je Auto, Ik heb helemaal geen auto meer!

Gaat lekker zo :thumb:

Eavan

Bericht door Eavan » 17 sep 2003, 10:10

Omdat ik hoopte dat er iemand was die, terwijl hij of zij het verhaal las, bij zichzelf dacht "hey dat heb ik ooit eens eerder gehoord" :) Maar ik wil met liefde phpbb wel weer op mijn comp zetten hoor, als iemand denkt dat het daadwerkelijk kans maakt om te werken :)

Peerke

Bericht door Peerke » 17 sep 2003, 10:20

Give it a try, men heeft mij ook op weg geholpen. En ik was echt een newbee op msql gebied.

http://www.hondenhok.com/forum

Grtz Peer :thumb:

Eavan

Bericht door Eavan » 17 sep 2003, 10:55

Nou jippiejajee het staat weer online.
Zucht.

Peerke

Bericht door Peerke » 17 sep 2003, 12:06

en weer geen url

Voor de zekerheid: adres in je browser !

Gaat weer lekker :thumb:

Gesloten