Lichtkrant die de laatqste vij posts laat zien
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Lichtkrant die de laatqste vij posts laat zien
Modificatie & Versie:
Directe link naar de modificatie:
Adres van mijn testforum: http://www.beagle-hoeve.be/zeewaterdata ... /index.php
Adres van mijn forum: http://belgischzeewaterforum.eu
phpBB versie:bhpbb 3 versie 11
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
ReIMG Image Resizer
mChat
Welkom bericht bij eerste login
NV advanced last topic titles
Forum sort order
Topic prefix mod
Hoi allen,
Bestaat er een modificatie die ervoor zorg dat je bovenaan je forum een lichtkrant kan plaatsen die de laatste vij posts laat zien.
lichtkrant jullie weten wel ze een balk waar teks door scrolt.
Alvast bedankt voor de moeite
Chris
Directe link naar de modificatie:
Adres van mijn testforum: http://www.beagle-hoeve.be/zeewaterdata ... /index.php
Adres van mijn forum: http://belgischzeewaterforum.eu
phpBB versie:bhpbb 3 versie 11
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
ReIMG Image Resizer
mChat
Welkom bericht bij eerste login
NV advanced last topic titles
Forum sort order
Topic prefix mod
Hoi allen,
Bestaat er een modificatie die ervoor zorg dat je bovenaan je forum een lichtkrant kan plaatsen die de laatste vij posts laat zien.
lichtkrant jullie weten wel ze een balk waar teks door scrolt.
Alvast bedankt voor de moeite
Chris
Laatst gewijzigd door chris70 op 10 mei 2013, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lichtkrant die de laatqste vij posts laat zien
Met even googelen kom je er ook. De link naar de mod: * Klik *
Dank je voor de moeite,
deze zal ik donderdag of vrijdag eens proberen dan is het hier in belgië feestdag he.
Laat jullie dan zeker weten of deze werkt en hoe ik deze vind.
grtz
Chris
deze zal ik donderdag of vrijdag eens proberen dan is het hier in belgië feestdag he.
Laat jullie dan zeker weten of deze werkt en hoe ik deze vind.
grtz
Chris
kan het zijn dat de scrolfunctie niet werkt omdat het forum met te veel verschillende permissies werkt.
het is namelijk zo dat de scrolfunctie wel werkt als je niet ingelogt bent en van het moment dat je ingelogd zijt werkt de scrol niet meer.
Grtz
Chris
het is namelijk zo dat de scrolfunctie wel werkt als je niet ingelogt bent en van het moment dat je ingelogd zijt werkt de scrol niet meer.
Grtz
Chris
Ik denk dat het niet is omdat de permissies te verschillend zijn. Ik zal dadelijk even een testaccount aanmaken om te kijken of ik er soms iets uit kan halen...
Ik heb me een account geregistreerd maar ik kan gewoon scrollen in- en uitgelogd...
Ik heb me een account geregistreerd maar ik kan gewoon scrollen in- en uitgelogd...
klopt scrollen gaat ik heb wel de auto scrolfunctie van de mod afgezet om zo de 5 resentste te kunnen zien maar als ik deze aan zet scrolt hij niet automatisch en dit doet hij wel als je gewoon op het forum gaat kijken zonder in te loggen.
Ik heb nu de functie autoscroll weer aangezet zodat je kan zien dat er maar drie van de vijf nieuwe berichten getoond worden.
Mvg.
Chris
Ik heb nu de functie autoscroll weer aangezet zodat je kan zien dat er maar drie van de vijf nieuwe berichten getoond worden.
Mvg.
Chris
Kan het zijn dat deze modificatie niet perfect samenwerkt met de mod mchat?
ik probeer nog steeds uit te vissen hoe het komt dat hij niet optimaal werkt.
als je niet ingelogd bent werkt hij en dan is mchat nog niet beschikbaar en als je ingelogd bent werkt hijn niet meer zoals het hoord en dan is mchat wel aktief.
ik probeer maar mee te denken met jullie.
Mvg
Chris
ik probeer nog steeds uit te vissen hoe het komt dat hij niet optimaal werkt.
als je niet ingelogd bent werkt hij en dan is mchat nog niet beschikbaar en als je ingelogd bent werkt hijn niet meer zoals het hoord en dan is mchat wel aktief.
ik probeer maar mee te denken met jullie.
Mvg
Chris
Tja... Ik ondervind geen problemen met scrollen. Wat merk je dan? Blijft de pagina gewoon staan of wat?
even een testje gedaan op mijn testforum door mchat te installeren.
Ik ben er dus achter gekomen de stat scroll mod niet optimaal werkt als je ingelogd bent omdat we mchat geinstalleerd hebben.
weet er iemand hoe we deze toch naast elkaar kunnen laten werken.
Grtz
Chris
normaal zijn er maar 3 laatste items te zien in "de laatste 5 nieuwe antwoorden in een topic".
dit topic scrolt dan uit zichzelf naar de twee ander "laatste antwoorden".
dit gebeurt als je niet ingelogt ben op het forum kijk maar naar eerste forumonderdeel.
wanneer je dan inlogt gebeurt dit niet meer.
en heb dus gemerkt dat het door mchat komt, mchat treed pas in werking als je ingelogt bent.
het heet dus niets te maken met het scrollen van heel de pagina maar gewoon het automatisch schuiven van het forumonderdeel van de laatste vijf post. dit zie je op de hoofdpagina, eerste forumonderdeel.
de onderwerpen waar die sterretjes voor staan( zijn er drie) moet normaal automatisch doorlopen zodat de twee andere onderwerpen van de 5 automatisch te zien krijgt.
is moeilijk uit te leggen zo via forum
Ik ben er dus achter gekomen de stat scroll mod niet optimaal werkt als je ingelogd bent omdat we mchat geinstalleerd hebben.
Grtz
Chris
BianCiona schreef:Tja... Ik ondervind geen problemen met scrollen. Wat merk je dan? Blijft de pagina gewoon staan of wat?
normaal zijn er maar 3 laatste items te zien in "de laatste 5 nieuwe antwoorden in een topic".
dit topic scrolt dan uit zichzelf naar de twee ander "laatste antwoorden".
dit gebeurt als je niet ingelogt ben op het forum kijk maar naar eerste forumonderdeel.
wanneer je dan inlogt gebeurt dit niet meer.
en heb dus gemerkt dat het door mchat komt, mchat treed pas in werking als je ingelogt bent.
het heet dus niets te maken met het scrollen van heel de pagina maar gewoon het automatisch schuiven van het forumonderdeel van de laatste vijf post. dit zie je op de hoofdpagina, eerste forumonderdeel.
de onderwerpen waar die sterretjes voor staan( zijn er drie) moet normaal automatisch doorlopen zodat de twee andere onderwerpen van de 5 automatisch te zien krijgt.
is moeilijk uit te leggen zo via forum
Oke... Ik heb geen idee wat het kan zijn, zal even iemand anders naar moeten kijken... Ik zie het probleem ook niet eigenlijk, ik heb op het forum gekeken en hij scrolt gewoon verder?
Succes verder
Succes verder

- Theriddler
- Contacteer:
Dit komt omdat als je ingelogd bent mchat de jquery library laad en ook een jquery library laad van de mod stats, ben je uitgelogd dan wordt alleen de jquery library van de mod stats geladen en zijn er geen conflicten.chris70 schreef:even een testje gedaan op mijn testforum door mchat te installeren.
Grtz
Chris
De oplossing hiervoor is zorgen dat je maar 1x de jquery library laad.
van de mod stats staat er in overall_header ong het volgende:
Code: Selecteer alles
<!-- IF (S_TSRAT_ENABLE and S_TS_JSSCROLL) or (S_TSRAT_ENABLE and S_TS_TICKER) -->
<script src="{ROOT_PATH}script/jquery-1.7.min.js" type="text/javascript"></script>
en voor mchat staat er ook weer een jquery library:
<!-- IF S_MCHAT_ENABLE and (S_MCHAT_ON_INDEX or U_MCHAT) -->
<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery-1.5.0.min.js"></script>
Het beste kun je de jquery regels verwijderen en 1 jquery library laten laden.
Open overall_header.html en Verwijder dus:
<script src="{ROOT_PATH}script/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript" src="{T_SUPER_TEMPLATE_PATH}/jquery-1.7.2.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery-1.5.0.min.js"></script>
Zoek:
<script type="text/javascript" src="{T_SUPER_TEMPLATE_PATH}/forum_fn.js"></script>
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.3/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
!window.jQuery && document.write('<script type="text\/javascript" src="./script\/jquery-1.8.3.min.js"><\/script>');
// ]]>
</script>
maak een map aan in je forum root met ftp en noem deze script (als deze al niet bestaat)
Plaats het jquery-1.8.3.min.js bestand daarin
upload nu overall_header.html terug naar zijn locatie en ververs de template
Dank je wel Theriddler, alles werkt nu prima naast elkaar.
Ook BianCiona wil ik bedanken voor de snelle interventie en de prachtige mod alsook om eens de moeite te doen om op ons forum te kijken.
Bedankt mannen.
Grtz
Chris
Ps. van mij mag hier een slotje op alles werkt prima.
Ook BianCiona wil ik bedanken voor de snelle interventie en de prachtige mod alsook om eens de moeite te doen om op ons forum te kijken.
Bedankt mannen.
Grtz
Chris
Ps. van mij mag hier een slotje op alles werkt prima.
Slotjes worden alleen erop gedaan als ze niet aan de regels voldoenchris70 schreef:Ps. van mij mag hier een slotje op alles werkt prima.

Ha ok geen probleem hoor.
- Theriddler
- Contacteer: