Asset inheritance manier 3

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Plaats reactie
607phpBB
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:57

Asset inheritance manier 3

Bericht door 607phpBB » 16 mar 2020, 21:02

Hoi, ik wil graag een aanpassing van prosilver maken zónder daartoe alle bestanden uit prosilver te kopiëren. Dat lijkt me namelijk niet netjes en wellicht ook onhandig, zeker omdat ik verwacht later nog meer stijlen te gaan maken.
Ik gebruik deze pagina en heb gekozen voor manier 3 bij het kopje van 'Asset inheritance', omdat dat de minste regels vereist.
Ik heb

Code: Selecteer alles

<link href="{ROOT_PATH}styles/prosilver/theme/stylesheet.css?assets_version={T_ASSETS_VERSION}" rel="stylesheet">

<link href="{T_STYLESHEET_LINK}" rel="stylesheet">
op twee verschillende plekken gezet (niet tegelijk, maar in verschillende tests), maar als ik op 'Voorbeeld' klik bij de stijl in het beheerderspaneel blijf ik niets zien.
Moet ik de code op een specifieke plek zetten, of moet ik m'n cache zien te legen (dat het eigenlijk al werkt maar ik het nog niet zien kan), of moet ik nog een ander bestand bewerken?

Alvast bedankt. :)

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Asset inheritance manier 3

Bericht door El torro » 16 mar 2020, 21:39

Ik gebruik altijd methode 2 dus weet niet of drie nog werkt.
Wat wil je precies aanpassen en heb je wel een eigen stijl gemaakt en zie je die in het beheer?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Asset inheritance manier 3

Bericht door Ger » 17 mar 2020, 11:37

Bij mijn weten zou dat gewoon moeten werken. Effectief is het niet heel anders dan optie 4 die ik gebruik, zij het dat jij een algemene stylesheet laadt.

Als je op voorbeeld klikt en je bekijkt de broncode (Ctrl + U in de meeste browsers), zie je dan het geparste resultaat van jouw code terugkomen? En klopt de link naar die bestanden dan ook?

607phpBB
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:57

Re: Asset inheritance manier 3

Bericht door 607phpBB » 17 mar 2020, 17:37

Bedankt voor de reacties, ik heb het gevonden! De broncode checken was een goed idee: het bleek dat aanpassingen die ik maakte (zelfs in de comments) niet doorkwamen, zelfs niet na het verwijderen van cookies. En toen realiseerde ik me dat ik wellicht de stijl opnieuw moest installeren. Dat lijkt inderdaad zo te zijn. Dat maakt het testen van stijlen wel iets lastiger, maar dat komt vast goed. Het werkt nu!

607phpBB
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:57

Re: Asset inheritance manier 3

Bericht door 607phpBB » 17 mar 2020, 18:01

Hoi, daar ben ik weer... helaas lukt het me nog niet om delen van de stijl aan te passen. :P
Ik heb in de stylesheet.css van de nieuwe stijl nu

Code: Selecteer alles

@import url("colours.css?v=3.3");
, en een bestand colours.css aangemaakt in diezelfde map met om te testen

Code: Selecteer alles

html, body {
	color: #536482;
	background-color: #333333;
}

.content h2, .panel h2 {
	color: #FF00CC;
	border-bottom-color:  #CCCCCC;
}

h3 {
	border-bottom-color: #CCCCCC;
	color: #FF00CC;
}
. Maar als ik de stijl opnieuw installeer ziet alles er nog hetzelfde uit. Ik zou toch zeggen dat op z'n minst het grijs maken van de achtergrond op zou moeten vallen. ;)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Asset inheritance manier 3

Bericht door Ger » 18 mar 2020, 10:37

Wordt die stylesheet wel ingeladen? Als je chrome of firefox gebruikt, kun je het developer panel openen via F12. De tab netwerk geeft je informatie over alle onderdelen die ingeladen worden.

607phpBB
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:57

Re: Asset inheritance manier 3

Bericht door 607phpBB » 18 mar 2020, 19:40

Ger schreef:
18 mar 2020, 10:37
Wordt die stylesheet wel ingeladen? Als je chrome of firefox gebruikt, kun je het developer panel openen via F12. De tab netwerk geeft je informatie over alle onderdelen die ingeladen worden.
Onder Network zie ik alleen drie keer fontawesome. Bij sources zie ik wel de stylesheet, maar die is daar gek genoeg leeg (de comments staan er ook niet). Wat me ook opvalt is dat er daar een map wordt overgeslagen, en een map wordt toegevoegd, daar ziet de structuur er als volgt uit:
styles
- nieuwthema/theme
-- nl
- prosilver
-- template
-- theme
--- images
Het verbaast me dat de map template er bij nieuwthema niet tussen staat, en het verbaast me dat de map nl er wél tussen staat, want die staat er in FileZilla niet.

607phpBB
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:57

Re: Asset inheritance manier 3

Bericht door 607phpBB » 24 mar 2020, 15:12

De stylesheet wordt nu wel ingeladen! (ik heb ondertussen niks gedaan, misschien lag het aan m'n cookies) Ik zie 'm bij Network nog steeds niet, maar bij Sources wel. Ik kan hem daar ook (tijdelijk) aanpassen waarvan het resultaat dan direct wordt weergegeven in de browser; dat maakt het een stuk makkelijker om erachter te komen wat wat doet. :)

Plaats reactie