Ik moet (!) mijn phpbb forum upgraden. Mijn host is naar sql(?) 7.1 gegaan, en toen werkte het phpbb2.x forum niet meer. Na veel 5-en en 6-en is de upgrade gelukt. PHPbb3.1.10 op de oude sql(?). Totdat de host écht over ging naar sql 7.1. Toen kreeg ik ineens allemaal
Nu blijkt dat ik alsnog een extra update mag gaan doen. PHPbb moet naar 3.2. En daar gaat het mis.[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 494: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5336: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3925)
=
=
=
Ik heb van het weekend geprobeerd om de boel te updaten. De auto-installer heeft het een beetje gedaan, maar onvoldoende. Ik kreeg
met een rode achtergrond. Dus heb ik alle files van 3.2 er weer afgehaald en een verse 3.1 weer op de server gezet. Die draait. Met de PHP-debug errors. Door al dat heen en weer gekopieer deed mijn style het niet meer, dat heb ik ondertussen ook weten op te lossen door alle styels er af te kiepen en alleen prosilver er op te laten staan.The installer detected a timeout
The installer has detected a timeout, you may try to refresh the page, which may lead to data corruption. We suggest that you either increase your timeout settings or try to use the CLI
Nu zit ik vast. In mijn admin panel staat
en als ik dan op de database updater link klik, kom ik terug in het install scherm. Op het Amerikaanse forum wordt gezegd dat ik een "database update" moet doen, maar ik mag een ei weten als ik zie waar?Your phpBB installation has not been correctly updated. Please read the information below in order to fix this error.
Files Version
3.2.0
Database version
3.1.10
Latest version
3.2.0
Announcement
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2399606
Incomplete update
We noticed that the last update of your phpBB installation hasn’t been completed. Visit the database updater, ensure Update database only is selected and click on Submit. Don't forget to delete the "install"-directory after you have updated the database sucessfully.
https://www.phpbb.com/community/downloa ... &mode=view
Links staat inderdaad "update database" , maar daar kan ik niet op klikken, dat kan ik niet kiezen en als ik op "update" klik, krijg ik die
=The installer detected a timeout
The installer has detected a timeout, you may try to refresh the page, which may lead to data corruption. We suggest that you either increase your timeout settings or try to use the CLI.
=
=
Heel praktisch: ik kon in eerste instantie bij die instal/ mijn FTP gegevens opgeven. Dat heb ik gedaan, maar ik krijg die hele optie niet meer. Als ik een typefout heb gemaakt in die gegevens, weet ik dat niet? En kan ik dat dan veranderen?
Ik moet "timeout settings" verlengen. Maar mijn host werkt daar niet aan mee. Althans, die willen weten wat ik waarom waarmee en hoe wil gaan doen. En dat weet ik niet.
Kan iemand op deze aardbol mijn 14 jaar oude beestje redden?