forum plat na posten van tekst gekopieerd uit kladblok

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ronald53

forum plat na posten van tekst gekopieerd uit kladblok

Bericht door ronald53 » 08 feb 2014, 12:01

• Adres van je forum: http://www.mallant.nl/haemstede
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? enkele dagen terug openbaarde het zich, het bestond wellicht al langer
    phpBB versie: 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? zichtbaarheid van profielen van geregistreerde gebruikers aangepast, maar daar lijkt dit niet mee te maken te hebben.
    Wat is het probleem?
een van de gebruikers probeert tekst van ca. 330 woorden uit een .txt bestandje geopend in Microsoft Kladblok te kopiëren naar een nieuw bericht op het forum. Onschuldiger kan het bijna niet, denk ik dan. Daarna gaat het forum voor langere tijd plat. Dat wil zeggen, voor minstens een half uur. Dit gebeurt vanaf de PC van de gebruiker, maar ik het probleem doet zich ook voor vanaf mijn locatie. Met een willekeurig stuk tekst gekopieerd van loremipsum.nl doet het probleem zich niet voor. Wat kan hier aan de hand zijn?
N.B.: kijk je kort na het posten van dit bericht op het forum, dan ligt het er waarschijnlijk nog uit, ik heb kort hiervoor nog geprobeerd of het probleem zich nog voordoet (ja dus).

Groet,
Ronald

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: forum plat na posten van tekst gekopieerd uit kladblok

Bericht door Paul » 08 feb 2014, 12:03

Je forum werkt hier gewoon correct, ik krijg direct de homepage te zien? Wat je uitlegt kan technische gezien ook bijna niet, een post van een gebruiker kan niet het hele forum offline halen.

Wat was de tekst die gepost werd?

ronald53

Bericht door ronald53 » 08 feb 2014, 12:38

Hallo Paul,

Bij mij doet-ie het ook weer. Maar ik geef je op een briefje dat ik het forum op commando weer plat krijg door nogmaals de aangegeven handelingen te verrichten, dat is me al meerdere malen gelukt.
Een bestandje meezenden gaat niet. En er is niets vreemds aan de tekst te zien, alleen normale ASCII tekens.

Groet,
Ronald

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 feb 2014, 19:44

Krijg je dan ook een melding als het forum "plat" gaat?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

ronald53

Bericht door ronald53 » 08 feb 2014, 20:18

Nee, de hele site is meteen onbereikbaar. Ik heb 3 fora draaien, en niets is dan meer in de lucht. Na ca. een half uur tot een uur zijn ze weer in de lucht.
groet,
Ronald

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 feb 2014, 20:37

Ik denk dat het slim is om contact op te nemen met je host, phpBB kan dit bijna niet veroorzaken, zeker als het ook nog op verschillende fora is.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 09 feb 2014, 11:38

Daar zat ik ook aan te denken Paul, het klinkt alsof er iets vastloopt. Als je een datum en tijdstip kan doorgeven aan je host zouden hun in de logboeken wel het een en andere moeten kunnen terug vinden.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

ronald53

Bericht door ronald53 » 10 feb 2014, 16:55

Uit de foutlog lijkt dat het gebruik van het woord valium geleid heeft tot de problemen. Dit woord wordt als spam gezien, waarna ik voor langere tijd geweerd word van de site! Is dit een PHPBB issue (moet ik ergens een spamfilter uitzetten), of ligt het aan de server waar mijn site is gehost?

Groet,
Ronald

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 10 feb 2014, 19:30

phpBB doet hier niets mee, is dus een kwestie van contact opnemen met je host.

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 11 feb 2014, 07:44

Is er een mogelijkheid om je forum een keer ergens anders te installeren?

Zelf had ik het met het woordje armer.. leuk als je forum farmerforum heet. (mijn forum ging overigens niet plat, maar met een zoekopdracht naar een externe pagina). Provider bleef maar beweren dat het in de phpBB software zat, totdat ik een volledige backup bij een andere provider parkeerde en ging testen, geen problemen.

Hierna terug gegaan naar mijn eigen provider en aangegeven, los het maar op. Tot op heden willen ze niet officieel aangeven wat er fout was, maar off the record was het een probleem van de provider die ze stilzwijgend hebben opgelost.
Afbeelding

ronald53

Bericht door ronald53 » 11 feb 2014, 11:35

Inmiddels heeft mijn provider de regel die alle berichten met valium en dergelijke weert van mijn domein gedeactiveerd. Daarmee is het probleem opgelost.
Bedankt voor het meedenken!

Blijft nog de vraag of een dergelijke spampreventie door de provider nodig/wenselijk is. Immers, als je een BB alleen toegankelijk maakt voor geregistreerde gebruikers, en bij de registratie CAPTCHA gebruikt, dan zou je toch geen last van spambots moeten hebben? Of denk ik nou te simpel?

Groet,
Ronald

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 11 feb 2014, 11:39

Spambots kunnen er altijd doorheen komen natuurlijk, zie de sticky in dit forum.
Echter: dat lijkt me de verantwoordelijkheid van jou als sitebeheerder, niet van de host.

Gesloten