- Adres van je forum: http://www.koivrienden.be
Event. modificaties op je forum:nvt
Wanneer ontstond het probleem?nvt
phpBB versie:nvt
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
Wat is het probleem?
We zijn zo ver dat we eindelijk zouden overschakelen, maar hoe begin je hier aan? Ik heb al veel documentatie gelezen maar durf er bijna niet aan beginnen.- Spoiler: bekijk
We hebben een phpbb3 forum op een andere domein (.com) met modificaties dat we willen gebruiken.
Hoe begin je hier in hemelsnaam aan?
Forum phpbb2 overzetten naar phpbb3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forum phpbb2 overzetten naar phpbb3
Re: Forum phpbb2 overzetten naar phpbb3
Zet je installatie lokaal en converter naar phpbb3 zoals beschreven.
Installeer dan de modificaties opnieuw.
Test je board en zet het live.
Installeer dan de modificaties opnieuw.
Test je board en zet het live.
Dank je John voor je antwoord.
Ik dacht ook dat dit de manier zal zijn om er aan te beginnen stap voor stap.
Er bestaat dus geen mogelijkheid om in een bestaand phpbb3 forum een database van een phpbb2 forum te importeren?
Ik dacht ook dat dit de manier zal zijn om er aan te beginnen stap voor stap.
Er bestaat dus geen mogelijkheid om in een bestaand phpbb3 forum een database van een phpbb2 forum te importeren?
Zover ik weet niet, er bestaan wel scripts die twee boards kunnen mergen maar .....
Ik neem aan dat je .be board wel de meeste gebruikers en berichten heeft, dat is dus de basis.
Als je die hebt overgezet naar de 3.0 lijn weet je de post-, topic en userid's
Van het .com board verhoog je dan alle id's met de maximale waarde uit het .be board.
Daarna kan je de tabellen uit alle twee de boards samenvoegen en dan synchroniseren.
Maar het is heel veel werk, een kleine fout en de boel loopt vast of berichten hebben de verkeerde poster en of reacties.
Moet je je afvragen of het de moeite waard is.
Ik neem aan dat je .be board wel de meeste gebruikers en berichten heeft, dat is dus de basis.
Als je die hebt overgezet naar de 3.0 lijn weet je de post-, topic en userid's
Van het .com board verhoog je dan alle id's met de maximale waarde uit het .be board.
Daarna kan je de tabellen uit alle twee de boards samenvoegen en dan synchroniseren.
Maar het is heel veel werk, een kleine fout en de boel loopt vast of berichten hebben de verkeerde poster en of reacties.
Moet je je afvragen of het de moeite waard is.