update naar 3.0.12 mislukt?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Carolientje

update naar 3.0.12 mislukt?

Bericht door Carolientje » 27 okt 2013, 20:19

• Adres van je forum: http://www.horsesensation.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:advanced bbcode, advertisement management,nv newspage
    Wanneer ontstond het probleem?na het updaten
    phpBB versie:update van 3.0.11 naar 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?update
    Wat is het probleem?
Ik heb een kopie van de website lokaal draaien met Xamp. Omdat dit voor mij de eerste update was heb ik het eerst lokaal uitgeprobeerd. Als het goed werkt hoef ik alleen de database bij te werken en nog te uploaden.
Ik heb alle bestanden stuk voor stuk overgezet naar de xamp directory aan de hand van de lijst die ik kreeg bij de controle. Als ik de install opnieuw draai krijg ik de melding dat alle bestanden bijgewerkt zijn, maar als ik de install map verwijder, dan staat op het beheerpanel dat ik versie 3.0.11 heb en moet updaten.
Wat heb ik gemist?

David
Contacteer:

Re: update naar 3.0.12 mislukt?

Bericht door David » 27 okt 2013, 20:22

Je zegt dat je lokaal bezig bent en de bestanden stuk voor stuk hebt overgezet. Hoe heb je dit met de database gedaan?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Carolientje

Bericht door Carolientje » 27 okt 2013, 20:24

Ik heb wel het install bestand gedraaid tot ik de lijst kreeg met gewijzigde of toe te voegen bestanden. Tussendoor kreeg ik al de stap om de database bij te werken.

David
Contacteer:

Bericht door David » 27 okt 2013, 20:31

Ik bedoelde eigenlijk of je ook een database back-up op je test server hebt gezet, of dat je een nieuw forum(database) hebt geïnstalleerd.

Heb je de gewijzigde bestanden ook gedownload en weer geüpload?

Carolientje

Bericht door Carolientje » 27 okt 2013, 20:33

Het was een oudere backup, dus van het echte forum moet ik nog een backup maken voor ik die update.
Uploaden van de bestanden kon niet omdat xamp op de laptop staat waar ook de website op bijgewerkt wordt. Ik kon dus enkel de bestanden verplaatsen naar htdocs.

David
Contacteer:

Bericht door David » 27 okt 2013, 20:45

Snap dat je de bestanden niet kunt uploaden, omdat het een lokale webserver is bleef ik vaktermen gebruiken.. sorry. Dus even voor de duidelijkheid:

Je hebt de aangepaste bestanden gedownload en die in de map van je lokale forum gezet en de oude bestanden overschreven?

Kun je in de database van je lokale webserver eens zoeken naar je phpBB versie, die doe je door naar phpMyadmin te gaan, de database van je forum te selecteren en dan op phpbb_config te klikken. Zoek naar naar version. Let op er staat een bepaald aantal rijen per pagina, de rij die je moet hebben staat als het goed is op de laatste pagina.

Hopelijk kun je het vinden ;)

Carolientje

Bericht door Carolientje » 27 okt 2013, 20:49

Ik heb net een backup gemaakt van de productiedb en die er op geplaatst en opnieuw de installfile gedraaid, maar met hetzelfde resultaat. Bestanden up to date maar melding dat ik nog 3.0.11 gebruik.
In de db staat version_update_from 3.0.11.

enkele pagina's eerder staat version 3.0.12.

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 okt 2013, 14:15

Kijk eens in de includes/constants.php en zoek naar: // phpBB Version welke versie zie je daar staan?

Verder kan ik eerlijk gezegd niet zo goed plaatsen waar het verkeerd gaat, als de database up-to-date is dan gaat er waarschijnlijk iets mis met je bestanden.

Carolientje

Bericht door Carolientje » 28 okt 2013, 19:14

Daar staat 3.0.12.
Alles lijkt ook goed te draaien behalve dat ie meldt dat ik op een oude versie zit.

Ik ga maar het echte forum updaten en kijken wat er daar gebeurt.

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 okt 2013, 19:47

Vreemd, het enigste wat ik zou kunnen bedenken is... dat je lokale webserver daar misschien iets mee te maken heeft omdat het niet on-line is. Maar eigenlijk ben ik daar ook niet van overtuigd. Ben benieuwd hoe het on-line gaat, laat je het even weten?

Carolientje

Bericht door Carolientje » 28 okt 2013, 21:54

Online nu afgerond en ik krijg ook de melding dat het nu versie 3.0.12 is. Ik zie zo snel geen errors in de modifications ook, dus het lijkt allemaal goed te werken. Wel moest ik 2 keer de bestanden langs en de 2e keer nog eens 10 bestanden bijwerken.

Deze werkt, morgen maar eens kijken wat er op test mis is.

Bedankt voor je tips.

Gesloten