Tekst in- of uitklappen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoef

Tekst in- of uitklappen

Bericht door zoef » 27 mei 2014, 19:33

Hallo,

Ik zoek een manier waarmee een bepaald stuk tekst wat iemand in een forumbericht wil plaatsen, ingeklapt kan worden en weer zichtbaar (uitgeklapt) gemaakt kan worden als het wordt aangeklikt. Het heeft een naam met het woord "Spoiler" geloof ik.

Nu vond ik via de zoekfunctie hier al iets wat naar mijn idee precies is wat ik zoek (eerste optie: Spoiler (in-/uitklapbaar vlak als hieronder))
Alleen staat er niet op welke manier ik dit op ons forum kan plaatsen.
Wat moet ik doen en waar moet ik aan het werk gaan?

Al vast bedankt voor het lezen.

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

David
Contacteer:

Re: Tekst in- of uitklappen

Bericht door David » 27 mei 2014, 20:30

Je kunt de BBcode met onderstaande stappen toevoegen
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Berichten
  • Klik dan op de knop: Nieuwe BBcode toevoegen
  • Vul dan onderstaande gegevens in:

BBCode gebruik:

Code: Selecteer alles

[spoiler]{TEXT}[/spoiler]

HTML-vervanging:

<dl class="codebox"><dt>Spoiler: <a href="javascript&#058; void(0);" onClick="var spoiler = this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('dd')[0]; if ( spoiler.style.display == 'none' ) { spoiler.style.display = 'block'; this.innerHTML = 'hide'; } else { spoiler.style.display = 'none'; this.innerHTML = 'show'; };">show</a></dt><dd style="display: none;">{TEXT}</dd></dl>                 

Hulplijn:

[spoiler]Plaats hier je tekst, die je wilt inklappen/uitklappen[/spoiler]

Instellingen:
    'toon bij plaatsen bericht' kun je naar wens selecteren. Klik daarna op de knop Bevestig
  • Nu kun je de BBcode naar wens gebruiken!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Re: Tekst in- of uitklappen

Bericht door zoef » 27 mei 2014, 21:32

David, hartstikke bedankt.
Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en het werkt. Dit was precies de bedoeling, fijn :)
Dank je wel!!!

Groeten,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gesloten