Facebook Like button in header of menubar

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
RichardM

Facebook Like button in header of menubar

Bericht door RichardM » 11 jan 2016, 12:19

Hallo,

Is er toevallig een makkelijke manier of extensie waarmee ik een Facebook like button in de header of menubar kan zetten zodat mensen mijn forum als website kunnen liken/delen?

Ben zeer benieuwd.

Richard

Theriddler
Contacteer:

Re: Facebook Like button in header of menubar

Bericht door Theriddler » 12 jan 2016, 20:22

Hallo RichardM,

De makkelijkste manier is de template wijzigen eg navbar_header.html of overall_header.html

Een iets moeilijkere weg is een extensie maken en dan met de juiste template events je haakt dan gewoon ergens in. zo hoef je ook niets te wijzigen in de core code van phpbb, wat in principe afgeraden wordt maar niet heel erg is als je het wel doet.

misschien ben ik van plan om een extensie te maken die de facebook like knop laat zien in de header dat is niet geheel moeilijk en een makkelijke extensie voor mij om te maken,
maar ik ben nu druk met een andere extensie om de spreekwordelijke puntjes op de i te zetten.

David
Contacteer:

Re: Facebook Like button in header of menubar

Bericht door David » 12 jan 2016, 21:59

Alweer een hele tijd geleden heb ik een extensie gemaakt van de Facebook sidebar dat was een onderwerp hier op phpbb.nl of phpbbservice.nl. Weet niet meer precies waar, want kan het onderwerp zosnel niet vinden. Die code heb ik gebruikt voor een extensie, het is alleen HTML en CSS helaas geen beheerderspaneel functie waar jij je FB pagina kan invullen. Ik heb destijds wel een verzoekje geplaatst op phpbb.com. Iemand is er wel mee bezig geweest, maar door tijd afgehaakt.

Eigenlijk weet ik ook niet of het netjes staat om een sidebar te hebben, wil toch zoveel mogelijk een professionele uitstraling hebben.

Maar goed, de code daarvan heb ik dus nog. Heb hem nooit als extensie uitgegeven of hier neergezet omdat je de broncode moet aanpassen om hem voor jouw Facebook pagina te laten werken en dan is het eigenlijk geen echte extensie toch?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie