Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Inspiration
Bericht
door Inspiration » 25 jul 2003, 03:04
Hallo,
Ik had een tijd phpbb 2.0.5 draaien op een
lycos host om daar mee te oefenen. Dat ging allemaal zo voorspoedig dat ik besloten heb het te gebruiken op mijn
betaalde hosting.
De hosting support PHP en MySQL en ik had ook een database etc aangemaakt.
Ik dacht dat ik klaar was om de hele mikmak te installeren via die handige installatie pagina van phpBB. Na het uploaden van alle bestanden echter, blijkt dat als ik naar mijn domein ga en waar ik verwacht die installatie pagina tegen te komen, ik een error 403 (forbidden) krijg...
Ik heb geen idee wat nu te doen
Iemand die mij kan helpen? Bij voorbaat dank!

-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 25 jul 2003, 08:40
je hebt veel mods. dus kopieeer alle bestanden van je lycos server naar de nieuwe en zet de database over. dus je moet het zonder die instaltie pagina doen.
-
Carlo Claessen
Bericht
door Carlo Claessen » 25 jul 2003, 10:00
Lees de post op jullie site eens en verder als je een phpmyadmin account bij je betaalde host hebt is het wel goed te doen, anders phpmyadmin is gewoon vrij te downloaden op het net, daar kun je mooi je dbases mee overzetten en ook ervoor zorgen dat je je dbase exact over zet!!!
PM me anders even en ik kan kijken wat ik voor jullie kan beteken buiten jullie een oor aannaaien als jullie weer ergens aan het spelen zijn en jullie hebben mij als scheids!!!
(wisten jullie al dat een paar potjes bier voor de wedstrijd en erna een scheids kan beinvloeden, lol)
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien
-
Inspiration
Bericht
door Inspiration » 25 jul 2003, 12:32
Bedankt voor jullie replies... ik had er nog niet eens over nagedacht om die hele site over te zetten, zal ik even proberen
Op mijn betaalde hosting zit inderdaad een phpmyadmin, ik heb er even in rondgeneust en heb gezien dat ik dingen daar kan veranderen... heb alleen 0,0 idee hoe
Hoe zou ik dat moeten doen dan?
-
Inspiration
Bericht
door Inspiration » 25 jul 2003, 12:54
carloclaessen schreef:Lees de post op jullie site eens en verder als je een phpmyadmin account bij je betaalde host hebt is het wel goed te doen, anders phpmyadmin is gewoon vrij te downloaden op het net, daar kun je mooi je dbases mee overzetten en ook ervoor zorgen dat je je dbase exact over zet!!!
PM me anders even en ik kan kijken wat ik voor jullie kan beteken buiten jullie een oor aannaaien als jullie weer ergens aan het spelen zijn en jullie hebben mij als scheids!!!
(wisten jullie al dat een paar potjes bier voor de wedstrijd en erna een scheids kan beinvloeden, lol)
Bedankt voor je post op mijn forum, dat van die avatars was ik ook al van plan, had dat ergens ook gelezen. Ik heb echter eerst bezig met het overzetten van het hele forum, en daarna weer overschakelen naar de "details".
Omdat het forum toch nog maar zo klein is op het moment, voel ik me niet echt een dief ofzo 8)
-
Inspiration
Bericht
door Inspiration » 25 jul 2003, 20:22
Er werd gezegt dat het goed te doen is 8)
Maar op het moment dat ik een phpbb forum overzet op dat ftp adres dan krijg ik direct error 403, terwijl met alleen html/htm files het wel gewoon werkt
Wat doe ik fout

-
Carlo Claessen
Bericht
door Carlo Claessen » 25 jul 2003, 20:34
is php al in jou siteadministrator geinstalleerd???
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien
-
Inspiration
Bericht
door Inspiration » 25 jul 2003, 21:05
-op verzoek-
Ik hoop dat dit wat meer inzicht geeft in mijn situatie?
Ik heb hier echt hulp nodig... anders krijg ik phpBB nooit op mijn site

Laatst gewijzigd door
Inspiration op 26 jul 2003, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Carlo Claessen
Bericht
door Carlo Claessen » 26 jul 2003, 01:12
doe bij je bovenste post effe de images verwijderen, je geeft te veel info af zo
ik heb je toegevoegd op de msn
spreek je morgen dan
-
Carlo Claessen
Bericht
door Carlo Claessen » 26 jul 2003, 10:55
probleem opgelost
was een overstap naar een nieuwe host, php stond nog niet geinstalleerd, dat gedaan eerst, als tweede mysql dbase was een 3 versie de originele was een 4 versie waar de site eerst werd gehost, oplossing, een fresh install gedaan
alle gegevens laten staan en daarna de dbase dunpen en de backup erin plaatsen