Gebruikers beheren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoef

Gebruikers beheren

Bericht door zoef » 05 jan 2015, 17:10

Als ik naar Beheerderspaneel ga en daar tabblad "Permissies" aanklik en daar dan links op "Gebaseerde gebruikerspermissies" klik, zie ik onderstaande afbeelding waar 4 personen in vermeld staan.(hier onzichtbaar gemaakt)
Ik wil daar 2 personen uithalen (1 en 2), maar kan nergens vinden hoe dat moet.
Ik weet ook niet eens meer hoe ze daar in kwamen. :(
Afbeelding

Kan iemand me vertellen hoe ik daar personen uit kan verwijderen, of ze er in kan plaatsen? Want als je ze kan beheren zoals dat boven dat vak staat, zou je ze moeten kunnen verwijderen of toe kunnen voegen
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

David
Contacteer:

Re: Gebruikers beheren

Bericht door David » 05 jan 2015, 17:14

Als ik het goed begrijp, komen alle leden daar te staan. Je kan daarmee kijken hoe de permissies zijn ingesteld voor de desbetreffende gebruiker. Het is dus onnodig om daar leden te verwijderen ;)
Wijziging: Toevoeging:
Toch eventjes opgezocht, waarschijnlijk heb jij voor die gebruikers, de gebruikerspermissies apart ingesteld. Als het goed is staat die optie ook daar onder het tabblad: Permissies

Vul hier de desbetreffende gebruikersnaam in en pas de permissies aan, als je alles op NEE zet dat verdwijnt de naam uit het lijstje. Ik vermoed dat dan de gewone groepspermissies in gang treden, maar ben niet helemaal zeker.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 05 jan 2015, 17:53

In dat hok waar ik 1 en 2 heb geplaatst, stonden 4 leden. We hebben er 9, die andere 5 stonden daar niet in.
Maar ik denk, nu ik je reactie heb gelezen, te weten waar dat aan ligt, de twee die ik er uit wilde halen kregen van mij ooit tijdelijk de beheerdersfuncties, met de daarbij behorende permissies.

Ik heb nu gedaan wat je hebt voorgesteld en ze staan nu niet meer in dat vak. Ik heb hun gebruikerspermissies uitgetest en ze hebben nu de normale permissies van Geregistreerde leden.
Ik weet nu hoe je mensen in dat vak kunt krijgen en hoe je ze er ook weer uit haalt.

Dank je wel David, weer wat geleerd :)
Ben blij met dit forum!

vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 jan 2015, 17:55

Moest zelf ook eventjes zoeken hoor, dit was één van de functies die ik eigenlijk nog nooit heb gebruikt. Had al snel in de gaten dat mijn eerste vermoeden niet klopte. Maar ben blij dat wij het toch hebben kunnen oplossen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 05 jan 2015, 18:08

Ben er ook blij om :D

Gesloten