- Adres van je forum: http://www.tenijenhuis.com
Wanneer ontstond het probleem? na update PHP door provider
Versie ben ik niet zeker, kan er nu even niet opkomen.
Hallo,
Mijn hosting provider heeft de PHP geupdate naar versie 5.5, nu krijg ik de volgende foutmelding.
Volgens de provider moet ik het volgende doen:
U kunt het script updaten zodat het met PHP 5.5 werkt of u mailt ons dat we de PHP versie terugzetten.
Echter ik heb geen idee hoe dat te doen. Kan iemand mij helpen?
Code: Selecteer alles
General Error SQL ERROR [ mysqli ] mysqlnd cannot connect to MySQL 4.1+ using the old insecure authentication. Please use an administration tool to reset your password with the command SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password'). This will store a new, and more secure, hash value in mysql.user. If this user is used in other scripts executed by PHP 5.2 or earlier you might need to remove the old-passwords flag from your my.cnf file [2000] An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
SQL error
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
SQL error
Re: SQL error
Beetje raar dat je host niet weet hoe je dit probleem moet oplossen. Ik heb het eventjes voor je opgezocht en je kan het oplossen door je wachtwoord aan te passen van de gebruikersnaam/database die je gebruikt. Dit kan als het goed is via het controlepaneel van je host, je kan het vinden onder MySQL database of iets in die trant.
Let er wel op dat je het nieuwe wachtwoord ook in je config.php moet zetten.
Let er wel op dat je het nieuwe wachtwoord ook in je config.php moet zetten.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Het aanpassen van het wachtwoord van de sql kan ik helaas niet vinden, zal nog eens een mail sturen maar host provider hoe dit te doen.
Aanpassen van de config.php is geen probleem. Maar heeft nu nog geen nut.
Alvast bedankt voor je reactie. Ik zal je laten horen wat de oplossing is.
Mark
Aanpassen van de config.php is geen probleem. Maar heeft nu nog geen nut.
Alvast bedankt voor je reactie. Ik zal je laten horen wat de oplossing is.
Mark
Ik zie dat het nog steeds niet is gelukt, heeft je host nog niet gereageerd?
Nee helaas niet, zit op een email van mijn host te wachten.
Ik houd je op de hoogte!
Mark
Ik houd je op de hoogte!
Mark
Mag ik je helpen? Als jij mij een PB stuurt met de gegevens van je controlepaneel dan zou ik het wachtwoord van de database aanpassen, moet je zelf even de config.php aanpassen. Weet niet welke host je hebt, maakt ook niet uit
Maar dit duurt wel weg lang..

@David,
Ben nog aan het wachten op de provider, helaas nog steeds geen antwoord. Een technici is er mee bezig.
Ben nog aan het wachten op de provider, helaas nog steeds geen antwoord. Een technici is er mee bezig.
Nog steedsmarktn schreef:@David,

Opgelost
Mijn database stond op een centrale server, vandaar kon ik het wachtwoord niet aanpassen.
De provider heeft weer alles lopend gemaakt, gelukkig maar
Zal door de vakantie wel wat langer geduurd hebben.
Bedankt voor de support,
Mark

Mijn database stond op een centrale server, vandaar kon ik het wachtwoord niet aanpassen.
De provider heeft weer alles lopend gemaakt, gelukkig maar

Zal door de vakantie wel wat langer geduurd hebben.
Bedankt voor de support,
Mark
Fijn dat het inmiddels is opgelost