Website + phpBB forum?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Kirby25

Website + phpBB forum?

Bericht door Kirby25 » 16 jan 2014, 11:27

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuw domein te kopen en weer een website met een phpBB forum te maken. Het liefst wil ik de website en het forum zo veel mogelijk met elkaar in verbinding kunnen zetten, welk opensource-contentmanagementsysteem kan ik dan het beste gebruiken voor de website?

Bedankt,
Kirby25.

David
Contacteer:

Re: Website + phpBB forum?

Bericht door David » 16 jan 2014, 11:45

Als je de website en het forum zoveel mogelijk met elkaar in verbinding wilt stellen, dan lijkt mij de meest logische manier om phpBB3 ook als website te gebruiken. Zo kun je alles in één en de zelfde stijl opzetten en als je het handig aanpakt kun je alles via je Beheerderspaneel beheren.

Denk bijvoorbeeld aan de static pages MOD voor je pagina's, een buttons menu MOD voor je menu. Zo kun je met verschillende modificaties en een beetje php, html en css kennis een website opzetten met phpBB3.

Er is ook een CMS modificatie, https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... system%29/ heb deze persoonlijk nooit getest of gezien. Dus weet niet precies wat het doet en hoe mooi en handig deze MOD in gebruik is.

Hopelijk kom je hier een beetje mee vooruit ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Kirby25

Bericht door Kirby25 » 16 jan 2014, 12:10

Is het ook mogelijk om dat voor elkaar te krijgen met veel HTML kennis, een beetje CSS kennis en bijna geen PHP kennis?

Bedankt!

David
Contacteer:

Bericht door David » 16 jan 2014, 12:16

Vast wel, je kunt hier op het forum natuurlijk iedere phpBB3 gerelateerde vraag stellen. Dus de php en css dingen die je niet snapt, kan iemand hier op het forum je vast wel uitleggen. Dus als jij informatie snel oppikt kom je een heel eind denk ik.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Kirby25

Bericht door Kirby25 » 18 jan 2014, 10:56

Bedankt, dan zal ik dat eens proberen. :)

Gesloten