paar beginners vragen.....

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Snorremans

paar beginners vragen.....

Bericht door Snorremans » 18 aug 2003, 13:07

Goeiemiddag,

Ik heb even een simpel vraagje (ik haat moeite doen voor nix) maar ik weet zeker dat ik meer problemen ga krijgen dus vraag ik zo nu en dan wat.

Eerste vraag: ik weet dat lycos.nl en lycos.fr en lycos.co.uk kunnen, dus ik neem aan dat tripod.lycos.com ook kan?
.
Edit: Ik neem nu 2.0.6, maar dan kan ik toch wel die Tuturial van 2.0.4 gebruiken toch?
Apoptosis = a genetically determined destruction of cells from within due to activation of a stimulus or removal of a suppressing agent or stimulus that is postulated to exist to explain the orderley elimination of superfluous cells.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 aug 2003, 13:12

1. nee
2. ja

en neem een normale titel.

Snorremans

Bericht door Snorremans » 18 aug 2003, 13:15

Welgemeend excuus, deze hulp is heilig.

En gelukkig dat ik het vroeg...
Apoptosis = a genetically determined destruction of cells from within due to activation of a stimulus or removal of a suppressing agent or stimulus that is postulated to exist to explain the orderley elimination of superfluous cells.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 aug 2003, 13:17

Snorremans schreef:Welgemeend excuus, deze hulp is heilig.

En gelukkig dat ik het vroeg...
excuus aanvaard.
Daarvoor is er een forum. :bier:

Snorremans

Bericht door Snorremans » 18 aug 2003, 13:30

Ik zit toch te w88 op die mail van tripod.nl dus keek even op je site en JAWEL ik zag 'n typfout.. Ik dacht ik zeg het even:

Promotie & Zoekmachines
Hebje een vraag over zoekmachines of over poromotie? vraag het hier
Moderators Administrators, Moderator Team, Promotie & Zoekmachines Team, WebDev groep

Hebje -> Heb je
poromotie? -> promotie?

Maar als ik nu loop te zeuren moet je je er maar niks van aantrekken.
Laatst gewijzigd door Snorremans op 18 aug 2003, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 aug 2003, 13:34

:oops:

Dank je wel voor het melden.

Snorremans

Bericht door Snorremans » 18 aug 2003, 14:09

Duurt dat w88 op je activate-mail altijd zo lang bij lycos.nl want anders ga ik even wat anders doen dan wachten...

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 aug 2003, 14:22

Dat kan wel een uur duren. lycos he. bij mijn account duurde het 1 uur een 30 minuten. dat stond ook op hetscherm dat je krijgt na het aanmelden.

Snorremans

Bericht door Snorremans » 18 aug 2003, 15:56

...Ik w8 nou al 2,5 uur...

Maar ik heb ff dat WST_FTP (oid) gedownload maar ik denk niet dat ik er wat van ga snappen... Is daar nog 'n tuturial of iets anders voor beschikbaar?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 aug 2003, 15:58

Als het goed is zit daar een help bestand bij. dit is alleen niet het forum om over software te praten maar over phpbb.

Snorremans

Bericht door Snorremans » 22 aug 2003, 17:25

Goed ik heb nu eindelijk het activeren/registreren voor elkaar, maar zit met 'n klein probleempje. Even ter informatie: Ik gebruik nu lycos.tripod.nl en het programma dat erbij zit, webFTP (standaard van Lycos).

In de handleiding staat:
Als het uploaden klaar is sluit dan de verbinding nog niet af, maar verander de chmod instellingen van het bestand phpBB2/config.php naar 777 (rwxrwxrwx). Dit kun je doen door op met de rechter muisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor Attributes/CHMOD en dan te wijzigen. Hierna kun je de FTP-verbinding afbreken en het programma sluiten.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen met dit programma.

Bij voorbaat dank :)

Aeolus

Bericht door Aeolus » 22 aug 2003, 17:33

je schrijft zelf al de uitleg van hoe het moet in je eigen vraag.... ik snap dus even niet wat nu exact het probleem is dan...
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Snorremans

Bericht door Snorremans » 22 aug 2003, 18:30

Als ik er met dat programma met de rechtermuisknop op klik krijg ik dezelfde opties als dat je op 'n gewone link klikt (openen, openen in nieuw venster enz.)

Of is het zo dat je een leeg document moet aantreffen (als ik op wijzig klik) iets in moet typen ofzo (en zo ja wat, zo nee wat moet ik doen?)

Aeolus

Bericht door Aeolus » 22 aug 2003, 22:01

hmmm... dat schiet idd niet op...

heb je de mogelijkheid om een extern ftp programma te gebruiken?? (het viel me op dat je eerder vandaag over ws_ftp had dus ga ik er ff vanuit dat het zou moeten kunnen..)

In ws_ftp heb je wanneer je met je rechtermuisknop op een bestand of map klikt, de mogelijkheid om naar FTP Commands, en dan naar CHMOD (Unix) te gaan.

Dan krijg je een schermpje te zien met 9 aanvinkvakjes, en een getal eronder...

in dit geval is het een kwestie van alle aanvinkvakjes aanvinken, en op ok klikken, en je bent klaar.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Snorremans

Bericht door Snorremans » 22 aug 2003, 22:45

Dat klopt inderdaad, maar ik vroeg hoe het programma werkt en echt duidelijk is het me helaas nog steeds niet geworden.

Kan jij me daar misschien mee helpen of niet?

Snorremans

Bericht door Snorremans » 25 aug 2003, 17:40

Kan niemand me daarmee helpen?

Spikey

Bericht door Spikey » 25 aug 2003, 19:13

Wil je aub niet dubbelposten: http://www.phpbb-nl.com/viewtopic.php?p ... ght=#10244

Stel verdere vragen hierover in het bericht van de link hierboven, vertel dan ook wat je precies wilt weten. Het programma van A t/m Z uitleggen gaat eenvoudig weg niet.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

DonvanVliet
Contacteer:

Bericht door DonvanVliet » 03 nov 2003, 08:20

Je moet nog wat invullen tijdens de installatie van WS FTP, het zijn wat algemene vragen..
Als je WS FTP voor het eerst opstart dan krijg je een venster te zien waar gegevens in moeten. Doe dit als volgt:
Zet bij :

Profile Name: Snorremans of zoiets als het beestje maar een naam heeft

Host Name/Adress: ftp.members.lycos.nl bijvoorbeeld

Host Type: Automatic Detect (uit het dropdown menuutje)

User ID: gebruikersnaam

Password: wachtwoord dus

Aanvinken het vakje “save Pwd”

Op “toepassen” klikken
En op “ok” klikken, en hij gaat verbinding maken.

Als de verbinding met je Homepage gemaakt is dan hoor je een soort scheeps of treintoeter.
Links in het scherm zie je de inhoud van je eigen computer, rechts de inhoud op je Homepage en door middel van het groene pijltje bovenin kan je naar je map navigeren waar je sijt opgeslagen staat ( meestal is dat in “mijn documenten-mijn webs” waar Frontpage (als je die gebruikt) het automatisch opslaat.

Gesloten