Permissies opruimen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DonWoozy

Permissies opruimen

Bericht door DonWoozy » 27 sep 2013, 08:57

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Goedemorgen, ik heb een vraagje. Als ik inlog op het administrator gedeelte van mijn forum en ik open de
permissies en ik ga dan bijv. kijken op mijn eigen naam dan staan daar een aantal regels tussen die niet
worden "omgevormd" tot een normale tekst. Deze regels zijn er van modificaties die niet meer aanwezig
zijn op het forum. Graag zou ik die eruit halen, maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan doen.

Hier een screenshot:
Afbeelding

John P
Contacteer:

Re: Permissies opruimen

Bericht door John P » 27 sep 2013, 12:11

Dat s wel even werk.
Als je db toegang hebt zoek je in de tabel acl_options tabel naar de auth_option_id behorende bij de permissie die je wilt verwijderen.

Vervolgens verwijder je alle records in de tabel acl_groups waarvan auth_option_id gelijk is aan de id's die je gevonden hebt in de tabel acl_options

Hetzelfde doe je voor de tabel acl_roles_data en acl_users.

Daarna verwijder je ze ook uit de acl_options tabel en leegt de cache.

Niet vergeten eerst een backup te maken voordat je begint natuurlijk.
Afbeelding
Webhosting, Custom MODs, Technical management, MOD installation and Webdesign

DonWoozy

Re: Permissies opruimen

Bericht door DonWoozy » 27 sep 2013, 15:56

Ok ik ga dat eens proberen, dat is wel voor morgen of misschien nog later. Hartelijk dank om
mij nu even te helpen!

Gesloten