e-mail instellingen

Plaats reactie
nl1sms

e-mail instellingen

Bericht door nl1sms » 21 sep 2015, 08:17

• Adres van je forum: http://www.overmatigzweten.nl
    Event. modificaties op je forum:mods zijn zo jaren 80
    Wanneer ontstond het probleem?lang geleden
    phpBB versie:3.1.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Ik draai al 10 jaar een phpBB forum en eigenlijk heb ik in die 10 jaar tijd altijd problemen gehad met de email instellingen.

Het gebeurd geregeld dat een nieuwe gebruiker zich registreert en ik daar geen email van krijg. Als ik wel een email krijg komt hij steevast in mijn ongewenste mail maar dit terzijde. Het is dus de ene keer wel de andere keer niet. Eerlijkheidshalve gebeurd het vaker dat ik wel een email krijg dan niet. Maar waarom is dit?

Hieronder een screenshot van mijn email instellingen in het ACP. Ik gebruik smtp omdat ik het gevoel heb dat dit net even beter werkt dan de interne mail functie. Kan iemand naar mijn instellingen kijken of deze juist zijn. Ik heb localhost ingevuld maar volgens mij hoster moet het smtp adres zijn: outgoing-smtp333s.cp.ashosting.nl op port 25. Dit maakt toch niet uit, localhost is toch hetzelfde?

http://overmatigzweten.nl/Screenshot.jpg

El torro
Contacteer:

Re: e-mail instellingen

Bericht door El torro » 21 sep 2015, 09:26

Wonderbaarlijk dat het soms werkt??
Als je een hotmail adtres gebruikt moet je niet de serverinstellingen van je hosting gebruiken maar die van hotmail.
Even googelen levert dit op:
http://www.serversmtp.com/en/smtp-hotmail

nl1sms

Bericht door nl1sms » 21 sep 2015, 09:34

hmmm kan ik dan niet beter de interne mail functie gebruiken?

nl1sms

Bericht door nl1sms » 29 nov 2015, 08:14

Ik heb nog steeds geregeld last van dat ik geen notificatie emails binnen krijg als een nieuwe gebruiker zich heeft geregistreerd. De wiki bestaat niet meer hier. Kan iemand mij de juiste instellingen geven? Ik gebruik nu de interne mail functie.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 29 nov 2015, 10:21

Wat jouw instellingen zijn weten wij natuurlijk niet
Maar hier een voorbeeld:
Verder kun je nog controleren of de instellingen in je gebruikerspaneel juist staan
Je IP adres waar de e-mails van verzonden worden in op spamlisten voorkomt.
Je e-mail adres bij jouw op een white-list zetten

http://zackytoolsone.awardspace.com/too ... ttings.png

nl1sms

Bericht door nl1sms » 29 nov 2015, 11:47

El torro schreef:Wat jouw instellingen zijn weten wij natuurlijk niet
Maar hier een voorbeeld:
Verder kun je nog controleren of de instellingen in je gebruikerspaneel juist staan
Je IP adres waar de e-mails van verzonden worden in op spamlisten voorkomt.
Je e-mail adres bij jouw op een white-list zetten

http://zackytoolsone.awardspace.com/too ... ttings.png
thanks

mijn instellingen stonden in een screenshot ten tijde van het starten van dit topic, ;)

de interne mail functie doet niets meer bij mij. net getest, komen geen emails meer aan. zal dit aan mijn hoster kunnen liggen?

ik denk dat het probleem zit met dat ik Hotmail gebruik als afzender adres. ik moet eens goed nadenken over hoe ik dat anders kan gaan doen. als ik de smtp settings van Hotmail instel dan duurt het 1 a 2 seconden als een gebruiker zich heeft geregistreerd en er een email moet worden verzonden. Dat wil ik niet.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 29 nov 2015, 11:58

Ik denk dat je best een info. at. overmatigzweten.nl emailadres aanmaakt en die dan gebruikt op het forum.

als ik de smtp settings van Hotmail instel dan duurt het 1 a 2 seconden als een gebruiker zich heeft geregistreerd en er een email moet worden verzonden. Dat wil ik niet.
Dit snap ik niet?

nl1sms

Bericht door nl1sms » 30 nov 2015, 11:30

Dit snap ik niet?
als ik de smtp server van Hotmail opgeef dan moet hij eerst verbinding maken met deze server om vervolgens naam en wachtwoord in te voeren. Dit kost tijd, zichtbaar 1 a 2 seconde. Dit zie je zodra iemand zich heeft geregistreerd en er dus een notificatie email verzonden gaat worden door het forum.

edit:

ik heb nu dus een info@overmatigzweten.nl aangemaakt en dit ook zo ingesteld bij emailinstellingen. Gebruiker krijgt wel een email, ik krijg geen notificatie email. Terwijl dit wel aan staat. :o Ligt dit dan toch ergens bij de provider ?

nl1sms

Bericht door nl1sms » 05 dec 2015, 12:29

het lag dus aan een spammer op de server waar mijn website ook op draait. Super irritant maar opgelost.

Plaats reactie