error bij toevoegen smiley
error bij toevoegen smiley
Als ik 1 smiley wil toevoegen via het ACP dan krijg ik de melding het formulier is ongeldig in het rood. Als ik het op mijn test forum doe werkt het wel. Volgens mij is er iets niet goed. Ik merk dat ik op mijn test forum een phpBB logo zie in het ACP, ik heb deze niet op mijn live forum. Ook staat de volgorde van onderwerpen in het ACP anders. Wat kan ik nu het beste doen ?
- El torro
- Contacteer:
Re: error bij toevoegen smiley
De volgorde is gewoon een instelling, die kun je wijzigen in het module beheer.
Staat het logo wel in de juiste map? adm/images/phpbb_logo.svg
Staat het logo wel in de juiste map? adm/images/phpbb_logo.svg
Ja het logo staat in die map.
Met volgorde bedoel ik niet de smilies maar de onderwerpen in het acp waaruit je kan kiezen etc.
edit nou de smiley toevoegen lukt nu wel. Ik heb een stuk of 60 smileys op de server staan die niet op de berichten pagina staan.
Als ik handmatig alle vinkjes weghaal bij "weergeven op de berichten" dan werkt het. Heel raar.... alsof er teveel staan ofzo....
Logo verhaal en volgorde blijft vreemd.
Met volgorde bedoel ik niet de smilies maar de onderwerpen in het acp waaruit je kan kiezen etc.
edit nou de smiley toevoegen lukt nu wel. Ik heb een stuk of 60 smileys op de server staan die niet op de berichten pagina staan.
Als ik handmatig alle vinkjes weghaal bij "weergeven op de berichten" dan werkt het. Heel raar.... alsof er teveel staan ofzo....
Logo verhaal en volgorde blijft vreemd.
- El torro
- Contacteer:
Dat bedoel ik ook, heb je al in module beheer gekeken?Met volgorde bedoel ik niet de smilies maar de onderwerpen in het acp waaruit je kan kiezen etc.
- El torro
- Contacteer:
Beheer => systeem => module beheer => beheerderspaneel
En dan met de pijltjes naar beneden of boven alles naar wens zetten.
En dan met de pijltjes naar beneden of boven alles naar wens zetten.
Top! Is het alleen niet raar dat ik geen phpbb logo heb in het acp?
- El torro
- Contacteer:
Er wordt naar dat bestand gekeken via admin.css op regel 192
Laatst gewijzigd door El torro op 25 apr 2020, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nope pc.
Je zou dan inderdaad moeten verifiëren dat het logo er is:
En dat de CSS correct is, in
Je zou ook is je browser tools kunnen bekijken, om te kijken of alle bestanden gevonden kunnen worden.
Als je in je Beheerders paneel bent, rechter muisknop op de pagina en 'Element inspecteren'.
Dan in het nieuwe geopende paneel de 'Network' tab kiezen. Dan een keer de pagina verversen en kijken of geen rode links bij zitten.
adm/images/phpbb_logo.svg
En dat de CSS correct is, in
adm/admin.css
op regel 192:
Code: Selecteer alles
#page-header {
text-align: right;
background: url(../images/phpbb_logo.svg) top left no-repeat;
height: 54px;
font-size: 0.85em;
margin-bottom: 10px;
}
Als je in je Beheerders paneel bent, rechter muisknop op de pagina en 'Element inspecteren'.
Dan in het nieuwe geopende paneel de 'Network' tab kiezen. Dan een keer de pagina verversen en kijken of geen rode links bij zitten.
bij mij staat hij in adm/style/admin.css en wat jij hebt staat er ook in ja.
- El torro
- Contacteer:
Welke browser gebruik je?
En wat zie je in "inspect"?
En wat zie je in "inspect"?
Ik gebruik chrome. Ik zie niets bijzonders als ik de pagina in het acp inspecteer. Ik zie in ieder geval nergens een verwijzing naar het phpbb logo.
deze volgorde is wel goed. HEt gaat alleen om de volgorde van de onderwerpen onder bijvoorbeeld algemeen etc. die niet kloppen met mijn test forum. Mijn test forum is helemaal van scratch geinstalleerd met phpbb 3.3.0 mijn live forum bestaat al sinds phpbb 2.0 nog wat.
Sorry typo inderdaad.
adm/style/admin.css
en adm/images/phpbb_logo.svg
.- El torro
- Contacteer:
En heb je ook op "algemeen" geklikt, dan komen de onderliggende modules tevoorschijn en kun je hun volgorde aanpassendeze volgorde is wel goed. HEt gaat alleen om de volgorde van de onderwerpen onder bijvoorbeeld algemeen etc. die niet kloppen met mijn test forum. Mijn test forum is helemaal van scratch geinstalleerd met phpbb 3.3.0 mijn live forum bestaat al sinds phpbb 2.0 nog wat.