WS_FTP hulp needed

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Snorremans

WS_FTP hulp needed

Bericht door Snorremans » 22 aug 2003, 13:29

Hallo luitjes,

Wie kan me uitleggen hoe dat programma WS_FTP werkt want ik snap er eigenlijk niet zo van. Misschien is er ergens een (nederlandse?) beschrijving, dat zou wel handig zijn eigenlijk, maar als iemand me een gewone beschrijving kan geven zou dat ook toppie zijn :D
Apoptosis = a genetically determined destruction of cells from within due to activation of a stimulus or removal of a suppressing agent or stimulus that is postulated to exist to explain the orderley elimination of superfluous cells.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 aug 2003, 16:19

Er zit als het goed is een uitgebreide help bij.

Spikey

Bericht door Spikey » 23 aug 2003, 10:43

Waar het in feite op neerkomt............

Je hebt een scherm aan de linkerkant waarmee je mappen/bestanden ziet die op jouw pc staan.

Je hebt een scherm aan de rechterkant waarmee je mappen/bestanden ziet die op jouw website staan.

Tussen de twee schermen zie je pijltjes waarmee je geselecteerde mappen/bestanden kunt verplaatsen van pc naar website of viceversa.

Dit is natuurlijk een zeer korte uitleg, de mogelijkheden zijn uitgebreider en teveel om hier even op te schrijven.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Snorremans

Bericht door Snorremans » 26 aug 2003, 12:34

Ja sorry je hebt gelijk ik heb m'n probleem niet helemaal goed uitgelegd.

http://anime-dani.tripod.com/help

Op deze site staat een plaatje met wat ik krijg als ik het programma opstart (ik heb versie 8.0). De vraag is nu, wat moet ik invullen en waar?

Ik heb member.tripod.nl adres (members.tripod.com/owv5 om volledig te zijn). Vanaf dit punt weet ik niet wat te doen.

In ieder geval bedankt voor je hulp en sorry voor het dubbelposten.
Apoptosis = a genetically determined destruction of cells from within due to activation of a stimulus or removal of a suppressing agent or stimulus that is postulated to exist to explain the orderley elimination of superfluous cells.

Spikey

Bericht door Spikey » 26 aug 2003, 15:54

Address: ftp.members.lycos.nl (of ftp.members.tripod.nl ???)
Userid: jouw lycos gebruikersnaam, ik vermoed "owv5", maar dit weet je zelf wel.
Password: jouw lycos wachtwoord

Daarna op de knop "Connect" klikken linksboven en dan krijg je in het rechterscherm de mappen van je webruimte te zien. Door te dubbelklikken op een map open je die, je gaat de map weer uit door op het mapje met de pijl naar boven te klikken (deze staat net boven het rechterscherm). Op deze manier kun je door de gehele mappen structuur navigeren.

Op dezelfde manier kun je dit ook in het linkerscherm doen, dit zijn de mappen op jouw pc.

Als je iets wilt uploaden, selecteer het dan aan de linkerkant en klik vervolgens op de pijl die naar rechts wijst (tussen de twee schermen in).
Wil je iets downloaden dan selecteer je het in het rechterscherm en klik je op de pijl naar links.
Je kunt één bestand selecteren, meerdere tegelijk of zelfs hele mappen met onderliggende mappen. Werkt precies hetzelfde als in Windows iets kopieëren.

Als je klaar bent klik je op "Disconnect" links bovenin.

Succes.
gr. Spikey

Snorremans

Bericht door Snorremans » 26 aug 2003, 20:34

Hartelijk bedankt, het connecten lukte me namelijk niet.

>>Als het uploaden klaar is sluit dan de verbinding nog niet af, maar verander de chmod instellingen van het bestand phpBB2/config.php naar 777 (rwxrwxrwx). Dit kun je doen door op met de rechter muisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor Attributes/CHMOD en dan te wijzigen. Hierna kun je de FTP-verbinding afbreken en het programma sluiten.<<

Weet je misschien ook hoe je dit moet doen met WS_FTP 8.0 pro?

Ik zie op 'n gegeven moment wel staan 'numeric value', moet je daar 777 typen? (staat bij properties).

In ieder geval bedankt.

Spikey

Bericht door Spikey » 26 aug 2003, 20:46

Rechtsklikken op het bestand, ftp-commands, chmod.

Zo is het bij mij, bij versie 7.0
gr. Spikey

Snorremans

Bericht door Snorremans » 26 aug 2003, 20:59

Als ik die numeric value verander bij properties (jouw manier kan niet meer bij 8.0) staat er wel achter 'rwxrwxrwx'. Zou dat in principe ook niet goed moeten zijn?

Spikey

Bericht door Spikey » 26 aug 2003, 21:49

Ja, dat is wat we zoeken :thumb:
gr. Spikey

Snorremans

Bericht door Snorremans » 26 aug 2003, 21:57

Owjé ik krijg nu (als ik dat installatie wil invullen)

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

(als ik klik op 'start de installatie')

Ik heb de zoekfunctie gebruikt (jaja) maar kon hier nix over vinden, en ik weet zkr dat ik de database geactiveerd heb.
Ik had als database Msqol 3.x (of iets dergelijks), dat klopt toch bij lycos.nl?

In ieder geval, als je het weet, hoor ik graag meer :wink:

Spikey

Bericht door Spikey » 26 aug 2003, 22:04

Dit betekent dat je iets niet goed hebt ingevuld en hij geen contact kan maken met de DB.

Op Lycos moet je het zo invullen:

dbhost = localhost
dbname = gebruikersnaam_nl_db
dbuser = gebruikersnaam
dbpasswd = <---- leeg/blanco laten !

Dit natuurlijk als je de NL-Lycos gebruikt

De mySQL keuze standaard laten, zoals het install-scherm 'm het eerste laat zien.
gr. Spikey

Snorremans

Bericht door Snorremans » 27 aug 2003, 14:21

Hardstikke vet, installatie gelukt en het gaat wat worden.

Ik heb nu alleen nog wel even 1 vraagje, bij configuratie'zooi zie je ook 'Permissies' staan. Als dat op 'openbaar' staat, kan iedereen dan zomaar posten zonder te registreren?

Edit: En ik vroeg me ook af hoe je iemand moderator maakt en hoe je diegene dan bijv. over 1 bepaalde categorie alleen moderator maakt. En ook nog hoe je hem een speciale rank kan geven.

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 27 aug 2003, 14:53

Snorremans schreef:Ik heb nu alleen nog wel even 1 vraagje, bij configuratie'zooi zie je ook 'Permissies' staan. Als dat op 'openbaar' staat, kan iedereen dan zomaar posten zonder te registreren?
ja. als je naar geavanceerd gaat kun je het wat specifieker instellen
Snorremans schreef:Edit: En ik vroeg me ook af hoe je iemand moderator maakt en hoe je diegene dan bijv. over 1 bepaalde categorie alleen moderator maakt.
je gaat naar gebruikersbeheer-->permissies. dan zoek je de naam van de gebruiker en daarna kun je instellen van welk forum hij moderator is. ook kun je instellen dat die persoon admin (beheerder) mag zijn.
Snorremans schreef:En ook nog hoe je hem een speciale rank kan geven.
gebruikersbeheer-->management, zoek wederom de naam en scroll helemaal naar beneden. daar staat rank titel.

Snorremans

Bericht door Snorremans » 27 aug 2003, 15:17

Hartelijk bedankt, mijn forum is ready and working!

En ook bedankt aan Spikey, geweldige hulp, en ook je Guide.

Maar toch nog één vraag, ik heb wat ranks ingesteld bij zoveel posts bij Ranks, maar waar moet je klikken om het te laten werken want ik zie het nog niet onder de namen staan?

Speciale ranks werken echter wel als ik ze gewoon aanstel bij een persoon.

-Edit- En wat houd groepen in, je kan ze maken maar wat kan je ermee?

Spikey

Bericht door Spikey » 27 aug 2003, 16:24

Snorremans schreef:Maar toch nog één vraag, ik heb wat ranks ingesteld bij zoveel posts bij Ranks, maar waar moet je klikken om het te laten werken want ik zie het nog niet onder de namen staan?
Dat hoef je verder nergens in te stellen, de gebruikers moeten alleen het aantal posts hebben voor die rank. Het kan zijn dat het pas werkt bij de volgende keer dat iemand een bericht plaatst, dan wordt ook de database weer bijgewerkt.
-Edit- En wat houd groepen in, je kan ze maken maar wat kan je ermee?
Het is bedoelt om groepsleden bepaalde permissies te geven die andere gebruikers niet hebben. Dit kan zoals hier een moderator-groep zijn, kan ook een jongens of meisjes groep zijn, of leden van een bepaalde vereniging die je een eigen forum wil geven.
Geef je fantasie de ruimte :wink:
gr. Spikey

Snorremans

Bericht door Snorremans » 27 aug 2003, 20:02

Haha perfect het begint al wat te worden :thumb:

Maar nog 'n vraagje, kan je instellen dat alleen moderators een avatar kunnen gebruiken/uploaden?

En nog 'n vraag, kan je ook instellen dat je avatars automatisch geresized worden oid want mijn plaatje is nogal te groot...

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 27 aug 2003, 20:46

Snorremans schreef:Maar nog 'n vraagje, kan je instellen dat alleen moderators een avatar kunnen gebruiken/uploaden?
volgens mij niet..
Snorremans schreef:En nog 'n vraag, kan je ook instellen dat je avatars automatisch geresized worden oid want mijn plaatje is nogal te groot...
ja, ga naar configuratie in je administratiepaneel en zoek dan 'Maximale Avatar Bestands grootte' en 'Maximale Avatar Afmetingen'
en misschien moet je deze mod gebruiken: http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=756

Snorremans

Bericht door Snorremans » 27 aug 2003, 21:50

Op één of andere manier wil het niet lukken?

Ik heb ook de mod eroverheen gegooid maar alsnog doet hij het niet?

Dit is mijn plaatje:
http://www.angel.ne.jp/~dachura/object/ ... aara03.jpg

Maar hij blijft die grootte (en dat is natuurlijk zonde voor de lay'out)

Edit- Overigens heb ik opgemerkt dat deze site het ook niet helemaal resized :)

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 28 aug 2003, 12:46

als het goed is past hij de grootte niet aan als je hem download op de server, maar als je een post maakt. dat denk ik...

Plaats reactie