Update forum of andere look
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Update forum of andere look
ok dit heb ik gedaan ik heb nu een wit filetje op mijn bureaublad staan met de naam tunedfi_vwbc.sql
welke stap volgt nu
welke stap volgt nu
Wat ik zelf altijd doe is het bestand openen met notepad++ om te kijken of er daadwerkelijk database tabellen in je file staan. Soms staat er maar 1 lijn in met een foutmelding. Dat wil je natuurlijk voorkomenopelboy schreef:ok dit heb ik gedaan ik heb nu een wit filetje op mijn bureaublad staan met de naam tunedfi_vwbc.sql
welke stap volgt nu

Laat ik meteen de volgende stap alvast uitleggen, anders zijn wij wel erg lang bezig

De volgende stap is om de map phpBB3 van Filezilla naar je computer te halen, dit kan even duren! Als je dit hebt gedaan heb je ook een back-up van je bestanden.
Dan heb je dus een volledige back-up en kun je beginnen met mijn stappenplan die ik eerder heb geplaatst.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
ik heb de map geopend in note pad - kladbok, en zie een heel lijst door mekaar met 00-11 teksten enz =-)
ik ga nu de volgende stap doen en die hele map kopieren
ik heb de map geslecteerd gehad en dan download geklikt maar ik vin niets terug op mijn pc, en ik zag de hele lijst een overdacht toch doen
ok hebt op de pc staan op buerablad, wat ik nog zag staan in die mappen was backup bestand in die lijst kan dat
--
dus nu ga ik volgende doen
Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
Ga in je internet browser naar http://<pad_naar_jouw_forum>/install/database_update.php
Laat deze database update volledig uitvoeren.
Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.
Je hebt nu je forum op versie 3.0.12 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.
Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
wat word bedoeld met de root folder ? gewoon de uitgepakte phpBB3 map van de prosilver waar de config isgewist en die 2 mappen naar de bestaande map slepen dat die deze overschrijft ?
ik veronderstel van wel maar dus uitgevoerd
Ga in je internet browser naar http://<pad_naar_jouw_forum>/install/database_update.php
hoe geraak ik daar, gewoon via forum inloggen beheerders panneel, ? of weer zoals daarstraks op de localehost ?
ik ga nu de volgende stap doen en die hele map kopieren
ik heb de map geslecteerd gehad en dan download geklikt maar ik vin niets terug op mijn pc, en ik zag de hele lijst een overdacht toch doen
ok hebt op de pc staan op buerablad, wat ik nog zag staan in die mappen was backup bestand in die lijst kan dat
--
dus nu ga ik volgende doen
Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.
Je hebt nu je forum op versie 3.0.12 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.
wat word bedoeld met de root folder ? gewoon de uitgepakte phpBB3 map van de prosilver waar de config isgewist en die 2 mappen naar de bestaande map slepen dat die deze overschrijft ?
ik veronderstel van wel maar dus uitgevoerd
hoe geraak ik daar, gewoon via forum inloggen beheerders panneel, ? of weer zoals daarstraks op de localehost ?
Laatst gewijzigd door PhilipvD op 25 feb 2014, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelposts samengevoegd.
Reden: Dubbelposts samengevoegd.
Het
<pad_naar_jouw_forum>
is in jouw geval www.vwbelgium-community.be/phpBB3
je link die je moet gebruiken wordt dan http://www.vwbelgium-community.be/phpBB3/install/database_update.php
dan krijg ik dit
Not Found
The requested URL /phpBB3/install/database_update.php was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2 Server at www.vwbelgium-community.be Port 80
Not Found
The requested URL /phpBB3/install/database_update.php was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2 Server at www.vwbelgium-community.be Port 80
Lijkt er op, dat je de bestanden niet op de juiste plaats hebt geüpload. Heb je de inhoud van de map phpBB3 die je van onze website hebt gedownload, geüpload naar de map phpBB3 op je forum? Als je goed oplet, zie je de zelfde bestanden en mappen, dat is een indicatie dat je op de juiste plaats bent 

normaal gezien wel ik heb wel gezien dat in die phpbb map nog eens een phpbb map staat, dus ik zal hem daar ook nog eens uploaden om te zien wat hij gaat doen
nog altijd hetzelfde probleem
nog altijd hetzelfde probleem
Laatst gewijzigd door PhilipvD op 25 feb 2014, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelposten is niet toegestaan, zie de algemene voorwaarden #3.5
Reden: Dubbelposten is niet toegestaan, zie de algemene voorwaarden #3.5
Volgens mij komt omdat je de map phpBB3 in de map phpBB3 hebt gezet. De bedoeling is dat je de inhoud van de map phpBB3 kopieert naar de map phpBB3.
ik heb die andere mappe gewiste en dan dat gedaan zoals je zegde,
nu kom ik op de pagina , en zie ik dit
nu kom ik op de pagina , en zie ik dit
Code: Selecteer alles
Bezig met het updaten van de database naar de laatste stabiele versie
Databasetype :: mysqli
Vorige versie :: 3.0.11
Bijgewerkte versie :: 3.0.12
Werkt database schema bij
Voortgang :: Geen updates nodig
Bezig met updaten gegevens
Voortgang :: . . . . . . . . . . . . Klaar
Resultaat :: Geen fouten
Bezig met het updaten van de versie en het optimaliseren van de tabellen
Voortgang :: . . Klaar
Resultaat :: Geen fouten
Update klaar
Zorg dat je de forumbestanden zeker ook hebt bijgewerkt, dit bestand werkt enkel je database bij.
Je kunt nu inloggen op je forum om te controleren of alles goed werkt. Vergeet niet de install-map te verwijderen, verplaatsen of te hernoemen!
Laatst gewijzigd door PhilipvD op 25 feb 2014, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Code-tags toegevoegd.
Reden: Code-tags toegevoegd.
Oké, dat klopt dus ook! Dan kun je verder met de volgende stappen uit het lijstje 

Wijziging: Toevoeging
De stijlen Prosilver en Subsilver2 lijken nu ook up-to-date te zijn. Ik zou voor de zekerheid in je beheerderspaneel, tabblad: stijlen nog wel even je Template, Theme en Imageset mappen vernieuwen. Zodat je zeker weet dat de nieuwste bestanden gebruikt worden.Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
ik heb dit gedaan nu maar nu als ik naar dit ga dan zie ik niet veel meer , welke stap nu nog doen ?
http://www.vwbelgium-community.be/phpBB3/
http://www.vwbelgium-community.be/phpBB3/
Beheerderspaneel, tabblad: Algemeen en dan aan de linkerkant: Foruminstellingen. Daar vind je de optie: Forum uitschakelen, die zou op NEE moeten staan.
stond op neen voor de rest gebeurt er niets
Ben je zeker dat je de install map heb verwijderd of hernoemt?
normaal gezien wel , de installatie map is gewist, maar voorfront foto is weg , en in explorer is alles buite het voorfront boven de header ok maar in google chrome is het gedeelte allemaal uiteen getrokken
Forumversie: 3.0.12 staat aangegeven,
hoe verander ik nu terug mijn header
of welke map moet ik nog toevoegen
Forumversie: 3.0.12 staat aangegeven,
hoe verander ik nu terug mijn header
of welke map moet ik nog toevoegen
Laatst gewijzigd door PhilipvD op 25 feb 2014, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd.
Reden: Samengevoegd.
Aan de stijl Se Pro, is toch nog niks veranderd? Dus snap eigenlijk niet zo goed waar dat nu op eens veranderd is
Misschien moeten wij even bij het begin beginnen en zorgen dat de stijl up-to-date is.
Heb je versie 1.0.7 al geüpload? Je hebt hem eerder al gedownload, als je die zou willen uploaden en dan in je beheerderspaneel tabblad: stijlen alle mappen weer vernieuwen... dan ziet het er waarschijnlijk al een stuk beter uit!

Heb je versie 1.0.7 al geüpload? Je hebt hem eerder al gedownload, als je die zou willen uploaden en dan in je beheerderspaneel tabblad: stijlen alle mappen weer vernieuwen... dan ziet het er waarschijnlijk al een stuk beter uit!
dat zou normaal gedaan moeten zijn geweest, nu , ik heb nu ook een andere header en achtergrond,David schreef:Aan de stijl Se Pro, is toch nog niks veranderd? Dus snap eigenlijk niet zo goed waar dat nu op eens veranderd isMisschien moeten wij even bij het begin beginnen en zorgen dat de stijl up-to-date is.
-hoe kan ik deze naar mijn smaak instellen
-hoe kan ik de breete van het forum deel instellen
-En tal van nieuwigheden zoals FB want daar draait alles om tegenwoordig, en eventueel zijdelings linken van reclamen die ik kan zelf toevoegen of acties
- verder nog hoe kan ik een posting board in mijn website inbouwen,
Al vast bedankt voor het vele geduld en de moeite die je al hebt gedaan om me te helpen met alles david
De header kun je veranderen door de afbeelding te veranderen of vervangen door een eigen exemplaar. Verdere styling ervan kun je dan gaan doen in de .css bestanden.
Hier is een handleiding met punten die vaak voorkomen http://www.phpbbservice.nl/forum/viewto ... =52&t=2963
Breedte is vast gelegd in je .css bestanden, dus die bestanden in de "theme" map van de stijl. Maar dit is niet bij alle stijlen eenvoudig te veranderen, vaak zijn er ook nog afbeeldingen gebruikt die een vast formaat hebben. Maar het lijkt erop dat redelijk makkelijk kan in deze stijl.
ik schat in dat je moet zijn common.css en zoek het volgende.
De max width kun je instellen naar de breedte die je wenst.
Linken naar bijvoorbeeld facebook zou je de menubalk kunnen opnemen. Die kun je vinden op de ftp in de template map van jouw stijl, het bestand heet overall_header.html.
Wat bedoel je precies met posting board?
Hier is een handleiding met punten die vaak voorkomen http://www.phpbbservice.nl/forum/viewto ... =52&t=2963
Breedte is vast gelegd in je .css bestanden, dus die bestanden in de "theme" map van de stijl. Maar dit is niet bij alle stijlen eenvoudig te veranderen, vaak zijn er ook nog afbeeldingen gebruikt die een vast formaat hebben. Maar het lijkt erop dat redelijk makkelijk kan in deze stijl.
ik schat in dat je moet zijn common.css en zoek het volgende.
Code: Selecteer alles
#wrap {
margin: 0 auto;
max-width: 1000px;
min-width: 700px;
padding: 0 20px;
}
Linken naar bijvoorbeeld facebook zou je de menubalk kunnen opnemen. Die kun je vinden op de ftp in de template map van jouw stijl, het bestand heet overall_header.html.
Wat bedoel je precies met posting board?
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
bedankt al voor deze info kevin,
ja ik heb mijn front logo in de plaats gezet dit is gelukt, maar deze is blijkbaar niet over het hele geheel en heeft dus de grote overgenomen van het vorige php bb3 logo, hoe kan ik deze van afmeting veranderen dit is ook voor mij even geleden ,
- en posting board, wel dat ik bv iets kan invoegen op mijn hoofdpagina van mijn website waar je kan zien welke nieuwe berichten op het forum zijn gepost,
ja ik heb mijn front logo in de plaats gezet dit is gelukt, maar deze is blijkbaar niet over het hele geheel en heeft dus de grote overgenomen van het vorige php bb3 logo, hoe kan ik deze van afmeting veranderen dit is ook voor mij even geleden ,

- en posting board, wel dat ik bv iets kan invoegen op mijn hoofdpagina van mijn website waar je kan zien welke nieuwe berichten op het forum zijn gepost,

Dat kan kloppen aangezien de afmetingen van het logo vast gelegd zijn in een bestand, en wel in het volgende bestand. In de imageset map van de stijl zie jet het bestand imageset.cfg daarin staat vrijwel bovenaan het logo gedefinieerd, hier kun je de afmetingen aanpassen maar ook de extensie mocht dit nodig zijn.
Zoek je een ruimte die je kan in en uitschakelen bovenaan je forum waar je kan inzetten wat je wilt? Dan zou mogelijk de advertisement mod een uitkomst bieden.
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... anagement/
Zoek je een ruimte die je kan in en uitschakelen bovenaan je forum waar je kan inzetten wat je wilt? Dan zou mogelijk de advertisement mod een uitkomst bieden.
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... anagement/
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op