database kopieren lukt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
valerossi-appel

database kopieren lukt niet

Bericht door valerossi-appel » 04 sep 2003, 22:48

ik had eerst een phpbb 2.0.1 forum.. met een database bestand van 7 mb.

dat wil ik kopieren naar mijn nieuwe versie de 2.0.5

via het admin paneel zou ik dat moeten kunnen doen.
backup database van 201 en dan restore database 205...

na het uploaden van het bestand zegt ie: no file was uploaded.

dus nu mijn vraag hoe kan ik alle data van de ene database kopieren naar het nieuwe forum (op een andere server).

bij voorbaat dank,
Thomas

valerossi-appel

Bericht door valerossi-appel » 05 sep 2003, 11:21

ik weet nu hoe het zou moeten alleen lukt het niet...

hier staat hoe ut moet:
http://www.phpbb-nl.com/viewtopic.php?t=229

halverwege staat er dit:

- Nieuwe database aanmaken -
Om de backup van de DB terug te plaatsen moet er eerst een DB zijn. Het kan dat je nieuwe host deze al heeft gemaakt, dit zal bij de meeste betaalde hosts niet het geval zijn. We zullen er dus zelf één moeten aanmaken.
Hiervoor log je in op je account bij je nieuwe host en zoek je naar een link met "SQL, MySQL of Database", klik op de gevonden link en zoek naar "create database". Eénmaal gevonden ga je een DB aanmaken, geef eerst een naam voor de DB op, misschien handig om 'm "eerste of primaire" te noemen. Klik op "OK of start" en de DB wordt aangemaakt. Daarna moet je een DB-gebruiker/user aanmaken. Ook hier is het niet belangrijk welke naam je ingeeft, misschien je eigen naam. Daarna moet je een wachtwoord/password opgeven en noteer voor alle zekerheid alle ingevoerde gegevens. Na het klikken op "OK of start" krijg je meestal een bevestiging van de zojuist gemaakte DB-gebruiker/user en het wachtwoord. Je kunt nu uitloggen van jouw account.

de nieuwe server die ik ga gebruiken is van een jongen met eigen server.
ik kan daarop een forum hosten (heeft ie zelf ook), maar ik weet niet precies hoe ik mijn database op die server moet zetten, ik heb namelijk zover ik weet account op die server, dus dan kan ik ook nergens inloggen.... ( 'Hiervoor log je in op je account bij je nieuwe host en zoek je naar een link met "SQL, MySQL of Database')

wat moet ik nu doen als ik gewoon me databse wil kopieren, want ik snap het niet echt

jeroen234

Bericht door jeroen234 » 05 sep 2003, 19:36

vragen of hij een database voor je aanmaakt
en jou de rechten van die database geeft

en vragen of hij phpmyadmin instaleerd in cookie mode

je krijgt dan van hem

de naam van je database
je gebruikers naam waarmee je bij je database kan
je wachtwoordt voor de database
en een link naar phpmyadmin

in phpmyadmin kan je inloggen met je naam en wachtwoordt en dan je database kiezen

en dan kan je je database gaan terug zetten zo als uitgelegt is

Kierewiet
Contacteer:

Bericht door Kierewiet » 07 sep 2003, 10:17

Eigenlijk heb ik het zelfde probleem.
Alles werkt, php, mysql, phpmyadmin, als ik een nieuw forum neerzet doet ie het goed.
Maar als ik mijn oude forum wil overzetten lukt 1 file niet die krijg ik niet van lycos gedownload, php_posts_text.sql.
Deze file is nog als groot geworden in de afgelopen tijd, als ik via het board een db backup maakt lukt dat wel, maar het volgende probleem is als ik de db wil gaan uploaden, krijg ik de fout melding, Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded

Mijn vraag is hoe krijg ik die db geupload?

Groet...

valerossi-appel

Bericht door valerossi-appel » 07 sep 2003, 18:55

Kierewiet schreef:Eigenlijk heb ik het zelfde probleem.
Alles werkt, php, mysql, phpmyadmin, als ik een nieuw forum neerzet doet ie het goed.
Maar als ik mijn oude forum wil overzetten lukt 1 file niet die krijg ik niet van lycos gedownload, php_posts_text.sql.
Deze file is nog als groot geworden in de afgelopen tijd, als ik via het board een db backup maakt lukt dat wel, maar het volgende probleem is als ik de db wil gaan uploaden, krijg ik de fout melding, Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded

Mijn vraag is hoe krijg ik die db geupload?

Groet...
je moet hem in stukjes uploaden. zelf heb ik ook nauwelijks ervaring ermee. maar hier staat goed uitgelegd hoe het moet...
mij lukt het ook gewoon, het is niet moeilijk.

http://www.phpbb-nl.com/viewtopic.php?t=229

ron w
Contacteer:

Bericht door ron w » 07 sep 2003, 20:55

In kleine stukjes een sql bestand omhoogzetten:
Open het sql bestand met een texteditor.

Selecteer een stuk tekst, waarbij je erop moet letten dat je altijd begint met INSERT INTO en eindigt met ');.

Code: Selecteer alles

INSERT INTO phpbb_posts_text VALUES (3134, '73ab39d1ac', '', 'Ik ervaar bla bla bla.');
Plak dit in de textbox (te vinden via "SQL" in je phpmyadmin)
Afbeelding
Druk daarna op go, en wacht totdat je dezelfde textbox weer te zien krijgt. Wis daarna het stuk geselecteerde tekst in je sql bestand, anders ben je het overzicht kwijt.

Als je het laatste stuk code in de textbox hebt geplaatst, en je wist de text in het sql bestand, sla het textbestand dan niet op! Anders ben je namelijk het sql bestand kwijt :wink:
Afbeelding

Kierewiet
Contacteer:

Bericht door Kierewiet » 09 sep 2003, 14:08

Dus je kan die db in stukken hakken en in stukken uploaden??
Cool, ga ik weer ff knutselen, bedankt voor de reactie. :D

Groet...

Gesloten