Forum traag door onduidelijke redenen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Forum traag door onduidelijke redenen
Nee dat is reeds al gedaan, draaien verschillende sites en fora die geen problemen hebben
Er is geen pijl op te trekken
is echt om te janken
De ene pagina laden:
Page generated in 8.1952 seconds with 13 queries + 3 queries returning data from cache
Time spent on mysql4 queries: 0.05895s | Time spent on PHP: 8.13623s
En daarna
Time : 0.227s | 10 Queries | GZIP : Off | Memory Usage: 3.67 MiB | Explain
En
Time : 8.091s | 15 Queries | GZIP : Off | Memory Usage: 3.91 MiB | Explain
Dit moet toch te vinden zijn?!?!?
Wat is de andere optie? alles opnieuw opbouwen en overnieuw beginnen (database hopelijk wel overzetten)

De ene pagina laden:
Page generated in 8.1952 seconds with 13 queries + 3 queries returning data from cache
Time spent on mysql4 queries: 0.05895s | Time spent on PHP: 8.13623s
En daarna
Time : 0.227s | 10 Queries | GZIP : Off | Memory Usage: 3.67 MiB | Explain
En
Time : 8.091s | 15 Queries | GZIP : Off | Memory Usage: 3.91 MiB | Explain
Dit moet toch te vinden zijn?!?!?
Wat is de andere optie? alles opnieuw opbouwen en overnieuw beginnen (database hopelijk wel overzetten)
Als er geen pijl op te trekken is, jij buiten wat template aanpassingen en forumrunner niets bijzonders hebt gedaan aan je site, dan zijn er 2 logische oorzaken:
1. Jij (of je host) heeft last van een hack (bijv. botnet of DDOS)
2. De server waarop je site draait heeft een of meerdere sites die nu en dan teveel load trekken. Ik zie via Domaintools dat er 222 sites op dezelfde server gehost zijn (niet bijzonder voor shared hosting overigens). Als daar bijvoorbeeld ergens een verouderde Wordpress installatie draait en je host heeft geen extra beveiliging dan kun je daar gemakkelijk het slachtoffer van worden.
1. Jij (of je host) heeft last van een hack (bijv. botnet of DDOS)
2. De server waarop je site draait heeft een of meerdere sites die nu en dan teveel load trekken. Ik zie via Domaintools dat er 222 sites op dezelfde server gehost zijn (niet bijzonder voor shared hosting overigens). Als daar bijvoorbeeld ergens een verouderde Wordpress installatie draait en je host heeft geen extra beveiliging dan kun je daar gemakkelijk het slachtoffer van worden.
- Spoiler: bekijk
Ik ga dat bespreken, dank voor de input!!
Het is weer 3 dagen bal.
SQL geeft dit aan:
Page generated in 8.1475 seconds with 21 queries + 4 queries returning data from cache
Time spent on mysql4 queries: 0.0104s | Time spent on PHP: 8.1371s
De rest van het rapport:
http://www.e38forum.nl/viewtopic.php?f= ... &explain=1
Zal overstappen naar een andere provider wel helpen?
Is normaal super snel en dit kan zomaar opeens ook over zijn.
SQL geeft dit aan:
Page generated in 8.1475 seconds with 21 queries + 4 queries returning data from cache
Time spent on mysql4 queries: 0.0104s | Time spent on PHP: 8.1371s
De rest van het rapport:
http://www.e38forum.nl/viewtopic.php?f= ... &explain=1
Zal overstappen naar een andere provider wel helpen?
Is normaal super snel en dit kan zomaar opeens ook over zijn.
Het rapport kan ik niet zien, geen rechten.
Weet niet of het mogelijk bij je provider maar als je het forum nu eens in een subdomein zet en uitprobeert?
Wil ik je anders ook wel even aanbieden voor uit te proberen.
Waarom laad je twee keer /forumrunner/detect.js?
Weet niet of het mogelijk bij je provider maar als je het forum nu eens in een subdomein zet en uitprobeert?
Wil ik je anders ook wel even aanbieden voor uit te proberen.
Waarom laad je twee keer /forumrunner/detect.js?
Is reeds gebeurd daar zit het niet.
Ik heb verschillende pagina's opgehaald van je site en het is altijd 8 seconden. Dan mag je aannemen dat het iets is wat overal gebruikt wordt. Ook schrijf je dat php de grootste tijd inneemt, dus ik zou eens zoeken in functions.php of style.php. Omdat het niet altijd is is het waarschijnlijk iets wat van extern moet komen maar ik gok maar met wat je hier verteld over het probleem.
En als je je bestanden vervangt door een origineel phpbb package?
En als je je bestanden vervangt door een origineel phpbb package?
Dat is niet het directe probleem, het probleem zit hem erin dat de server ergens lang mee bezig is. Niet dat er een hoop aantal requests gedaan worden of er te grote CSS files zijn.phpBBErik schreef:Rammelel hem hier maar even door:
http://gtmetrix.com/
Geeft exact wat de knelpunten zijn.