Help En Advies Aub verhuizing

Plaats reactie
papito

Help En Advies Aub verhuizing

Bericht door papito » 05 jan 2016, 23:48

Hallo Hallo

Ik heb besloten om eind van de maand een andere host te nemen voor mijn forum.
Heb reeds 6 maanden een forum, maar ben niet zo blij met mijn huidige host.
Ik heb nog nooit een forum verhuist, daarmee raadpleeg ik dit forum.
Heb wel reeds een volledige back upgemaakt van mijn forum via cpanel (winrar) bestand,
en gedownload op mijn pc.
Ik moet ook nog 1 update doen(ook geen ervaring mee) Voor de verhuizen of er na ?
Graag iemand of meerdere mensen die mij het kunnen uitleggen in stappen plan dat het probleemloos verloopt .

Ps op de makelijkste manier aub :ugeek: hihi

Alvast Hartenlijk bedankt.

Groeten P

El torro
Contacteer:

Re: Help En Advies Aub verhuizing

Bericht door El torro » 06 jan 2016, 08:16

David
Contacteer:

Bericht door David » 06 jan 2016, 16:39

Welkom op phpbb.nl :)

Misschien mag ik nog even een tip geven, want ik begrijp dat je nu al een volledige back-up hebt? Je hebt dus zowel je bestanden als je database al op je computer? Is je forum nog steeds online? Als dat het geval is, dan heeft je back-up eigenlijk weinig zin. Want in de tussen tijd kunnen er dus nog leden bijkomen, er kunnen berichten geplaatst worden en er kunnen misschien bijlages toegevoegd worden... Die zitten allemaal niet in je back-up.

Op het moment dat je gaat verhuizen of updaten, moet jij je forum uitschakelen dat kan via je foruminstellingen in het beheerderspaneel. Pas dan maak je een volledige back-up, je weet dan zeker dat je alles hebt en er niks nieuws kan bijkomen want niet in je back-up zit.

Heb jij bij je nieuwe host rekening gehouden met de benodigdheden en vereisen die phpBB 3.1 nodig heeft?

Verder maakt het volgens mij niet zoveel uit of je eerst verhuisd of update, ik zou het gelijktijdig doen denk ik. Forum uitschakelen, back-up maken, verhuizen en op de nieuwe locatie updaten. Dan lijkt mij het handigst... dan hoef je maak 1x een back-up te maken ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

papito

Bericht door papito » 07 jan 2016, 14:13

Dank je wel voor de tips zal dus moeten wachten tot einde van maand
er moet ik er na dan alles verwijderen van mijn ouden host of gebeurt dat automa
Hou jullie op de hoogten
jaaqah david daar had ik zelf nog niet aan gedacht hhaha
pff

Thx

David
Contacteer:

Bericht door David » 07 jan 2016, 14:28

Ik denk dat je dat zelf moet beslissen, je webruimte bij je oude host zeg je op. Dus alles zal daar automatische verwijderd worden, als je opzegging erdoor is. Als je je domeinnaam mee verhuisd, wordt alles op je oude server toch onbereikbaar voor iedereen die de tijdelijke links (demo links) niet kent.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

papito

Bericht door papito » 15 jan 2016, 21:21

Alles in orde hahah thx

Plaats reactie