Overzetten forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Php
Contacteer:

Overzetten forum

Bericht door Php » 27 mei 2003, 21:36

Ik heb een full backup gemaakt en wil een nieuw forum starten op een andere host. Moet ik nu eerst gewoon weer de gewone installatie doen en dan gewoon dat textfile uploaden? Naar welke map dan? Het is alleen een textfile. Klopt dat?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 27 mei 2003, 22:38

Het kan kloppen dat het een textfile is, daar staan gewoon direct de SQL commands in en is dus niet gezipt of ge-gzipt. Als je zeker weet dat je backup goed gelukt is kan je gewoon overstappen naar de andere host, je files opnieuw uploaden, config.php aanpassen met je nieuwe database gegevens en via PHPmyAdmin je oude database backup terugzetten. Als alles goed gaat werkt het meteen weer zoals vanouds en heb je dus niet eens een installatie nodig.

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 27 mei 2003, 23:01

mosymuis schreef:Het kan kloppen dat het een textfile is, daar staan gewoon direct de SQL commands in en is dus niet gezipt of ge-gzipt. Als je zeker weet dat je backup goed gelukt is kan je gewoon overstappen naar de andere host, je files opnieuw uploaden, config.php aanpassen met je nieuwe database gegevens en via PHPmyAdmin je oude database backup terugzetten. Als alles goed gaat werkt het meteen weer zoals vanouds en heb je dus niet eens een installatie nodig.
Hoe pas ik de config.php aan met de nieuwe database?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 27 mei 2003, 23:18

Mijn config.php ziet er als volgt uit:

Code: Selecteer alles

<?php

//
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
//

$dbms = 'mysql';

$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'mosymuis';
$dbuser = 'mosymuis';
$dbpasswd = '*********';

$table_prefix = 'phpbb_';

define('PHPBB_INSTALLED', true);

?>
Het enige wat je in jou versie moet veranderen is je database Host (waarschijnlijk ook localhost?), je db Name, je db User en je Password. phpBB zal dan niet anders weten dat de installatie allang achter de rug is, zal de database vinden en zal precies zo werken als op je oude host het geval was. :bier:

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 27 mei 2003, 23:46

mosymuis schreef:Mijn config.php ziet er als volgt uit:

Code: Selecteer alles

<?php

//
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
//

$dbms = 'mysql';

$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'mosymuis';
$dbuser = 'mosymuis';
$dbpasswd = '*********';

$table_prefix = 'phpbb_';

define('PHPBB_INSTALLED', true);

?>
Het enige wat je in jou versie moet veranderen is je database Host (waarschijnlijk ook localhost?), je db Name, je db User en je Password. phpBB zal dan niet anders weten dat de installatie allang achter de rug is, zal de database vinden en zal precies zo werken als op je oude host het geval was. :bier:
Dat heb ik nu gedaan maar het forum is nog gewoon een testforum. Ik weet niet of ik dat fout gedaan heb, maar ik heb eerst alle mappen van mijn oude host naar de nieuwe overgezet, templates en zo, en ook de foot_header en overall_header en page_headr

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 mei 2003, 08:53

Huh? Je hebt het forum toch net geinstalleerd? Je moet gewoon al je files overzetten (wat je nu dus blijkbaar gedaan hebt), config.php aanpassen met je nieuwe gegevens, config.php uploaden natuurlijk en dan de database terugzetten. Waar ging het hier mis dan?

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 28 mei 2003, 17:25

mosymuis schreef:Huh? Je hebt het forum toch net geinstalleerd? Je moet gewoon al je files overzetten (wat je nu dus blijkbaar gedaan hebt), config.php aanpassen met je nieuwe gegevens, config.php uploaden natuurlijk en dan de database terugzetten. Waar ging het hier mis dan?
Wel, ik had eerst vergeten het wachtwoord in te vullen in het config.php, later deed ik dat wel en kwam hij er wel in. Maar als ik dan restore database kies, en via het bladeren op mijn computer het opgeslagen text.file kies, dan zie ik hem bezig zijn, maar tenslotte zie ik een wit scherm met een blauwe link getiteld "powerd by phpBB."

Als ik dan de link weer aanklik van het forum, is er niks veranderd.

Trouwens, in het bovenstaande config.php voorbeeld heb jij $dbms = 'mysql'; staan, maar ik heb er $dbms = 'mysql1'; staan, dus met een 1 erachter.

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 28 mei 2003, 18:42

mosymuis schreef:Huh? Je hebt het forum toch net geinstalleerd? Je moet gewoon al je files overzetten (wat je nu dus blijkbaar gedaan hebt), config.php aanpassen met je nieuwe gegevens, config.php uploaden natuurlijk en dan de database terugzetten. Waar ging het hier mis dan?
Versta je onder alle files alle mappen zoals ook includes? of alleen een aantal files die ik boven noemde?

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 28 mei 2003, 19:44

Overigens, ik had bij de upload het config.php vergeten, en na install kreeg ik de boodschap dat het config.php niet beschreven kon worden en dat het upgeload moest worden. Vervolgens moest ik dan inloggen op mijn pagina, maar daar kom ik niet eens in. Als ik naar forum/index.php ga kom ik op de installatiepagina. Er was eerst geen index.html pagina geplaatst, maar ook daarna ging het niet. Als ik dan opnieuw wil installeren dan krijg ik deze boodschap: "Table 'phpbb_auth_access' already exists."

Zou niet weten hoe nu verder.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 mei 2003, 21:46

Php schreef:Wel, ik had eerst vergeten het wachtwoord in te vullen in het config.php, later deed ik dat wel en kwam hij er wel in. Maar als ik dan restore database kies, en via het bladeren op mijn computer het opgeslagen text.file kies, dan zie ik hem bezig zijn, maar tenslotte zie ik een wit scherm met een blauwe link getiteld "powerd by phpBB."
Php schreef:Als ik dan de link weer aanklik van het forum, is er niks veranderd.
Php schreef:Versta je onder alle files alle mappen zoals ook includes? of alleen een aantal files die ik boven noemde?
Ja dat bedoel ik zeker, je moet ALLE bestanden van phpBB op je nieuwe host zetten. Ik bedoelde dus telkens dat het niet nodig was om je forum op de nieuwe locatie te installeren, want het enige wat een installatie feitelijk doet is het uploaden van tabellen in je database en het instellen van config.php. Je moet nu dus zelf je database terugzetten, niet via phpBB maar het liefst via phpMyAdmin, en daarna je config.php aanpassen en uploaden.

Php schreef:Trouwens, in het bovenstaande config.php voorbeeld heb jij $dbms = 'mysql'; staan, maar ik heb er $dbms = 'mysql1'; staan, dus met een 1 erachter.
Dat is wel n'n goeie, $dbms stelt in welk database type je gebruikt. Voor mijn MySQL 3.x database is dat 'mysql,' dus ik vermoed dat dat voor MySQL 4.x 'mysql1' is. Hoe dat precies zit moet je zelf even uitvogelen, of misschien dat iemand anders het hier weet.

Spikey

Bericht door Spikey » 28 mei 2003, 21:50

Even opnieuw, want ik ben de draad kwijt.

Maak eerst je database leeg via phpMyAdmin door alle tables te selecteren en dan de optie "drop".

Daarna upload je alle bestanden en mappen van de kopie van je oude forum. Als je dit al gedaan hebt hoeft dat niet opnieuw.

Vervolgens wijzig je het bestand config.php met de gegevens van je nieuwe database en upload het nogmaals waarbij je het aanwezige bestand overschrijft.

Dan plaats je via phpMyAdmin de database backup terug via het "query" scherm.

En daarna kun je in je webbrowser de url opgeven naar de nieuwe site en staat daar een volledig kopie van je oude site.
Het enige wat je misschien nog moet aanpassen zijn de cookie-instellingen in adminpaneel/configuratie.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 mei 2003, 22:00

Spikey schreef:Het enige wat je misschien nog moet aanpassen zijn de cookie-instellingen in adminpaneel/configuratie.
Klopt idd, maar voor de rest noemde je alles op wat ik hem ook al had verteld :wink:

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 28 mei 2003, 22:16

Spikey schreef:Even opnieuw, want ik ben de draad kwijt.

Maak eerst je database leeg via phpMyAdmin door alle tables te selecteren en dan de optie "drop".

Daarna upload je alle bestanden en mappen van de kopie van je oude forum. Als je dit al gedaan hebt hoeft dat niet opnieuw.

Vervolgens wijzig je het bestand config.php met de gegevens van je nieuwe database en upload het nogmaals waarbij je het aanwezige bestand overschrijft.

En daarna kun je in je webbrowser de url opgeven naar de nieuwe site en staat daar een volledig kopie van je oude site.
Het enige wat je misschien nog moet aanpassen zijn de cookie-instellingen in adminpaneel/configuratie.
Hm, dan moet ik eerst phpMyAdmin installeren.

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 29 mei 2003, 16:56

Ik zal het eens op die manier doen. Ik had net wel succesvol het gewijzigde config.php file ge-upload, waarna ik op het forum kwam. Is het normaal dat je na het herstellen van de database een wit scherm krijgt met "powerd by php?"

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 mei 2003, 17:20

Nee dat is niet normaal, ergens doe je het nog fout. Doe je wel wat we je vertellen?

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 29 mei 2003, 17:35

mosymuis schreef:Nee dat is niet normaal, ergens doe je het nog fout. Doe je wel wat we je vertellen?
Dat met phpMyAdmin heb ik nog niet gedaan. Ik heb net alle bestanden van de oude host overgezet, maar dan krijg ik de melding "cannot connext to database.

Ik zal eens phpMyAdmin installeren.

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 29 mei 2003, 17:44

Uuh Spikey,

In de tutorial van phpmyadmin, staat dat je in configinc.php de hostgegevens en gebr. naam en password moet wijzigen, maar je geeft het er maar 1 keer aan, terwijl er meerdere alinea's met deze regels staan met dezelfe gevens, moet je ze daar overal wijzigen?

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 29 mei 2003, 18:44

Ik heb even de engelse taal geselcteerd in het programma want ik wist niet zeker of "drop" nu verwijderen of legen betekent in het nederlands.

Er staat dan een mogelijkheid om een nieuwe tabel te maken. Moet dat? En waar kan ik in het programma bestanden uploaden vanaf de pc?

Ik heb dit er nu voor staan:
  • Your SQL-query has been executed successfully

SQL-query :
    Wijziging: [Create PHP Code]
    DROP TABLE `phpbb_auth_access` ,
    `phpbb_banlist` ,
    `phpbb_categories` ,
    `phpbb_config` ,
    `phpbb_disallow` ,
    `phpbb_forum_prune` ,
    `phpbb_forums` ,
    `phpbb_groups` ,
    `phpbb_posts` ,
    `phpbb_posts_text` ,
    `phpbb_privmsgs` ,
    `phpbb_privmsgs_text` ,
    `phpbb_ranks` ,
    `phpbb_search_results` ,
    `phpbb_search_wordlist` ,
    `phpbb_search_wordmatch` ,
    `phpbb_sessions` ,
    `phpbb_smilies` ,
    `phpbb_themes` ,
    `phpbb_themes_name` ,
    `phpbb_topics` ,
    `phpbb_topics_watch` ,
    `phpbb_user_group` ,
    `phpbb_users` ,
    `phpbb_vote_desc` ,
    `phpbb_vote_results` ,
    `phpbb_vote_voters` ,
    `phpbb_words` ;

No tables found in database.
    --------------------------------------------------------------------------------

Create new table on database DB_nacq9825 :
    Name :
    Fields :
Hoe moet ik die table noemen en wat is "fields?"

Ik wacht even op je reactie maar volgens mij moet er wel iets veranderen want nu krijg ik als ik naar het forum ga dit:
  • phpBB : Critical Error

Could not query config information

DEBUG MODE

SQL Error : 1146 Table 'DB_nacq9825.phpbb_config' doesn't exist

SELECT * FROM phpbb_config

En toen ik de tables gedropt heb bekeek ik mijn config.php file maar dat is nog gewoon goed, de localhost, db name en gebr. naam en password staan er goed in. Waarom dan toch de fout?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 mei 2003, 20:37

Als je database leeg is moet je je oude database terugzetten waardoor je je forum instellingen en topics weer terug hebt. De error van je forum is logisch, omdat hij immers geen configuratiegegevens meer kan vinden, die tabel heb je immers verwijderd. Zet dus je database backup terug en alles zou weer als vanouds moeten werken.

Php
Contacteer:

Bericht door Php » 29 mei 2003, 21:06

mosymuis schreef:Als je database leeg is moet je je oude database terugzetten waardoor je je forum instellingen en topics weer terug hebt. De error van je forum is logisch, omdat hij immers geen configuratiegegevens meer kan vinden, die tabel heb je immers verwijderd. Zet dus je database backup terug en alles zou weer als vanouds moeten werken.
Tja maar hoe zet ik mijn database terug als ik niet eens op mijn site kan komen om de database te herstellen? Of moet dat in phpMyAdmin? En zo ja, hoe? Met SQL? Zo ja wat voor commando's moet ikdan runnen? Ik weet niets van phpMyAdMin.

Ik heb wel alle oude bestanden via ftp teruggezet. En alleen het config.php gewijzigd zoals aangegeven.

Gesloten