probleem na installatie phpbb 2.05
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

probleem na installatie phpbb 2.05
Ik ben weer eens aan het prutsen
Ik heb phpbb wel eens geinstalleerd op win2000 om even mee te spelen
maar nu heb ik redhat 9.0 draaien en daar begonnen de problemen
Na een aantal problemen te hebben opgelost zit ik met een probleem waar ik niet uit kom
Tijdens installatie van phpbb geeft hij aan dat hij geen toegang heeft tot config.php en dat ik deze zelf moet vervangen. Na dat allemaal gedaan te hebben zou het moeten werken dus ik
ik doe phpbb openen en dan krijg ik deze melding:
Warning: Failed opening './config.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear') in /var/www/html/phpbb/common.php on line 111
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpbb/common.php:111) in /var/www/html/phpbb/common.php on line 116
Wat word hiermee bedoeld???
Ik zou graag wat hulp willen om phpbb aan de praat te krijgen
Ik heb gezocht op het forum maar kon hier niets over vinden
Ik heb phpbb wel eens geinstalleerd op win2000 om even mee te spelen
maar nu heb ik redhat 9.0 draaien en daar begonnen de problemen
Na een aantal problemen te hebben opgelost zit ik met een probleem waar ik niet uit kom
Tijdens installatie van phpbb geeft hij aan dat hij geen toegang heeft tot config.php en dat ik deze zelf moet vervangen. Na dat allemaal gedaan te hebben zou het moeten werken dus ik
ik doe phpbb openen en dan krijg ik deze melding:
Warning: Failed opening './config.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear') in /var/www/html/phpbb/common.php on line 111
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpbb/common.php:111) in /var/www/html/phpbb/common.php on line 116
Wat word hiermee bedoeld???
Ik zou graag wat hulp willen om phpbb aan de praat te krijgen
Ik heb gezocht op het forum maar kon hier niets over vinden
Laatst gewijzigd door prutser op 23 jul 2003, 08:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, dat bedoel ik.prutser schreef:Bedankt voor je reactie
ik heb naar de config.php gekeken en die is in kleine letters
hoe stel ik de chmod in van het bestand en waar moet ie op staan
als ik de eigenschappen bekijk van het bestand bij permissions dan heeft de root
read, write en execute permissies (of bedoel je dat niet)
Je kan ook proberen om het config.php bestand leeg te maken, evenals je database waarin je PhpBB in hebt geinstalleerd.
Geef dan config.php alle permissies (dus dat ook bezoekers kunnen schrijven, kortom alle vakjes aanzetten) en probeer het dan opnieuw. Dan kan het haast niet fout gaan.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kikke
het werkt!
Ik ben zo blij als een kind
Ik heb root, gebruikers en groepen toegang gegeven te lezen schrijven en te executen
hij staat volgens mij op chmod 777
is dit overdreven moet moet ie zo staan ik heb eens iets gehoord dat veel bestanden op 755 staan?
nog een kort vraagje over mijn config.php
is die wel beschermd tegen lezen van buitenaf, ik zie namenlijk ook wachtwoorden staan in het bestand
het werkt!
Ik ben zo blij als een kind
Ik heb root, gebruikers en groepen toegang gegeven te lezen schrijven en te executen
hij staat volgens mij op chmod 777
is dit overdreven moet moet ie zo staan ik heb eens iets gehoord dat veel bestanden op 755 staan?
nog een kort vraagje over mijn config.php
is die wel beschermd tegen lezen van buitenaf, ik zie namenlijk ook wachtwoorden staan in het bestand
Ik zag hier het woord CHMOD staan, en dat had ik net nodig voor mijn probleem.FlorisD schreef:Het lijkt erop dat het bestand config.php (die je dus zelf moest plaatsen) niet kon worden gevonden. Check de CHMOD instellingen en/of controleer het bestand op eventuele hoofdletters in de bestandsnaam. Deze mogen hier namelijk NIET in voorkomen!
Bij de Installatie handleiding stond dat ik dus chmod instellingen moest veranderen.
Ik heb alles upgeload via de WebFTP van host.sk (daar heb ik ook mijn database staan) in Dreamweaver.
Ik kan dus niets vinden over de chmod instellingen van het bestand config.php. Als ik met mijn rechtermuisknop op het bestand klikt kan ik ook niets vinden over Attributes/CHMODAls het uploaden klaar is sluit dan de verbinding nog niet af, maar verander de chmod instellingen van het bestand phpBB2/config.php naar 777 (rwxrwxrwx). Dit kun je doen door op met de rechter muisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor Attributes/CHMOD en dan te wijzigen.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt 8)
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
http://www.flashfxp.com
30 dagen trial maar daarna kan je het gewoon gebruiken. druk op het bliksem schichje --> quich connect om te connecten en op eht stekkertje ernaast om de disconnecten
30 dagen trial maar daarna kan je het gewoon gebruiken. druk op het bliksem schichje --> quich connect om te connecten en op eht stekkertje ernaast om de disconnecten