registreren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Wiyâka Owâci

registreren

Bericht door Wiyâka Owâci » 18 nov 2014, 17:16

• Adres van je forum: http://www.wo2belgie.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik zou willen instellen dat nieuwe users verplicht zijn zich te registreren en voor te stellen voor ze ook maar iets kunnen doen. Hoe gaat dit in zijn werk? Graag uitleg in verstaanbare taal (ben op IT vlak nogal een deftige kluns).

Alvast bedankt,
Wiyâka Owâci mod WO2Belgie.be

David
Contacteer:

Re: registreren

Bericht door David » 18 nov 2014, 18:21

Je zou daarvoor de nieuw geregistreerde gebruikers groep kunnen gebruiken. Dit is een groep waar pas geregistreerde leden inkomen als deze functie is ingeschakeld, je kan dan voor die groep beperkte permissies instellen. Zo geef je ze alleen toegang tot het forum waar men zich voor moet stellen, voor alle andere forums ontzeg je ze de toegang door alle permissies op NOOIT te zetten.
  • Ga naar het beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik aan de linkerkant op: Forumpermissies
  • Selecteer dan één of meerdere forums die je wilt verbergen, klik vervolgens op bevestig
  • Selecteer dan de groep 'nieuw geregistreerde gebruikers', klik vervolgens op bevestig
  • Klik dan op "Alles NOOIT", klik vervolgens op Pas alle permissies toe
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Wiyâka Owâci

Bericht door Wiyâka Owâci » 20 nov 2014, 21:01

Bedankt, dat noem ik tenminste verstaanbare taal...
Direct doen zie...

Nogmaals bedankt,
Wiyaka

ps: Kun je me misschien op deze wijze ook kunnen wijsmaken hoe ik een favicon installeer?
Laatst gewijzigd door Wiyâka Owâci op 20 nov 2014, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Bericht door David » 20 nov 2014, 21:03

Graag gedaan ;)

David
Contacteer:

Bericht door David » 20 nov 2014, 21:11

Ik zie je wijziging nu pas, misschien heb je hier iets aan: http://wiki.phpbb.nl/Favicon Mijn collega supporter heeft daar een kleine kanttekening bij:
Theriddler schreef:Kleine kanttekening op de wiki.
Er staat niet bij waar je het .ico plaatje moet plaatsen, nu maakt dat niet zoveel uit want dan pas je de locatie aan zou je zeggen, maar sommige browsers pakken automatisch de favicon mee zolang ze in de root staan.

Het makkelijkst is dus deze te plaatsen in de root van je forum ,waar ook de bestanden config.php, viewtopic.php ect staan.

Gebruik vervolgens in overall_header.html de volgende code:

Code: Selecteer alles

<link rel="shortcut icon" href="http://www.jou-url.nl/favicon.ico" type="image/vnd.microsoft.icon" />
Plaats bovenstaande net onder het volgende op een nieuwe regel:

Code: Selecteer alles

<head>
Dat moet vast goed komen toch?
Wijziging: Toevoeging:
Het is natuurlijk net zo makkelijk om het betreffende artikel er even op aan te passen, dat heb ik inmiddels gedaan. Dus met: http://wiki.phpbb.nl/Favicon zou het moeten lukken ;)

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 20 nov 2014, 22:23

Als ik ook nog een aanvulling mag geven.
De favicon kennen de meeste mensen, maar Apple, Android en ook Windows zoeken ook maar hun eigen iconen.

Met behulp van bv deze site kan je ze allemaal maken.
Ook die icons kun je in de root van website zetten.

Gesloten