Webmaster gezocht die mijn forumversie voor mij wil updaten

Plaats reactie
jiskefet

Webmaster gezocht die mijn forumversie voor mij wil updaten

Bericht door jiskefet » 06 aug 2016, 14:39

• Adres van je forum: http://www.catroom.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.1.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?

Wat is het probleem?
Er zijn in het verleden problemen geweest met mijn forum omdat updates niet volledig waren gedaan, waardoor sommige dingen nog in een oude versie stonden. David heeft dat toen allemaal voor me opgelost, maar ik begrijp dat hij geen support meer doet.
De huidige versie is inmiddels al weer verouderd en er moet dus weer een update uitgevoerd worden. Ik ben een totale digibeet en snap er allemaal geen barst van, dus ik zoek nu dus eigenlijk iemand die de updates voor mijn forum voor me zou willen verzorgen.

Ger
Contacteer:

Re: Webmaster gezocht die mijn forumversie voor mij wil upda

Bericht door Ger » 08 aug 2016, 08:41

Als je het door iemand anders wil laten doen, dan kun je terecht in Prikbrod en service

Maar waarom probeer je het niet eerst zelf? Een forum updaten is tegenwoordig niet moeilijk meer. Je download het volledige pakket voor 3.1, pakt alles uit en verwijderd het volgende:
Het config.php bestand
De /images/ map
De /files/ map
De /store/ map

De rest upload je naar je forum (de map waar je o.a. config.php ziet staan). Daarbij overschrijf je de bestaande bestanden.

Navigeer naar /install/database_update.php en voer deze uit
Verwijder hierna de /install/ map.

Je forum is nu weer up to date

jiskefet

Bericht door jiskefet » 08 aug 2016, 12:07

Zoals gezegd ben ik hier niet echt handig mee. De laatste keer dat ik zelf iets veranderd heb, wat nog een stuk simpeler was dan dit, had ik de boel ook al vernaggeld. Geen idee hoe ik dat gdaan had, volgens mij had ik alles volgens de instructies gedaan, maar toch werkte het niet.
Toen heeft David me weer moeten redden.

En als ik het verknal, is het forum offline totdat ik iemand kan vinden die het herstelt.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 08 aug 2016, 12:21

Tsja, het is eigenlijk niet ingewikkelder dan wat bestanden op een iPod zetten o.i.d. En natuurlijk moet je eerst even een backup maken.

Maar goed, wat jij wil. Als je het niet aandurft zou ik een oproepje op het prikbord zetten.

Plaats reactie