AarClay schreef: ↑21 jan 2022, 15:30
De naam van de database die je aangemaakt hebt.
heb je phpMyAdmin geinstalleerd? Dan kan je met een paar klikjes een database aanmaken.
Zekerheidshalve nog maar eens gedaan. Vervolgens ging het ook daar weer mis, mogelijk doordat ik lettertekens in een wachtwoord gebruikte die niet gebruikt mochten worden (maar je verwacht dan gewoon een melding en een nieuwe kans, maar nee hoor). Ik kom niet verder dan dat mij gevraagd wordt "Database voor phpmyadmin met dbconfig-common instellen?" en wanneer ik op "<Ja>" heb geklikt, weer dat er een fout is opgetreden, ?&^%$#@ Inmiddels al weer vele uren en vloeken verder en, volgens mij, verder van huis. Probeerde wat ik gedaan had met
ongedaan te maken. Kreeg vervolgens de instructie dat ik
moest gebruiken. Dacht dat ik daarna wel weer met
kon beginnen maar %$#@. Grrr.
In Jip en Janneke taal:
Je wilt een verzameling aan data van het forum opslaan. Dit zijn onder meer leden, topics, posts, privéberichten en nog veel meer.
Deze wil je bundelen in een soort boek, een database in dit geval, die door phpBB3 gebruikt wordt. En om te weten welke database er gebruikt wordt, moet je eerst een lege database hebben aangemaakt.
In Jip en Janneke taal:
Ik wil gewoon phpBB3 geinstalleerd krijgen om een forum op te kunnen zetten, maar dat istalleren van phpBB3 lukt niet omdat, naar mijn mening, de gegeven informatie te summier is voor iemand die niet weet hoe dat moet.
Als je notities zou willen schrijven, heb je immers ook een leeg notitieboekje nodig.

Een lege database, die kan je met
phpMyAdmin eenvoudig aanmaken.
Dat snap ik. Maar wat ik niet snap, is dat phpBB3 niet gewoon geinstalleerd kan worden en ik hier (zie bericht van gisteren (14.42 uur)) blijf steken.