Breedte forum aanpassen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Devian

Breedte forum aanpassen

Bericht door Devian » 02 aug 2003, 09:33

De search kmt vrij brakover want ik kon niks vinden :)

Ik krijg de breedte van mijn forum niet anders, bovenaan een stukje wel.. onderaan ook..de rest niet.

heb overal_header en overal_footer aangepast door alle waarden op 80% te zetten ipv 100% en ook wat wat 780's veranderd naar 680.. (en ook wat aan gecastreerd zodat hij de who's online niet meer laat zien).

heb ook de index_body aangepast... maar niks schijnt te werken, hoe gaat dit nou precies?

Kenneth
Contacteer:

Bericht door Kenneth » 02 aug 2003, 09:56

In de templates kun je het helmaal aanpassen.

Devian

Bericht door Devian » 02 aug 2003, 11:22

volgens mij ben ik daar nu mee bezig :s en lukjt het nie?

Inspiration

Bericht door Inspiration » 02 aug 2003, 16:37

Ik snap het probleem niet? :?:

Je forum ziet er goed uit en de breedte is niks mis mee? Ook niet in verhouding tot top & bottom

Devian

Bericht door Devian » 03 aug 2003, 20:58

kijk maar eens op het forum op http://213.51.222.154

over die heb ik het.. en daar is van alles mee.. met een verneukte admin ook nog.... maar het probleem is eerst die breedte...

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 04 aug 2003, 07:12

Devian schreef:kijk maar eens op het forum op http://213.51.222.154
Computertje uitgezet? Kan er niet opkomen nl...

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 04 aug 2003, 08:32

Vind gewoon dit stuk in templates/subSilver/overall_header.tpl

Code: Selecteer alles

</head>
<body bgcolor="{T_BODY_BGCOLOR}" text="{T_BODY_TEXT}" link="{T_BODY_LINK}" vlink="{T_BODY_VLINK}">

<a name="top"></a>

<table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="10" border="0" align="center"> 
en verander dat in dit:

</head>
<body bgcolor="{T_BODY_BGCOLOR}" text="{T_BODY_TEXT}" link="{T_BODY_LINK}" vlink="{T_BODY_VLINK}">

<a name="top"></a>

<table width="80%" cellspacing="0" cellpadding="10" border="0" align="center"> 
de rest hoeft niet. dit is alles

Devian

Bericht door Devian » 04 aug 2003, 10:56

http://forum-styles.co.uk/downloads/details.php?id=5

die style/template is het die ik gebruik.. en in de header staat niks met 100% maar een vaste breedte van 780 ofzo.. die al sik verander alleen maar het bovenste gedeelte wat kleiner maak

poc staat overigens weer aan nu... tis een test voor het intranet op onze lan.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 04 aug 2003, 11:30

als je zoeken gebruikt had had je waarschijnlijk het bericht gevonden wat ik eerder had gepost

open alle tpl files en vervang de

nowrap
voor

nowrap="nowrap"
let op

dat je niet dubbele regels krijgt zoals

nowrap="nowrap="nowrap="nowrap""

het progamma zoals notetab pro leent zich uitstekend voor vele files te bewerken en te aanpassen

sccs
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Devian

Bericht door Devian » 04 aug 2003, 11:32

thz, zal het proberen!

Ik had de search wel gebruikt maar die kwam met zoveel topics die nergens mee te maken had :s

Devian

Bericht door Devian » 04 aug 2003, 11:56

Heb ze nu bijna allemaal gehad en geen enkele stond verkeerd.. alles stond al zoals jij het zei

Inspiration

Bericht door Inspiration » 04 aug 2003, 14:18

Ik snap ook nog niet wat het probleem is, je wilt het forum minder breed hebben? Alles ziet er qua breedte zelfs een beetje te smal uit!

Forum van je kan ik nu niet opkomen, maar je portal is in ieder geval zelfs wat smal. Misschien browser instellingen?
Post eens een screenshot van je forum en laat eens zien wat je precies smaller wilt hebben...

Devian

Bericht door Devian » 04 aug 2003, 16:43

Afbeelding

Zoals je al zei heb ik maar een smal gedeelte voor het forum en is het forum dus breder dan de pagina ;) waardoor ik hem smaller wil hebben en dit met geen mogelijkheid voor elkaar krijg.

Het is maar een klein forum voor 2 dagen, het gaat alleen om de lan en ik wou er liever geen pop-up van maken.

Vast bedankt

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 04 aug 2003, 17:03

Ik heb die style gedownload en ik zag dat er gebruikt werd gamaakt van images die 760px breed zijn en dus net in die tabel passen. de breedte waarde van de tabel aanpassen heeft geen zin omdat hij toch even groot blijft, omdat dat plaatje er anders niet inpast. je moet dus dat plaatje verkleinen.

Devian

Bericht door Devian » 04 aug 2003, 23:48

Ik krijg het nu toch eindelijk voor elkaar ;) moet beide doen.. + plaatjes kleiner maken + in de header kleiner zetten.

Final question, als je naar het forum heen gaat.. topic opent.. is alles in 1x pikzwart... hoe verhelp ik dat?

Inspiration

Bericht door Inspiration » 05 aug 2003, 00:48

Devian schreef:
Final question, als je naar het forum heen gaat.. topic opent.. is alles in 1x pikzwart... hoe verhelp ik dat?
lol klinkt behoorlijk ernstig, kan uit je vraag en informatie nou niet echt bepalen waar dat aan zou kunnen liggen :roll:

Aeolus

Bericht door Aeolus » 05 aug 2003, 18:12

Devian schreef:Ik krijg het nu toch eindelijk voor elkaar ;) moet beide doen.. + plaatjes kleiner maken + in de header kleiner zetten.

kleurinstellingen aanpassen in je ACP
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Gesloten